%34تخفیف
بررسی رابطه بین کیفیت زندگی کاری و مشتری مداری مطالعه موردی : (شعب بانک ملت در شهر کرج)
تعداد 114صفحه در فایل word
كارشناسي ارشد
مدیریت بازرگانی
بررسی رابطه بین کیفیت زندگی کاری و مشتری مداری
مطالعه موردی : (شعب بانک ملت در شهر کرج)
چکیده
هدف این پژوهش بررسی رابطه بین کیفیت زندگی کاری و مشتری مداری می باشد . جامعه اماری پژوهش شامل کارکنان شعب بانک ملت در شهر کرج به تعداد 270 نفر بود . بر اساس فرمول کوکران حجم نمونه 160 نفر تعیین گردید .روش گرداوری داده ها پرسشنامه بوده است . سنجش روایی پرسشنامه از روش روایی صوری با استفاده از نظرات برخی از اساتید مدیریت صورت پذیرفت . برای تعیین پایایی پرسشنامه از ضریب الفای کرونباخ استفاده شد که الفای محاسبه شده برای پرسشنامه کیفیت زندگی کاری برابر با 80/0 و برای پرسشنامه مشتری مداری 79/0 محاسبه گردید و نشان دهنده پایایی مناسب پرسشنامه می باشد .برای تایید نرمال بودن داده ها از ازمون کولموگروف-اسمیرنوف استفاده گردید که نتیجه این ازمون نشان داد داده ها نرمال نمی باشد . بررسی فرضیات پژوهش از ازمون همبستگی اسپیرمن به کمک نرم افزار spss صورت پذیرفت . نتایج حاصل از فرضیات پژوهش نشان داد که بین کیفیت زندگی کاری کارکنان و مشتری مداری ارتباط مثبت و معناداری وجود دارد و ابعاد هشت گانه کیفیت زندگی کاری به ترتیب متغیرهای توسعه قابلیت های انسانی ، یکپارچگی و انسجام اجتماعی ،فرصت رشد و امنیت مداوم ،قانون گرایی در سازمان ،وابستگی اجتماعی زندگی کاری، فضای کلی زندگی ،پرداخت منصفانه و محیط کاری ایمن و بهداشتی ، دارای بیشترین تاثیر بر مشتری مداری هستند . کارکنان با احساس رضایت از جنبه های شغلی خود ، سازمان را در دستیابی به اهداف خود که کسب رضایت مشتری از مهمترین اهداف هر سازمانی می باشد ،یاری می رسانند .
واژگان کلیدی : کیفیت زندگی کاری، مشتری مداری ، بانک ملت
دسته: علوم انسانی, مدیریت
برچسب: بانک ملت, مشتری مداری, واژگان کلیدی: کیفیت زندگی کاری