-
مقدمه
%34تخفیف
بررسی تبیین اثر سرمایه های فکری بر مهندسی و مدیریت نوآوری در شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی مرکز منطقه فارس
تعداد 86 صفحه در فایل word
بررسی تبیین اثر سرمایه های فکری بر مهندسی و مدیریت نوآوری در شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی مرکز منطقه فارس
چکیـده
هدف تحقیق حاضر، بررسی تبیین اثر سرمایه های فکری بر مهندسی و مدیریت نوآوری در شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی مرکز منطقه فارس است. این پژوهش کاربردی و از نوع توصیفی- همبستگی است. جمع آوری اطلاعات در اين پژوهش از روش هاي كتابخانه اي و ميداني و ترکیب دو پرسشنامه استاندارد بونتیس (1998) و پرسشنامه استاندارد مدیریت دانش امین زاده (1392) استفاده شده است.
جامعه آماری تحقیق 125 نفر از کارکنان شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی مرکز منطقه فارس شامل بخش مرکزی، مهندسی، انبار نفت، سوختگیری، حمل و نقل می باشد و مطابق فرمول مورگان تعداد 90 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. روش نمونه گیری در دسترس است و روایی پرسشنامه ها از طریق محتوایی حاصل شده و پایایی پرسشنامه مدیریت سرمایه فکری با استفاده از آلفای کرونباخ بالاتر از 7/0 به دست آمد..
در اين پژوهش با كمك آزمون همبستگي پيرسون به بررسي رابطه بين متغيرهاي تحقيق پرداخته شده است. بر اساس این دیدگاه هرگاه همبستگی بین دو متغیر بین 1/0 تا 29/0 باشد بدین معنی است که رابطه معنی دار پایینی بین این دو متغیر وجود دارد. این رابطه بین 30/ تا 49/0 نشانگر رابطه متوسط و بالاتر از 50/0 نشان دهنده رابطه قوی بین دو متغیر است.
نتایج پژوهش نشان دهنده می دهد که:
-
سرمایه انسانی تاثیرگذار بر سیستم پاداش سازمان است.
-
سرمایه انسانی تاثیرگذار بر زنجیره ارزش سازمان است.
-
سرمایه انسانی تاثیرگذار بر مزیت رقابتی سازمان است.
-
سرمایه انسانی تاثیرگذار بر استراتژی تجاری سازمان سازمان است.
-
سرمایه ساختاری تاثیرگذار بر سیستم پاداشت سازمان است.
-
سرمایه ساختاری تاثیرگذار بر زنجیره ارزش سازمان نیست.
-
سرمایه ساختاری تاثیرگذار بر مزیت رقابتی سازمان است.
-
سرمایه ساختاری تاثیرگذار بر ایجاد استراتژی تجاری سازمان است.
-
سرمایه مشتری (رابطه ای) تاثیرگذار بر سیستم پاداش سازمان است.