فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول : کلیات ………………………………………………………………………………………………………………………1
1-1 مقدمه ……………………………………………………………………………………………………… ……………2
1-2 بیان مسئله …………………………………………………………………………………………………………………………..3
1-3 اهمیت و ضرورت تحقیق ………………………………………………………………………………………………………4
1-4 اهداف تحقیق ……………………………………………………………………………………………………………………..6
1-4-1 هدف اصلی …………………………………………………………………………………………………………………….6
1-4-2 اهداف فرعی …………………………………………………………………………………………………………………..6
فصل دوم : ادبیات تحقیق ………………………………………………………………………………………………………….8
2-1مقدمه………………………………………………………………………………………………………… ……………9
2-2 مبانی نظری تحقیق ……………………………………………………………………………………………………………….9
2-2-1 مفهوم همسویی ………………………………………………………………………………………………………………..9
2-2-2 ضرورت و اهمیت همسویی …………………………………………………………………………………………….10
2-2-3 مدلهای همسویی …………………………………………………………………………………………………………….12
2-2-3-1 مدل همسویی استراتژیک …………………………………………………………………………………………….12
2-2-3-2 مدل همسویی احیاگر ………………………………………………………………………………………………….12
2-2-3-3 مدل همسویی در سطح فردی ………………………………………………………………………………………12
2-2-3-4 مدل همسویی در سطح سازمان/سیستم/کسب وکار …………………………………………………………13
2-2-3-5 مدل تلفیق هدفهای فرد و سازمان از طریق هدف غایی ……………………………………………………13
2-2-4 هدف ……………………………………………………………………………………………………………………………13
2-2-5 هدف گذاری …………………………………………………………………………………………………………………14
2-2-6 افزایش انگیزش از طریق هدف گذاری موثر ………………………………………………………………………17
2-2-7 اهداف فردی ………………………………………………………………………………………………………………….18
2-2-8 اهداف سازمانی ………………………………………………………………………………………………………………21
ز |
عنوان صفحه
2-2-9 اهداف اجتماعی ……………………………………………………………………………………………………………..24
2-2-10 مدیریت بر مبنای ارزش ………………………………………………………………………………………………..26
2-2-11 معنویت در محیط کار ……………………………………………………………………………………………………28
2-2-12 شفافیت ………………………………………………………………………………………………………………………30
2-2-13 نظام انگیزشی پرداخت ………………………………………………………………………………………………….31
2-2-13-1 طرح های انگیزشی فردی ………………………………………………………………………………………….32
2-2-13-2 طرح های انگیزشی گروهی ……………………………………………………………………………………….33
2-2-13-3 طرح های انگیزشی سازمانی ………………………………………………………………………………………33
2-2-14 نظارت و کنترل در راستای اعتماد سازی ………………………………………………………………………….34
2-2-15 مدیریت مشارکتی …………………………………………………………………………………………………………37
2-3 پیشینه پژوهش ……………………………………………………………………………………………………………………39
2-3-1 پیشینه داخلی …………………………………………………………………………………………………………………39
2-3-2 پیشینه خارجی ……………………………………………………………………………………………………………….43
2-3-3 جمع بندی پیشینه پژوهش ……………………………………………………………………………………………….47
2-4 چهارچوب نظری تحقیق ……………………………………………………………………………………………………..47
2-4-1 فرضیه های تحقیق ………………………………………………………………………………………………………….48
2-4-2 تعاریف مفهومی متغیرها ………………………………………………………………………………………………….49
فصل سوم : روش شناسی پژوهش …………………………………………………………………………………………..51
3-1 مقدمه………………………………………………………………………………………………………. ………….52
3-2 روش تحقیق ………………………………………………………………………………………………………………………52
3-3 جامعه آماری ……………………………………………………………………………………………………………………..52
3-4 روش نمونه گیری و حجم نمونه ………………………………………………………………………………………….53
3-5 شیوه و ابزار گردآوری اطلاعات و ارتباط آن با مدل ………………………………………………………………..54
3-6 پایایی و روایی پرسشنامه ……………………………………………………………………………………………………..54
ح |
عنوان صفحه
3-6-1 پایایی ……………………………………………………………………………………………………………………………54
3-6-2 روایی ……………………………………………………………………………………………………………………………55
3-7 تعریف عملیاتی متغیرها ……………………………………………………………………………………………………….55
3-8 روش ها و ابزار تجزیه و تحلیل داده ها………………………………………………………………………………… 56
فصل چهارم : یافتههای پژوهش ……………………………………………………………………………………………57
4-1 مقدمه ………………………………………………………………………………………………………………………………58
4-2 آمار توصیفی ……………………………………………………………………………………………………………………..58
4-2-1 جنسیت ………………………………………………………………………………………………………………………..58
4-2-2 وضعیت تأهل ………………………………………………………………………………………………………………..59
4-2-3 وضعیت سن ………………………………………………………………………………………………………………….60
4-2-4 تحصیلات …………………………………………………………………………………………………………………….61
4-2-5 سابقه خدمت …………………………………………………………………………………………………………………62
4-2-6 وضعیت استخدامی …………………………………………………………………………………………………………63
4-2-7 شاخص های آمار توصیفی متغیرهای پژوهش …………………………………………………………………….64
4-2-8 ماتریس همبستگی متغیرهای پژوهش ………………………………………………………………………………..72
4-3 آمار استنباطی …………………………………………………………………………………………………………………….74
فصل پنجم : بحث و نتیجه گیری ………………………………………………………………………………………………81
5-1 مقدمه ……………………………………………………………………………………………………… ………….82
5-2 نتیجه گیری و بحث …………………………………………………………………………………………………………….82
5-3 موانع و محدودیت های تحقیق …………………………………………………………………………………………….86
5-4 پیشنهادها ………………………………………………………………………………………………………………………….87
5-4-1 پیشنهادهای کاربردی ……………………………………………………………………………………………………….87
5-4-2 پیشنهادهای پژوهشی ………………………………………………………………………………………………………88
ط |
عنوان صفحه
پیوست………………………………………………………………………………………………………………………………………89
پرسشنامه……………………………………………………………………………………………………………………………………90منابع ………………………………………………………………………………………………………………………………………..92
ی |
فهرست جداول
عنوان صفحه
جدول 3-1 : تفکیک نمونه پژوهشی ……………………………………………………………………………………………53
جدول 3-2 : ارتباط بین ابزار جمع آوری اطلاعات و مدل تحقیق ……………………………………………………54
جدول 3-3 : ضریب آلفای کرونباخ مؤلفه های پرسشنامه ……………………………………………………………….55
جدول 4-1 : توزیع پاسخگویان بر حسب جنسیت ………………………………………………………………………..58
جدول 4-2 : توزیع پاسخگویان بر حسب وضعیت تأهل ………………………………………………………………..59
جدول 4-3 : توزیع پاسخگویان بر حسب وضعیت سن ………………………………………………………………….60
جدول 4-4 : توزیع پاسخگویان بر حسب تحصیلات ……………………………………………………………………..61
جدول 4-5 : توزیع پاسخگویان بر حسب سابقه خدمت …………………………………………………………………62
جدول 4-6 : توزیع پاسخگویان بر حسب وضعیت استخدامی …………………………………………………………63
جدول 4-7 : شاخص های آمار توصیفی متغیرهای پژوهش …………………………………………………………….64
جدول 4-8 : آمار توصیفی مدیریت بر مبنای ارزش(درصد) ……………………………………………………………64
جدول 4-8 : آمار توصیفی مدیریت مشارکتی(درصد)……………………………………………………………………..65
جدول 4-8 : آمار توصیفی نظام انگیزش پرداخت(درصد)………………………………………………………………..66
جدول 4-8 : آمار توصیفی شفافیت(درصد)……………………………………………………………………………………67
جدول 4-8 : آمار توصیفی عدم اطمینان محیطی(درصد) …………………………………………………………………68
جدول 4-8 : آمار توصیفی کنترل و نظارت(درصد)…………………………………………………………………………69
جدول 4-8 : آمار توصیفی معنویت در محیط کار(درصد) ……………………………………………………………….70
جدول 4-8 : آمار توصیفی همسویی اهداف فردی و سازمانی(درصد) ………………………………………………70
جدول 4-8 : مقیاس کلی متغیرهای پژوهش ………………………………………………………………………………….71
جدول 4-9 : ماتریس همبستگی متغیرهای پژوهش ………………………………………………………………………..72
جدول 4-10 : تیی تک نمونه ای متغیرهای پژوهش ……………………………………………………………………….73
جدول 4-11 : آزمون همبستگی پیرسون بین مدیریت بر مبنای ارزش و همسویی اهداف فردی و سازمانی…………………….74
جدول 4-12 : آزمون همبستگی پیرسون بین معنویت و همسویی اهداف فردی و سازمانی ………………….74
جدول 4-13 : آزمون همبستگی پیرسون بین شفافیت و همسویی اهداف فردی و سازمانی ………………….75
ک |
عنوان صفحه
جدول 4-14 : آزمون همبستگی پیرسون بین نظام انگیزشی پرداخت و همسویی اهداف فردی و سازمانی……………………..75
جدول 4-15 : آزمون همبستگی پیرسون بین نظارت و کنترل و همسویی اهداف فردی و سازمانی…………………………………76
جدول 4-16 : آزمون همبستگی پیرسون بین عدم اطمینان محیطی و همسویی اهداف فردی و سازمانی…………………………76
جدول 4-17 : آزمون همبستگی پیرسون بین مدیریت مشارکتی وهمسویی اهداف فردی وسازمانی……….77
جدول 4-18 : تی نمونه های مستقل بین جنسیت و همسویی اهداف فردی و سازمانی ………………………77
جدول 4-19 : تحلیل واریانس یکطرفه بین سن کارکنان و همسویی اهداف فردی و سازمانی ……………..78
جدول 4-20 : تحلیل واریانس سابقه کارکنان و همسویی اهداف فردی و سازمانی …………………………….78
جدول 4-21 : تحلیل واریانس بین وضعیت تحصیلی و همسویی اهداف فردی و سازمانی ………………….79
جدول 4-22 : آزمون شفه بین وضعیت تحصیلی و همسویی اهداف فردی و سازمانی ………………………..79
جدول 4-23 : تی نمونه های مستقل بین وضعیت تأهل و همسویی اهداف فردی و سازمانی ………………80
جدول 4-24 : تحلیل واریانس یکطرفه بین وضعیت استخدامی وهمسویی اهداف فردی وسازمانی……….80
ل |
فهرست شکل ها و نمودارها
عنوان صفحه
نمودار 1-2 : مدل تجربی پژوهش ……………………………………………………………………………………………….48
نمودار 4-1 : توزیع پاسخگویان بر حسب جنسیت ………………………………………………………………………..58
نمودار 4-2 : توزیع پاسخگویان بر حسب وضعیت تأهل ………………………………………………………………..59
نمودار 4-3 : توزیع پاسخگویان بر حسب وضعیت سن ………………………………………………………………….60
نمودار 4-4 : توزیع پاسخگویان بر حسب تحصیلات ……………………………………………………………………..61
نمودار 4-5 : توزیع پاسخگویان بر حسب سابقه خدمت …………………………………………………………………62
نمودار 4-6 : توزیع پاسخگویان بر حسب وضعیت استخدامی …………………………………………………………63
م |