%41تخفیف
دانلود :تأثیر کیفیت خدمات دریافتی و رضایتمندی بر میزان وفاداری مشتریان باشگاههای بدنسازی شهر تبریز
تعداد168صفحه در فایل word
گروه مدیریت ورزشی
کارشناسی ارشد
در رشتهي تربیتبدنی گرايش مدیریت ورزشی
تأثیر کیفیت خدمات دریافتی و رضایتمندی بر میزان وفاداری مشتریان باشگاههای بدنسازی شهر تبریز
Effect of perceived Services quality and Satisfaction on loyalty of customers in body building clubs of Tabriz
چکیده:
این پژوهش با هدف بررسی تأثیر کیفیت خدمات دریافتی و رضایتمندی بر میزان وفاداری مشتریان باشگاههای بدنسازی شهر تبریز انجام شد. روش پژوهش حاضر توصیفی و از نوع همبستگی بوده که به شکل میدانی انجام شد. جامعه آماری پژوهش، مشتریان باشگاههای بدنسازی شهر تبریز بودند که حداقل 6 ماه سابقه عضویت و استفاده از امکانات باشگاههای بدنسازی را داشتند. با استفاده از روش نمونهگیری خوشهای- تصادفی، 400 نفر از بین مشتریان باشگاههای مذکور به عنوان نمونه انتخاب شدند. تجزیه و تحلیل آماری بر روی 368 پرسشنامه که به طور کامل پاسخ داده شده بود انجام شد. برای گردآوری اطلاعات از پرسشنامه رساله دکتری یی چین لیو (2008) استفاده شد که روایی محتوای این پرسشنامه توسط متخصصین این حوزه تائید شده بود و پایایی ابزار از طریق ضریب آلفای کرونباخ بدست آمد (91/0= α). برای تجزیه و تحلیل دادهها در سطح آمار توصیفی برای تعیین فراوانی، درصد، میانگین و انحراف استاندارد و در سطح آمار استنباطی، از آزمون تحلیل عاملی تأییدی، کلموگروف اسمیرنوف، ضریب همبستگی مک پیرسون و رگرسیون چند متغیره همزمان استفاده شد. بررسی یافتههای پژوهش نشان داد که بین متغیر کیفیت خدمات با وفاداری و بین خرده مقیاسهای موارد کیفی ملموس، اعتماد، پاسخگویی، اطمینان و همدلی با وفاداری و رضایتمندی با وفاداری مشتریان ارتباط مثبت و معناداری وجود دارد. از بین متغیرهای کیفیت خدمات و رضایتمندی، رضایتمندی پیشبین قویتری برای وفاداری مشتریان بود. از بین خرده مقیاسهای کیفیت خدمات و رضایتمندی، خرده مقیاس پرسنل، اعتماد و تجهیزات باشگاه به ترتیب دارای بیشترین پیشگویی و تأثیر بر وفاداری مشتریان بود.
واژگان کلیدی: کیفیت خدمات، رضایتمندی، وفاداری، باشگاه ورزشی، مشتری
Effect of perceived Services quality and Satisfaction on loyalty of customers in body building clubs of Tabriz
دسته: تربیت بدنی, علوم انسانی
برچسب: باشگاه ورزشی, رضایتمندی, مشتری, واژگان کلیدی: کیفیت خدمات, وفاداری