%34تخفیف
بررسی عوامل مؤثر بر رضایتمندی و تعهد مشتری به برند بر اساس نظریه هاتس یل دریم(مشتریان شرکتهای بیمه ایران استان کرمانشاه)
تعداد 186 صفحه در فایل word
کارشناسي ارشد رشتهی مدیریت بازرگانی گرایش داخلی (M.A)
بررسی عوامل مؤثر بر رضایتمندی و تعهد مشتری به برند
بر اساس نظریه هاتس یل دریم(مشتریان شرکتهای بیمه ایران استان کرمانشاه)
چکیده
هدف این تحقیق بررسی عوامل مؤثر بر رضایتمندی و تعهد مشتری به برند بر اساس نظریه هاتس یل دریم در شرکتهای بیمه ایران استان کرمانشاه میباشد. در این پژوهش به بررسی تأثیر متغیرهای ارزش کسبشده، سرمایه کسبشده و کیفیت کسبشده در نقش متغیر مستقل، متغیرهای رضایتمندی از برند، تعهد به برند، محرک برند و استمرار تعهد و متغیرهای مفهوم بازخرید و مفهوم وفاداری نقش متغیرهای وابسته را دارند پرداختهشده است که روش تحقیق توصیفی – پیمایشی و تحقیق از نوع کاربردی است و جامعه آماری شامل مشتریان شرکتهای بیمه ایران استان کرمانشاه میباشد. ابزار جمعآوری دادهها پرسشنامه محقق ساخته و چون حجم جامعه نامحدود است با استفاده از فرمول کوکران برای جوامع نامتناهی حجم نمونه 384 به دست میآید. تحقيق ازنظر زماني، در دوره بين مهرماه 1393 تا دیماه 1393 موردبررسی قرارگرفته است. برای بررسی فرضیهها با استفاده از نرمافزار Excel، SPSS و آموس و با انتخاب روشهای آماری مناسب، به تجزیهوتحلیل دادهها پرداخته شده است. با توجه به اینکه متغیرهای تحقیق رتبهای هستند برای بررسی همبستگی میان زوج متغیرها از ضریب همبستگی اسپیرمن استفاده شده است. نتایج حاصله حاکی از آن است که تمام متغیرها در رضایتمندی و تعهد مشتری به برند مؤثرند و با توجه به اینکه امروزه صنعت بیمه بهطور فزایندهای در حال رقابتي شدن است، يكي از استراتژیهای مهم براي حفظ مزيت رقابتي، جذب مشتریان و ایجاد انگیزه وفاداري مشتریان به شرکت بیمه میباشد که تأثیر قابلملاحظهای بر عملکرد کسبوکار دارد.
کلیدواژه: برند، رضایتمندی، تعهد مشتری، وفاداری مشتری، بازخرید.
دسته: علوم انسانی, مدیریت
برچسب: بازخرید., تعهد مشتری, رضایتمندی, کلیدواژه: برند, وفاداری مشتری