%34تخفیف
امروزه با افزایش رقابت به ویژه در سطح جهانی فقط برند های قوی هستند که می توانند موجودیت خود را در چنین فضایی تثبیت کنند. در این میان آن چه یک برند را از سایر برندهای رقیب متمایز می کند ارزش ویژه ای است که آن برند در اذهان مصرف کنندگان خود ایجاد می کند ، در واقع یکی از ابزار های راهبردی که موجب تعهد و تکرار مصرف ، افزایش ارزش اقتصادی برای سهام داران و گسترش دامنه فعالیت های اقتصادی می شود ، ارزش ویژه برند است . افزایش ارزش ویژه برند شرکت از مهم ترین دغدغه های مدیران در سال های اخیر است ،از جمله اساسی ترین عواملی که باعث افزایش ارزش ویژه برند خواهد شد شخصیت برند است که با نسبت دادن صفات شخصیتی انسان به برندهای تجاری ایجاد می شود که در دهه های اخیر در کانون توجه محققان قرار گرفته است . به منظور بررسی این رابطه، تحقیق حاضر به بررسی تاثیر ابعاد شخصیت برند برارزش ویژه برند در قالب مدل ارائه شده در بازار لوازم خانگی استان گیلان می پردازد. بر این اساس تاثیر ویژ گی های صداقت ، هیجان ،شایستگی ، کمال ، و قدرت از شخصیت برند بر ارزش ویژه برند مورد بررسی قرار می گیرد . این تحقیق از حیث روش توصیفی و از حیث هدف کاربردی است . برای گرد آوری داده ها از روش میدانی و از ابزار پرسشنامه استفاده شده است . جامعه آماری این تحقیق کلیه مصرف کنندگان لوازم خانگی در استان گیلان می باشند که به دلیل بزرگ بودن جامعه ، تعداد 382 نفر به عنوان نمونه با استفاده روش نمونه گیری غیر احتمالی در دسترس از طریق فرمول تعیین حجم نمونه کوکران از بین مصرف کنندگان انتخاب شده اند. روش تجزیه وتحلیل
بررسی رابطه بین شخصیت برند و ارزش ویژه برند در بازار لوازم خانگی استان گیلان
تعداد189صفحه در فایل word
کارشناسی ارشد (M.A.)
مدیریت بازرگانی گرایش: داخلي
بررسی رابطه بین شخصیت برند و ارزش ویژه برند در بازار لوازم خانگی استان گیلان
چکیده
امروزه با افزایش رقابت به ویژه در سطح جهانی فقط برند های قوی هستند که می توانند موجودیت خود را در چنین فضایی تثبیت کنند. در این میان آن چه یک برند را از سایر برندهای رقیب متمایز می کند ارزش ویژه ای است که آن برند در اذهان مصرف کنندگان خود ایجاد می کند ، در واقع یکی از ابزار های راهبردی که موجب تعهد و تکرار مصرف ، افزایش ارزش اقتصادی برای سهام داران و گسترش دامنه فعالیت های اقتصادی می شود ، ارزش ویژه برند است . افزایش ارزش ویژه برند شرکت از مهم ترین دغدغه های مدیران در سال های اخیر است ،از جمله اساسی ترین عواملی که باعث افزایش ارزش ویژه برند خواهد شد شخصیت برند است که با نسبت دادن صفات شخصیتی انسان به برندهای تجاری ایجاد می شود که در دهه های اخیر در کانون توجه محققان قرار گرفته است . به منظور بررسی این رابطه، تحقیق حاضر به بررسی تاثیر ابعاد شخصیت برند برارزش ویژه برند در قالب مدل ارائه شده در بازار لوازم خانگی استان گیلان می پردازد. بر این اساس تاثیر ویژ گی های صداقت ، هیجان ،شایستگی ، کمال ، و قدرت از شخصیت برند بر ارزش ویژه برند مورد بررسی قرار می گیرد . این تحقیق از حیث روش توصیفی و از حیث هدف کاربردی است . برای گرد آوری داده ها از روش میدانی و از ابزار پرسشنامه استفاده شده است . جامعه آماری این تحقیق کلیه مصرف کنندگان لوازم خانگی در استان گیلان می باشند که به دلیل بزرگ بودن جامعه ، تعداد 382 نفر به عنوان نمونه با استفاده روش نمونه گیری غیر احتمالی در دسترس از طریق فرمول تعیین حجم نمونه کوکران از بین مصرف کنندگان انتخاب شده اند. روش تجزیه وتحلیل
داده ها و آزمون فرضیه ها در قالب مدل تحقیق با استفاده از ضریب همبستگی و معادلات رگرسیونی بررسی شده است ، در این راستا پنج فرضیه مورد بررسی قرار گرفته که پس از آزمون فرضیه ها وتحلیل آماری در سطح اطمینان 95 درصد هر پنج فرضیه مورد تایید قرار گرفت.نتایج حاصل از این تحقیق نشان می دهد که متغیر های صداقت ، هیجان ، شایستگی ،کمال و قدرت مربوط به شخصیت برند به طورمستقیم و موثر با ارزش ویژه برند رابطه دارند.
واژگان کلیدی :ارزش ویژه برند ، شخصیت برند ، صداقت ، هیجان ، شایستگی ، کمال ، قدرت
دسته: علوم انسانی, مدیریت
برچسب: شایستگی, شخصیت برند, صداقت, قدرت, کمال, هیجان, واژگان کلیدی: ارزش ویژه برند