مطالب
عنوان صفحه
1 |
چکیده …………………………………………………………………………………………………………………… |
فصل اول: کلیات تحقیق |
|
3 |
1-1) مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………. |
4 |
1-2) بیان مسئله اساسی تحقیق…………………………………………………………………………………………… |
6 |
1-3) اهمیت و ضرورت انجام تحقيق………………………………………………………………………………….. |
7 |
1-4) اهداف مشخص تحقیق……………………………………………………………………………………………… |
7 |
1-4-1) اهدف کلی…………………………………………………………………………………………………………… |
7 |
1-4-2) اهداف ویژه…………………………………………………………………………………………………………. |
8 |
1-4-3) اهداف کاربردی…………………………………………………………………………………………………… |
8 |
1-5) فرضيات تحقیق……………………………………………………………………………………………………….. |
9 |
1-6) کاربرد تحقیق…………………………………………………………………………………………………………… |
10 |
1-7) بيان متغيرهاي مورد بررسي در قالب يک مدل مفهومي………………………………………………….. |
10 |
1-8) تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرهای تحقیق………………………………………………………………… |
10 |
1-8-1) بازارگرایی……………………………………………………………………………………………… |
11 |
1-8-2) تکنولوژی گرایی………………………………………………………………………………………. |
11 |
1-8-3) محیط رقابتی………………………………………………………………………………………….. |
12 |
1-8-4) قابلیت بازاریابی الکترونیکی……………………………………………………………………… |
12 |
1-8-5)عملکرد مرتبط با مشتری……………………………………………………………………………. |
13 |
1-8-6)عملکرد سازمانی……………………………………………………………………………………… |
13 |
1-8-7)آشفتگی بازار…………………………………………………………………………………………… |
14 |
1-8-8)شدت رقابت……………………………………………………………………………………………. |
14 |
1-8-9)شرکتهای کوچک و متوسط……………………………………………………………………… |
فصل دوم: مروری بر ادبیات و پیشینه تحقیق |
|
2-1) مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………….. |
17 |
2-2) مبانی نظری……………………………………………………………………………………………………………… |
17 |
2- 2-1) مفهوم بازارگرایی……………………………………………………………………………………. |
17 |
2- 2- 2) تاریخچه بازارگرایی………………………………………………………………………………. |
22 |
2- 2-3) فرهنگ بازارگرایی………………………………………………………………………………… |
24 |
2-2-4) نحوه شکلگیری بازارگرایی……………………………………………………………………. |
25 |
2-2-5) پیامدهای بازارگرایی برای سازمان…………………………………………………………… |
27 |
2-2-6) مفاهیم عملیاتی بازارگرایی……………………………………………………………………… |
29 |
2-2-6-1)دیدگاه تصمیم گیري………………………………………………………………. |
29 |
2-2-6-2)دیدگاه هوشمندي بازار…………………………………………………………… |
30 |
2-2-6-3)دیدگاه رفتاري مبتنی بر فرهنگ یا دیدگاه فرهنگ بازارگرایی…….. |
32 |
2-2-6-4)دیدگاه بازاریابی استراتژیک…………………………………………………….. |
33 |
2-2-6-5)دیدگاه مشتريگرایی………………………………………………………………. |
33 |
2-2-6-6)دیدگاه بازارگرایی ترکیبی « لافرتی و هالت»………………………………. |
34 |
2-2-6-6-1)تمرکز و تأکید بر مشتري………………………………………………… |
35 |
2-2-6-6-2)اهمیت اطلاعات مربوط به مشتریان…………………………………… |
36 |
2-2-6-6-3)هماهنگی بین بخشی………………………………………………………. |
36 |
2-2-6-6-4)تعهد اعضاي سازمان در پاسخگویی به نیازهاي مشتریان…….. |
37 |
2-2-7) تکنولوژیگرایی……………………………………………………………………………………. |
37 |
2-2-8) محیط رقابتی……………………………………………………………………………………….. |
38 |
2-2-9) قابلیت بازاریابی……………………………………………………………………………………. |
39 |
2-2-9-1)قابلیت بازاریابی الکترونیکی…………………………………………………… |
39 |
2-2-10) شدت رقابت………………………………………………………………………………………. |
41 |
2-2-11) آشفتگی بازار………………………………………………………………………………………. |
41 |
2-2-12)عملکرد مرتبط با مشتری………………………………………………………………………. |
42 |
2-2-13)عملکرد سازمانی…………………………………………………………………………………… |
43 |
2-2-14) تعریف شرکتهای کوچک و متوسط در ایران…………………………………………. |
44 |
2-2- 14-1) اهمیت و نقش شرکتهای کوچک و متوسط در ایران…………….. |
45 |
2-3) پیشینه پژوهش …………………………………………………………………………………………………………. |
46 |
2-3-1) پژوهشهای داخلی………………………………………………………………………………………. |
46 |
2-3-2) پژوهشهای خارجی…………………………………………………………………………………….. |
54 |
فصل سوم: روش اجرای تحقیق |
|
3-1) مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………….. |
59 |
3-2) نوع و روش پژوهش………………………………………………………………………………………………… |
59 |
3-2-1) دامنه تحقيق………………………………………………………………………………………………………… |
60 |
3-2-1-1)قلمرو موضوعي……………………………………………………………………………………………….. |
60 |
3-2-1-2) قلمرو مكاني……………………………………………………………………………………………………. |
60 |
3-2-1-3)قلمرو زماني……………………………………………………………………………………………………… |
60 |
3-3) معرفی جامعه و نمونه آماری…………………………………………………………………………………….. |
60 |
3-3-1) جامعه آماری………………………………………………………………………………………….. |
60 |
3-3-2) نمونه آماری و حجم آن…………………………………………………………………………… |
61 |
3-3-3) تعیین حجم نمونه در هریک از طبقات……………………………………………………… |
63 |
3-4) روش و ابزارگردآوري اطلاعات…………………………………………………………………… |
63 |
3-5) روايي و پايايي پرسشنامه……………………………………………………………………………… |
65 |
3-5-1)روايي…………………………………………………………………………………………………….. |
66 |
3-5-2) پايايي……………………………………………………………………………………………………. |
66 |
3-6) روشها و ابزار تجزيه و تحليل دادهها…………………………………………………………… |
68 |
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل دادههای پژوهش |
|
4-1) مقدمه …………………………………………………………………………………………………………….. |
73 |
4-2) آمار توصیفی……………………………………………………………………………………………………………. |
73 |
4-2-1) توزیع فراوانی پاسخگویان بر اساس جنسیت………………………………………………………….. |
73 |
4-2-2) توزیع فراوانی پاسخگویان بر اساس میزان تحصیلات……………………………………………… |
74 |
4-2-3) توزیع فراوانی پاسخگویان بر اساس سابقه کار………………………………………………………… |
75 |
4-2-4) توزیع فراوانی پاسخگویان بر اساس تعداد پرسنل شرکت……………………………… |
76 |
4-2-5)توزیع فراوانی پاسخگویان بر اساس نوع صنعت……………………………………………. |
77 |
4-3) تحلیل استنباطی……………………………………………………………………………………………………… |
78 |
4-3-1) آزمون نرمالیته متغیرها……………………………………………………………………………. |
78 |
4-3-2) آزمون همبستگی فرضیات………………………………………………………………………. |
79 |
4-3-3) آزمون رگرسیون متغیرها ……………………………………………………………………….. |
83 |
فصل پنجم: نتیجهگیری و پيشنهادهای تحقیق |
|
5-1) مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………… |
98 |
5-2) نتیجهگیری………………………………………………………………………………………………………………. |
98 |
5-3) نتایج تجربی ……………………………………………………………………………………………………………. |
99 |
5-3-1) نتایج تجربی توصیفی………………………………………………………………………………. |
99 |
5-3-2) نتایج تجربی استنباطی…………………………………………………………………………….. |
100 |
5- 4) بحث در نتایج پژوهش……………………………………………………………………………………………… |
104 |
5-5) پیشنهادات مبتنی بر فرضیههای پژوهش…………………………………………………………………….. |
104 |
5- 6) موضوعات پیشنهادی برای محققان آینده…………………………………………………………………… |
107 |
5-7) محدودیتهای پژوهش……………………………………………………………………………………………… |
107 |
فهرست منابع و پیوستها |
|
منابع فارسی……………………………………………………………………………………………………………………… |
110 |
منابع لاتین………………………………………………………………………………………………………………………… |
113 |
پیوست الف) پرسشنامه……………………………………………………………………………………………………… |
119 |
پیوست ب) خروجی SPSS………………………………………………………………………………………………. |
125 |
فهرست جداول |
|
جدول 3-1) حجم نمونه…………………………………………………………………………………………………… |
63 |
جدول 3 -2) دسته بندی سوالات پرسشنامه…………………………………………………………………………. |
65 |
جدول 3-3) نتایج آلفای کرونباخ………………………………………………………………………………………… |
67 |
جدول 3-4) جدول تجزیه واریانس……………………………………………………………………………………..جدوب 3-5 )جدوب تجزیه واریانس…………………………………………………………………………………. |
6970 |
جدول 4-1) توزیع فراوانی پاسخگویان بر اساس جنسیت……………………………………………………. |
73 |
جدول 4-2) توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب تحصیلات ………………………………………………. |
74 |
جدول 4-3) توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب سابقه کار………………………………………………….. |
75 |
جدول 4-4)توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب تعداد پرسنل شرکت ………………………………….. |
76 |
جدول 4-5)توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب نوع صنعت ……………………………………………….. |
77 |
جدول4-6) نتایج حاصل از آزمون کولموگروف-اسمیرنوف………………………………………………….. |
79 |
جدول 4-7) نتایج حاصل از آزمون معنیداری ضریب همبستگی رابطه بین بازارگرایی و قابلیت بازاریابی الکترونیکی ………………………………………………………………………………………………………… |
80 |
جدول 4- 8) نتایج حاصل از آزمون معنیداری ضریب همبستگی رابطه بین تکنولوژیگرایی و قابلیت بازاریابی الکترونیکی………………………………………………………………………………………………… |
80 |
جدول 4- 9) نتایج حاصل از آزمون معنیداری ضریب همبستگی رابطه بین قابلیت بازاریابی الکترونیکی و عملکرد مرتبط با مشتری…………………………………………………………………………………. |
81 |
جدول 4- 10) نتایج حاصل از آزمون معنیداری ضریب همبستگی رابطه بین قابلیت بازاریابی الکترونیکی و عملکرد سازمانی……………………………………………………………………………………………. |
81 |
جدول۴-11)نتایج حاصل از آزمون معنیداری ضریب همبستگی رابطه عملکرد مرتبط با مشتری و عملکرد سازمانی……………………………………………………………………………………………………………….. |
82 |
جدول4-12)تحلیل رگرسیون متغیرهای بازارگرایی، محیط رقابتی و قابلیت بازاریابی الکترونیکی |
84 |
جدول4-13) متغیر جدا شونده…………………………………………………………………………………………… |
84 |
جدول 4-14 )ضریب همبستگی چندگانه و ضریب تعیین …………………………………………………… |
84 |
جدول 4-15)تحلیل رگرسیون متغیر محیط رقابتی، تکنولوژیگرایی و قابلیت بازاریابی الکترونیکی |
84 |
جدول 4-16) متغیر جدا شونده………………………………………………………………………………………… |
85 |
جدول 4-17) ضریب همبستگی و ضریب تعیین ………………………………………………………………… |
85 |
جدول 4-18)تحلیل رگرسیون متغیر آشفتگی بازار، قابلیت بازاریابی الکترونیکی و عملکرد مرتبط با مشتری ………………………………………………………………………………………………………………………..جدول 4-19) متغیر جدا شونده………………………………………………………………………………………… |
8686 |
جدول 4-20) ضریب همبستگی و ضریب تعیین ………………………………………………………………… |
86 |
جدول 4-21) تحلیل رگرسیون متغیر آشفتگی بازار، قابلیت بازاریابی الکترونیکی و عملکرد سازمانی ………………………………………………………………………………………………………………………….. |
87 |
جدول 4-22)متغیر جدا شونده………………………………………………………………………………………….. |
87 |
جدول 4-23) ضریب همبستگی و ضریب تعیین ………………………………………………………………… |
88 |
جدول 4-24)تحلیل رگرسیون متغیرشدت رقابت، قابلیت بازاریابی الکترونیکی و عملکرد مرتبط با مشتری …………………………………………………………………………………………………………………………… |
88 |
جدول 4-25) متغیر جدا شونده………………………………………………………………………………………… |
89 |
جدول 4-26) ضریب همبستگی و ضریب تعیین …………………………………………………………………. |
90 |
جدول 4-27) تحلیل رگرسیون متغیر شدت رقابت، قابلیت بازاریابی الکترونیکی و عملکرد سازمانی…………………………………………………………………………………………………………………………… |
90 |
جدول 4-28) متغیر جدا شونده………………………………………………………………………………………… |
90 |
جدول 4-29) ضریب همبستگی و ضریب تعیین ……………………………………………………………….. |
90 |
جدول 4-30) تحلیل رگرسیون عوامل موثر بر قابلیت بازاریابی الکترونیکی…………………………… |
91 |
جدول 4-31) ضریب همبستگی چندگانه و ضریب تعیین …………………………………………………… |
92 |
جدول 4-32)تحلیل رگرسیون عوامل موثر بر عملکرد مرتبط با مشتری………………………………… |
93 |
جدول 4-33) متغیر جدا شونده…………………………………………………………………………………………. |
94 |
جدول 4-34 ) ضریب همبستگی چندگانه و ضریب تعیین ………………………………………………….. |
94 |
جدول 4-35) تحلیل رگرسیون عوامل موثر بر عملکرد سازمانی……………………………………………. |
95 |
جدول 4-36) متغیر جدا شونده…………………………………………………………………………………………. |
95 |
جدول 4-37 )ضریب همبستگی چندگانه و ضریب تعیین……………………………………………………… |
96 |
|
|
|
|
فهرست نمودارها |
|
نمودار 4-1) توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب جنسیت…………………………………………………… |
74 |
نمودار 4-2) توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب تحصیلات………………………………………………… |
75 |
نمودار 4-3) توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب سابقه کار………………………………………………….. |
76 |
نمودار 4-4) توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب تعداد پرسنل………………………………………………. |
77 |
نمودار 4-5) توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب نوع صنعت…………………………………………………. |
78 |
|
|
فهرست اشکال
شکل 1-1) مدل مفهومی تحقیق…………………………………………………………………………………………. |
10 |
شکل2-1) بازارگرایی…… …………………………………………………………………………………………………. |
19 |
شکل 2-2) بازمفهوم سازی بازارگرایی………………………………………………………………………………. |
22 |
شکل 2-3) دیدگاههاي بازارگرایی و سنتز آن……… …………………………………………………………….. |
35 |
شکل 2-4) رابطه بین بازارگرایی، قابلیتهای بازاریابی و عملکرد کسب و کار……………………….. |
47 |
شکل2-5) مدل مفهومی اثر بسترهای تسهیل و توسعه بازاریابی بر موقعیت و نقش بازاریابی بنگاه |
49 |
شکل2-6) مدل تحلیلی و روابط متغیرها……………………………………………………………………………. |
50 |
شکل2-7) مدل مفهومی مطالعه………………………………………………………………………………………… |
53 |