%41تخفیف
دانلود محصول: ارتباط بین رفتارحمايت اجتماعي دبيران تربيت بدني با اثربخشی کلاسهای تربيت بدني در مدارس شهرستان مراغه
تعداد133صفحه در فایل word
کارشناسی ارشددر رشتهی مدیریت ورزشی
ارتباط بین رفتارحمايت اجتماعي دبيران تربيت بدني با اثربخشی کلاسهای تربيت بدني در مدارس شهرستان مراغه
چکیده:هدف از پژوهش حاضر، بررسیارتباط بین حمایت اجتماعی دبیران تربیتبدنی و اثربخشی کلاسهای تربیتبدنی از دیدگاه دبیران تربیتبدنی و دانشآموزان شهرستان مراغه بود. این پژوهش از نوع توصیفی – همبستگی و به لحاظ هدف کاربردی بود. نمونة آماری این پژوهش را 383 نفر از دانشآموزان و 39 نفر از دبیران تربیتبدنی پایهی مقطع متوسطه شهرستان مراغه تشکیل میدادند. که برای اندازهگیری حمایت اجتماعی از دو پرسشنامه سنجش رفتار حمایت اجتماعی به صورت جداگانه برای دانشآموزان و معلمان و دو پرسشنامه دیگر برای سنجش اثر بخشی کلاسهای تربیتبدنی به صورت جداگانه برای دانشآموزان و دبیران استفاده شد. که روایی و پایایی هر چهار پرسشنامه به صورت جداگانه با استفاده از روشهای پایایی آزمون- بازآزمون، پايايي دروني، روايي محتوا و روايي صوري تایید شد. یافتهها نشان داد که بین حمایت اجتماعی دبیران تربیتبدنی و مولفههای آن با اثر بخشی کلاسهای تربیتبدنی هم از دیدگاه دبیران (67/0=r) و هم دانشآموزان (51/0=r) همبستگی مثبت و معناداری در سطح 05/0=P وجود دارد. همچنین بین میزان ادارک شده رفتارهای حمایت اجتماعی و اثربخشی کلاسهای تربیتبدنیاز دیدگاه دانشآموزان و دبیران تفاوت معناداری در سطح 05/0 وجود دارد. با توجه به این نتایج دبيران تربيتبدني بهتر است سعي داشته باشند، رفتارهاي حمايت اجتماعي و هر سه مولفهي آن يعني استقلال، شايستگي و ارتباطي را در بين دانشآموزان گسترش دهند تا از اين طريق سبب اثربخشي کلاسها تربيتبدني و به دنبال آن افزايش مشارکت دانشآموزان در فعاليتهاي جسماني شوند.
|