%34تخفیف
سنجش رابطه میان مدیریت ارتباط با مشتری و ابعاد آن بر توسعه توان رقابتی در شرکت بیمه آسیا
تعداد 113صفحه در فایل word
سنجش رابطه میان مدیریت ارتباط با مشتری و ابعاد آن بر توسعه توان رقابتی در شرکت بیمه آسیا
چکیده
در دنیای رقابتی امروزه، مشتریان نقشی کلیدی در موفقیت سازمانها ایفا کرده و شناسایی عوامل مؤثر بر رضایت و وفاداری آنان، میتواند بر توسعه توان رقابتی هر سازمانی تاثیرگذار باشد. هدف از نگارش پژوهش حاضر، بررسی رابطه میان مدیریت ارتباط با مشتری با توسعه توان رقابتی در شرکت بیمه آسیا میباشد. تحقیق حاضر از نظر هدف، کاربردی و از لحاظ گردآوری دادهها توصیفی- پیمایشی محسوب میشود. ابزار گردآوری دادهها در این پژوهش، پرسشنامه است که برای تدوین آن، از مطالعات کتابخانهای و میدانی استفاده شد. جامعه آماری مورد مطالعه، 177 نفر از مدیران ارشد، مدیران بازاریابی و بازاریابان شرکت بیمه آسیا میباشند که با بهرهگیری از فرمول حجم نمونه به 120 نفر تقلیل یافت. برای سنجش مدیریت ارتباط با مشتری از ابعاد مدیریت دانش، تکنولوژی، مدیریت ارشد، پرسنل، شخصیسازی خدمات و یکپارچگی سیستمها در سازمان استفاده شد. نتایج حاصل از بکارگیری آزمون دوجمله ای بیانگر رابطه معنادار مدیریت ارتباط با مشتری و ابعاد آن- به غیر از یکپارچگی سیستمها در سازمان- با توسعه توان رقابتی در شرکت بیمه آسیا میباشد.
واژگان کلیدی: مشتری، مدیریت ارتباط با مشتری، توان رقابتی
دسته: علوم انسانی, مدیریت
برچسب: توان رقابتی, مدیریت ارتباط با مشتری, واژگان کلیدی : مشتری