فصل اول :کلیات پژوهش… 1
مقدمه. 2
1-1 ) بيان مسئله. 3
1-2) ضرورت و اهميت پژوهش… 6
1-3) اهداف تحقيق.. 7
1-4) سوالات تحقيق.. 7
1-5) فرضيه هاي پژوهش… 8
1-6) قلمرو تحقيق.. 9
1-6-1) قلمرو موضوعي.. 9
1-6-2) قلمرو زماني.. 10
1-6-2) قلمرو مکاني.. 10
1-6-3) جامعه آماري.. 10
1-7) تعريف مفهومي و عملياتي متغيرها 10
1-8 ) تاريخچه وزارت جهاد کشاورزي.. 14
فصل دوم:ادبیات پژوهش… 15
مقدمه. 16
2-1 ) انگيزش… 17
2-2 ) اهميت انگيزش در يادگيري کارمندان. 20
2-3 ) انواع انگيزش… 21
2-4 ) تئوري هاي انگيزش… 22
2-4-1)تئوري سلسه مراتب نيازها 22
2-4-2) تئوري انگيزش بهداشت… 23
2-4-3) تئوري نيازهاي مك كلند. 24
2-4-4) تئوري هاي درون زاد و برون زاد. 25
2-4-4-1( تئوري هاي برون زاد. 25
2-4-4-2( تئوري هاي درون زاد. 26
2-5)بکارگيري نظريات انگيزش… 27
2-6)فنون انگيزش و کاربرد آنها در سازمان. 29
2-6-1)پاداش مالي و پولي.. 29
2-6-2)انگيزش از طريق طراحي شغل.. 29
2-6-3)تعديل کار هفتگي.. 30
2-6-4)شناور ساختن ساعات کار. 31
2-6-5) هدف گذاري.. 31
2-6-6) اشتراک مساعي.. 31
2-6-7) اصلاح رفتار. 32
2-6-8)عدالت در پرداختها 32
2-7) عملکرد. 32
2-8) ارزيابي عملکرد. 33
2-8-1) ديدگاه هاي سنتي و نوين در ارزيابي عملکرد. 36
2-8-2 ) بافت ارزشيابي عملكرد و دشواريهاي آن. 38
2-8-3) اهداف و اهميت ارزيابي عملکرد. 41
2-8-4) پيامدهاي ارزشيابي عملكرد و رابطه آن با انگيزش شغلي.. 44
2-9) ارتباطات سازماني.. 45
2-9-1)ضرورت برقراري ارتباط در مديريت… 47
2-10) ارتباطات و انگيزش… 48
2-11)بازخورد. 49
2-11-1) ضرورت بازخورد. 50
2-11-2) اهداف ضروري بازخورد. 51
2-11-3)فرق روشهاي بازخورد مثبت و منفي.. 52
2-11-4) بازخورد يک اتلاف وقت نيست… 53
2-11-5) رويکرد ساندويچي در بازخورد منفي.. 54
2-12)بازخورد عملکرد. 54
2-12-1)اثرات شخصي بازخورد عملکرد. 57
2-12-1-1)کاهش ابهام عملکرد درک شده 57
2-12-1-2)توسعه رابط مدير- کارمند درک شده 61
2-12-1-3)تسهيل دستيابي به اهداف درک شده 63
2-12-1-4)توسعه شخصي و تطبيق با تغييرات درک شده 66
2-13) پيشينه پژوهش… 69
2-13-1) پژوهش هاي خارجي.. 69
2-13-2) پژوهشهاي داخلي.. 72
2-14) نتيجه گيري و مدل مفهومي پژوهش… 74
فصل سوم: روش تحقیق.. 75
مقدمه. 76
3-1) روش تحقيق.. 76
3-1-1) تحقيق توصيفي.. 77
3-1-2) تحقيق پيمايشي.. 77
3-1-3) تحقيق علي.. 77
3-2) جامعه آماري، حجم نمونه و روش نمونه گيري.. 78
3-3) روش ها و ابزارهاي جمع آوري داده ها 80
3-4)متغيرهاي تحقيق.. 82
3-5) روش هاي و ابزار گرد آوري اطلاعات… 83
3-5-1)نحوه تهيه و گرد آوري سوالات پرسشنامه. 84
3-6) روايي و پايايي پرسشنامه ها 85
3-7) روش هاي تجزيه و تحليل داده ها 86
3-7-1) تجزيه و تحليل توصيفي داده هاي تحقيق.. 87
3-7-2) تجزيه و تحليل استنباطي داده هاي تحقيق.. 87
3-8) خلاصه فصل سوم. 88
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها 89
مقدمه. 90
4-1)تجزيه و تحليل داده ها 90
4-1-1) تحليل هاي توصيفي.. 90
4-1-1-1) توزيع جنسيت پاسخ دهندگان. 91
4-1-1-2) تحصيلات پاسخ دهندگان. 92
4-1-1-3 )سابقه خدمت پاسخ دهندگان. 93
4-1-2) فراواني پاسخ ها به شاخصه هاي هر مولفه. 94
4-2) توصيف متغير ها 95
4-2-1)کاهش ابهام عملکرد درک شده 95
4-2-2)توسعه روابط مدير-کارمند درک شده 96
4-2-3)تسهيل دستيابي به اهداف درک شده 97
4-2-4) حمايت از پيشرفت شخصي درک شده 98
4-2-5)تطبيق با تغييرات درک شده 99
4-2-6)انگيزش… 100
4-3)تجزيه و تحليل استنباطي.. 101
4-3-1) بررسي نرمال بودن متغير ها 102
4-3-2)آزمون هاي آماري پارامتريک و ناپارامتريک… 110
4-3-3)آزمون فرضيه ها 114
4-3-3-1)آزمون فرضيه اصلي.. 114
4-3-3-2)آزمون فرضيه فرعي اول. 116
4-3-3-2) آزمون فرضيه فرعي دوم. 117
4-3-3-3) آزمون فرضيه فرعي سوم. 118
4-3-3-4) آزمون فرضيه فرعي چهارم. 119
4-3-3-5) آزمون فرضيه فرعي پنجم. 120
4-3-3-6) خلاصه آزمون فرضيه ها 121
فصل پنجم:نتیجه گیری و پیشنهادات… 122
مقدمه. 123
5-1) نتايج آمار توصيفي.. 123
5-2) نتايج آزمون فرضيه ها 126
5-2-1)آزمون فرضيه اصلي.. 126
5-2-2) آزمون فرضيه فرعي اول. 127
5-2-3)آزمون فرضيه فرعي دوم. 128
5-2-4)آزمون فرضيه فرعي سوم. 128
5-2-5)آزمون فرضيه فرعي چهارم. 129
5-2-6)آزمون فرضيه فرعي پنجم. 130
5-3) محدوديتهاي پژوهش… 130
5-4)پيشنهاداتي براي تحقيقات آتي.. 131
5-5)پيشنهادات کاربردي در راستاي تحقيق.. 132
5-6)نتيجه گيري.. 134
منابع. 135
6-1) منابع فارسي.. 135
6-2) منابع لاتين.. 139
پيوستها 146
پيوست 1 : پرسشنامه. 146
پيوست 2 :نتايج تحليل داده ها توسط نرم افزار SPSS. 149
فهرست شکلها
عنوان |
صفحه |
شکل(1-1) : چارچوب مفهومي فرضيه ها |
9 |
شکل(1-2): آرم رسمي وزارت جهاد کشاورزي جمهوري اسلامي ايران |
14 |
شکل( 2-1) :سلسه مراتب نيازهاي مازلو |
23 |
شکل (2-2 ): رابطه شدت بر انگيختگي با عملکرد |
26 |
شکل (2- 3 ): تعارض اهداف سازماني و فردي |
38 |
شکل(2-4) : رابطه بين ابهام، رضايت شغلي و عملکرد |
58 |
شکل(2-5) : مدل مفهومي تحقيق |
74 |
شکل( 4-1) : مدل مفهومي نتايج آزمون فرضيات تحقيق |
122 |
فهرست جدولها
عنوان |
صفحه |
جدول (2-1 ):عوامل انگيزش و بهداشت |
24 |
جدول(2-2): کاربرد نظريات انگيزشي با توجه به عوامل آن |
28 |
جدول(2-3 ): ارزيابي دستگاهها و کارکنان بر اساس نگرش نوين در مقايسه با نگرش سنتي |
37 |
جدول( 2-4): اهداف ارزشيابي عملكرد |
43 |
جدول( 2-5) : مقايسه ديدگاههاي فارمر و ساير محققين |
43 |
جدول( 3-1): طبقه بندي براي نمونه گيري |
81 |
جدول( 3-2): ابعاد و سوالات پرسشنامه |
82 |
جدول( 3-3): ليست متغيرهاي وابسته و مستقل تحقيق حاضر |
83 |
جدول( 3-4): گزينه ها ليکرت در پاسخ به سوالات پرسشنامه |
84 |
جدول( 3-5): منابع پرسشنامه |
85 |
جدول( 3-6): محاسبه الفاي کرونباخ به تفکيک متغير ها |
87 |
جدول( 3-7): خلاصه اطلاعات فصل سوم |
89 |
جدول( 4-1): فراواني توزيع پاسخ دهندگان |
92 |
جدول( 4-2): فراواني تحصيلات پاسخ دهندگان |
93 |
جدول( 4-3): فراواني سابقه خدمت پاسخ دهندگان |
94 |
جدول(4-4): فراواني و کيفيت پاسخ به سوالات پرسشنامه |
95 |
جدول(4-5): توصيف متغير کاهش ابهام عملکرد درک شده |
96 |
جدول(4-6): توصيف متغير توسعه روابط مدير-کارمند درک شده |
97 |
جدول(4-7): توصيف متغير تسهيل دستيابي به اهداف درک شده |
98 |
جدول(4-8): توصيف متغير حمايت از پيشرفت شخصي درک شده |
99 |
جدول(4-9): توصيف متغير تطبيق با تغييرات درک شده |
100 |
جدول(4-10): توصيف متغير انگيزش |
101 |
جدول (4-11):توصيف آماري متغير هاي تحقيق(ميانگين ، ميانه ، مد ، واريانس) |
102 |
جدول(4-12): خلاصه آماره مدل رگرسيون چند گانه |
115 |
جدول(4-13): تحليل واريانس ساختار مدل نظري |
115 |
جدول(4-14): رگرسيون چند گانه ابعاد نتايج بازخورد عملکرد |
116 |
جدول(4-15): رگرسيون خطي کاهش ابهام عملکرد درک شده |
117 |
جدول(4-16): رگرسيون خطي توسعه روابط مدير-کارمنددرک شده |
118 |
جدول(4-17): رگرسيون خطي تسهيل دستيابي به اهداف درک شده |
119 |
جدول(4-18): رگرسيون خطي حمايت از توسعه شخصي درک شده |
120 |
جدول(4-19): رگرسيون خطي تطبيق با تغييرات درک شده |
121 |
جدول (4-20):ماتريس همبستگي متغيرهاي تحقيق |
122 |
فهرست نمودار ها
عنوان |
صفحه |
نمودار(4-1) : نمودار ميله اي توزيع پاسخ دهندگان |
92 |
نمودار(4-2) : نمودار ميله اي تحصيلات پاسخ دهندگان |
93 |
نمودار(4-3) : نمودار ميله اي سابقه خدمت پاسخ دهندگان |
94 |
نمودار(4-4 ) :هيستو گرام متغير کاهش ابهام عملکرد درک شده |
96 |
نمودار(4-5 ) :هيستو گرام متغير توسعه روابط مدير-کارمند درک شده |
97 |
نمودار(4-6 ) :هيستوگرام متغير تسهيل دستيابي به اهداف درک شده |
98 |
نمودار(4-7 ): هيستو گرام متغير حمايت از پيشرفت شخصي درک شده |
99 |
نمودار(4-8 ): هيستو گرام متغير تطبيق با تغييرات درک شده |
100 |
نمودار(4-9 ): هيستو گرام متغير انگيزش |
101 |
نمودار( 4-10 ): هيستوگرام متغيرکاهش ابهام عملکرد درک شده |
104 |
نمودار( 4-11): P-P Plot متغير کاهش ابهام عملکرد درک شده |
105 |
نمودار( 4-12 ): هيستوگرام متغير توسعه روابط مدير -کارمند درک شده |
105 |
نمودار( 4-13): P-P Plot متغير توسعه روابط مدير -کارمند درک شده |
106 |
نمودار( 4-14 ): هيستوگرام متغير تسهيل دستيابي به اهداف درک شده |
106 |
نمودار( 4-15: P-P Plot متغير تسهيل دستيابي به اهداف درک شده |
107 |
نمودار( 4-16) : هيستوگرام متغير حمايت از پيشرفت شخصي درک شده |
108 |
نمودار (4-17): P-P Plot متغير حمايت از پيشرفت شخصي درک شده |
108 |
نمودار( 4-18 ): هيستوگرام متغير تطبيق با تغييرات شخصي درک شده |
109 |
نمودار( 4-19): P-P Plot متغير تطبيق با تغييرات درک شده |
109 |
نمودار( 4-20 ): هيستوگرام متغير انگيزش درک شده |
110 |
نمودار( 4-21): P-P Plot متغير تطبيق با تغييرات درک شده |
110 |