عنوان |
صفحه |
چکیده |
1 |
فصل اول: کلیات تحقیق |
|
مقدمه |
3 |
1-1: بیان مسئله |
4 |
1-2: اهمیت و ضرورت پژوهش |
5 |
1-3: اهداف پژوهش |
6 |
1-4: سوالات تحقیق |
7 |
1-5: فرضیات تحقیق |
7 |
1-6: مدل مفهومی تحقیق |
8 |
1-7: متغیرهای تحقیق |
9 |
1-8: تعاریف نظری و عملیاتی متغیرها |
9 |
1-9:طرح پژوهش و روشهای تجزیه و تحلیل داده ها |
11 |
1-10 : مدل فرايند پژوهش |
12 |
فصل دوم: پیشینه تحقیق |
|
مقدمه |
14 |
2-1: بخش اول: مباحث نظری |
15 |
2-1-1: هوش |
15 |
2-1-2: تعریف هوش |
16 |
2-1-3: انواع هوش |
17 |
2-1-4: هوش معنوی |
18 |
2-1-5: معنویت |
19 |
2-1-6: دیدگاه های مختلف در زمینه معنویت |
21 |
2-1-7: تعاریف هوش معنوی |
23 |
2-1-8: ابعاد هوش معنوی |
25 |
2-1-9: مولفه های هوش معنوی از دیدگاه های مختلف |
26 |
2-1-10:مولفه های هوش معنوی در اسلام |
30 |
2-1-11:مدل های هوش معنوی |
31 |
2-1-12:اجزای هوش معنوی |
36 |
2-1-13:هوش معنوی و سلامت روانی |
37 |
2-1-14:تعریف سلامت |
38 |
2-1-15: سازمان سالم |
39 |
2-1-16: ویژگی های سازمان سالم |
46 |
2-1-17:ویژگی های سازمان ناسالم |
48 |
2-1-18:اصول اساسی سازمان های سالم |
51 |
2-1-19:تعریف سلامت سازمانی |
54 |
2-1-20:شاخصهای سلامت سازمان |
58 |
2-1-21:ابعاد سلامت سازمانی |
62 |
2-1-22: مفهوم پردازی و اندازه گیری سلامت سازمانی |
65 |
2-1-23: عوامل روانی- اجتماعی و سلامت سازمانی |
65 |
2-1-24: برنامه ریزی برای سلامت سازمانی |
66 |
2-1-25: ارزیابی سلامت سازمانی |
67 |
2-1-26: منابع ناخوشی در سازمان ها |
67 |
2-1-27: مهمترین عوامل در ایجاد و حفظ سلامت سازمانی |
68 |
2-1-28: اهمیت مقوله سلامت سازمانی |
69 |
بخش دوم: مباحث پژوهشی |
70 |
2-2-1: پژوهش های داخل کشور |
70 |
2-2-2: پژوهش های خارج از کشور |
72 |
2-3: چارچوب نظری تحقیق |
74 |
فصل سوم: روش تحقیق |
|
مقدمه |
77 |
3-1: روش تحقیق |
78 |
3-2: جامعه آماری |
78 |
3-3: نمونه آماری و روش نمونه گیری |
78 |
3-4: ابزار جمع آوری اطلاعات |
79 |
3-5: روایی پرسشنامه |
81 |
3-6: پایایی پرسشنامه |
85 |
3-7: روش تجزیه و تحلیل آماری داده ها |
86 |
فصل چهارم: یافته های پژوهش |
|
مقدمه |
91 |
4-1: آمار توصیفی |
92 |
4-2: آمار استنباطی |
96 |
فصل پنجم: بحث و نتيجه گيري |
|
مقدمه |
115 |
5-1: بحث و نتیجه گیری |
116 |
5-2: پیشنهادات کاربردی |
118 |
5-3: پیشنهاداتی برای تحقیقات آینده |
120 |
5-4: محدودیت های تحقیق |
120 |
پیوست ها |
|
پرسشنامه هوش معنوی |
122 |
پرسشنامه سلامت سازمانی |
124 |
منابع و ماخذ تحقیق |
|
فهرست منابع فارسی |
127 |
فهرست منابع انگلیسی |
131 |
چکیده لاتین |
134 |
فهرست جداول
عنوان |
صفحه |
3-1.جدول: معرفی متغیرهای فرمول تعیین حجم نمونه (کوکران) |
79 |
3-2.جدول: کد گذاری سوالات بر اساس مقیاس 5 گزینه ای |
80 |
3-3.جدول: سرفصل هر یک از سوالات پرسشنامه هوش معنوی |
80 |
3-4.جدول: سرفصل هر یک از سوالات پرسشنامه سلامت سازمانی |
80 |
3-5.جدول: نتایج آزمون بارتلت برای پرسشنامه هوش معنوی |
81 |
3-6.جدول: درصد واریانس و مقادیر ویژه عامل های مختلف برای پرسشنامه هوش معنوی |
82 |
3-7.جدول: نتایج آزمون بارتلت برای پرسشنامه سلامت سازمانی |
83 |
3-8.جدول: درصد واریانس و مقادیر ویژه عامل های مختلف برای پرسشنامه سلامت سازمانی |
84 |
3-9.جدول: پایایی پرسشنامه هوش معنوی |
85 |
3-10.جدول: پایایی پرسشنامه سلامت سازمانی |
85 |
4-1.جدول: توزیع فراوانی سن پاسخگویان |
92 |
4-2.جدول: توزیع فراوانی جنسیت پاسخگویان |
93 |
4-3.جدول: توزیع فراوانی سابقه کار پاسخگویان |
94 |
4-4.جدول: توزیع فراوانی میزان تحصیلات پاسخگویان |
95 |
4-5.جدول: نتایج آزمون کولموگوروف اسمیرنوف برای مولفه های هوش معنوی و سلامت سازمانی |
97 |
4-6.جدول: همبستگی دو متغیر هوش معنوی و سلامت سازمانی |
98 |
4-7.جدول: مدل رگرسیون فرضیه اصلی |
99 |
4-8.جدول: نتایج ضریب تعیین و آزمون دوبین- واتسون فرضیه اصلی |
99 |
4-9.جدول: نتایج تحلیل واریانس رگرسیون فرضیه اصلی |
100 |
4-10.جدول: نتایج مربوط به ضریب متغیر مستقل در مدل رگرسیون و آزمون t فرضیه اصلی |
101 |
4-11.جدول: همبستگی دو متغیر تفکر کلی و بعد اعتقادی و سلامت سازمانی |
102 |
4-12.جدول: همبستگی دو متغیر توانایی مقابله و تعامل با مشکلات و سلامت سازمانی |
103 |
4-13.جدول: همبستگی دو متغیر پرداختن به سجایای اخلاقی و سلامت سازمانی |
104 |
4-14.جدول: همبستگی دو متغیر خودآگاهی و عشق و علاقه و سلامت سازمانی |
105 |
4-15.جدول: نتایج توصیفی در بین زنان و مردان |
107 |
4-16.جدول: نتایج آزمون تی مستقل جنسیت |
107 |
4-17.جدول: نتایج توصیفی گروههای مختلف سنی |
108 |
4-18.جدول: نتایج تحلیل ANOVA برای گروههای سنی |
108 |
4-19. جدول: نتایج توصیفی گروههای مختلف تحصیلی |
109 |
4-20. جدول: نتایج تحلیل ANOVA برای گروههای تحصیلی |
110 |
4-21.جدول: آزمون توکی برای گروههای تحصیلی در متغیر سلامت سازمانی |
110 |
4-22.جدول: زیرگروههای همگن گروههای تحصیلی بر حسب میانگین |
111 |
4-23. جدول: نتایج توصیفی گروههای مختلف سابقه کار |
112 |
4-24. جدول: نتایج تحلیل ANOVA برای گروههای سابقه کار |
112 |
4-25. جدول: آزمون توکی برای گروههای سابقه کار در متغیر سلامت سازمانی |
113 |
4-26. جدول: زیرگروههای همگن گروههای سابقه کار بر حسب میانگین |
113 |
فهرست نمودارها
عنوان |
صفحه |
1-1. نمودار: مدل مفهومی پژوهش |
8 |
2-1. نمودار: چارچوب نظری تحقیق |
75 |
4-1. نمودار: سن پاسخگویان |
93 |
4-2. نمودار: جنسیت پاسخگویان |
94 |
4-3. نمودار: سابقه کار پاسخگویان |
95 |
4-4. نمودار: میزان تحصیلات پاسخگویان |
96 |
4-5. نمودار: هیستوگرام توزیع نرمال بودن خطاها در فرضیه اصلی |
100 |
فهرست شکل ها
عنوان |
صفحه |
2-1. شکل: مدل هوش معنوی زهر و مارشال |
32 |