%46تخفیف

بررسي تاثير ميزان  وفاداری مشتریان از طریق سفارشی سازی خدمات بانكي در بانک ملی استان گیلان

تعداد 164 صفحه در فایل word

کارشناسی ارشد

مدیریت بازرگانی، گرایش داخلی 

بررسي تاثير ميزان  وفاداری مشتریان از طریق سفارشی سازی خدمات بانكي در بانک ملی استان گیلان

چکیده

 هدف کلی این تحقیق تبیین فرایند وفاداری مشتریان بانکی از طریق سفارشی­سازی خدمات در شعب بانک ملی استان گیلان است. روش تحقیق از نوع توصیفی و از نظر هدف کاربردی است و روش گردآوری داده­ها میدانی و ابزار آن پرسشنامه است. در تحقیق حاضر جامعه آماری مورد مشتریان برتر(ویژه) شعب بانک ملی گیلان با تعداد 1969 نفر است. با در نظر گرفتن تعداد کل جامعه آماری و با توجه به فرمول کوکران حجم نمونه 320 نفر است که تعداد 370 پرسشنامه با استفاده از روش نمونه­برداری غیراحتمالی در دسترس توزیع شد. در نهایت تعداد 335 پرسشنامه از مشتریان جمع­آوری شد و اطلاعات مورد تجزیه تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد که سفارشی سازی با رضایت مشتری، وفاداری مشتری، اعتماد مشتری و کیفیت درک شده در سطح 95% اطمینان ارتباط مثبت و معنی داری دارد. همچنین رضایت مشتری و اعتماد مشتری، ارتباط بین سفارشی سازی خدمات و وفاداری مشتری را تعدیل می­کند. بنابراین تمامی فرضیات پژوهش تایید شدند.

کلمات کلیدی: سفارشی سازی، رضایت مشتری، وفاداری مشتری، اعتماد مشتری، کیفیت درک شده، شعب بانک ملی استان گیلان

فهرست مطالب

چکیده…………………………………………………………………………………………………………………….. 1

فصل اول: کلیات تحقیق

1-1) مقدمه……………………………………………………………………………………………………………… 3

1-2) بیان مسأله………………………………………………………………………………………………………… 3

1-3) ضرورت و اهمیت تحقیق……………………………………………………………………………………. 5

1-4) اهداف تحقیق……………………………………………………………………………………………………. 6

1-5) چارچوب نظری تحقیق……………………………………………………………………………………….. 7

1-6) فرضیه­های تحقیق………………………………………………………………………………………………. 8

1-7) تعریف نظری و عملیاتی  متغیرهای تحقیق………………………………………………………………. 8

1-7-1) وفاداری مشتری…………………………………………………………………………………………….. 8

1-7-2) سفارشی سازی………………………………………………………………………………………………. 9

1-7-3) رضایت مشتری……………………………………………………………………………………………… 9

1-7-4) اعتماد مشتری……………………………………………………………………………………………….. 9

1-7-5) کیفیت درک­شده…………………………………………………………………………………………….. 10

1-7-6) ارزش درک شده……………………………………………………………………………………………. 10

1-8) قلمرو تحقیق……………………………………………………………………………………………………. 11

فصل دوم: ادبیات نظری و پیشینه تحقیق

بخش اول: وفاداری مشتری

2-1-1) مقدمه………………………………………………………………………………………………………….. 13

2-1-2) تعاریف و مفاهیم وفاداری مشتری……………………………………………………………………… 14

2-1-3) مزایای حاصل از وفاداری مشتریان……………………………………………………………………… 16

2-1-4) برنامه­های وفاداری…………………………………………………………………………………………. 17

2-1-5) توسعه و تکامل وفاداری مشتریان……………………………………………………………………….. 18

2-1-6) انواع وفاداری و مشتریان وفادار…………………………………………………………………………. 20

2-1-7) رابطه وفاداری مشتریان  با رضایت و سودآوری…………………………………………………….. 22

2-1-8) وفادار­سازی مشتریان در بانک­ها………………………………………………………………………… 23

بخش دوم: اعتماد مشتری

2-2-1) مقدمه………………………………………………………………………………………………………….. 27

2-2-2) تعاریف و مفاهیم اعتماد مشتری…………………………………………………………………………. 27

2-2-3) ابعاد اعتماد مشتری…………………………………………………………………………………………. 32

2-2-4) مکانیزم­هاي ایجاداعتماد در مشتری……………………………………………………………………… 33

2-2-5) اعتماد مشتری در بانکداري اینترنتی…………………………………………………………………….. 38

2-2-6) عوامل موثر بر اعتماد مشتری…………………………………………………………………………….. 39

بخش سوم: رضایت مشتری

2-3-1) مقدمه………………………………………………………………………………………………………….. 43

2-3-2) تعاریف و مفاهیم رضایت مشتری………………………………………………………………………. 43

2-3-3) ابعاد و اثرات رضایت مشتری……………………………………………………………………………. 44

2-3-4) روش­های دستیابی به رضایت مشتری………………………………………………………………….. 45

2-3-5) رضايت مشتريان بانك…………………………………………………………………………………….. 55

2-3-6) روش­هاي اندازه­گیری و پارادایم­ها / مدل­های رضایت مشتری……………………………………. 56

بخش چهارم: کیفیت درک شده

2-4-1) مقدمه………………………………………………………………………………………………………….. 68

2-4-2) مفهوم کیفیت…………………………………………………………………………………………………. 68

2-4-3) ابعاد کیفیت…………………………………………………………………………………………………… 69

2-4-4) تعاریف و مفاهیم کیفیت درک­شده……………………………………………………………………… 70

2-4-5)شاخص­هاي سنجش کیفیت درک­شده…………………………………………………………………… 71

2-4-6) برخی از مدل­ها درزمینه کیفیت درک ­شده…………………………………………………………….. 74

2-4-7) اجزای تشکیل­دهندۀ کیفیت خدمات و عوامل موثر بر آن…………………………………………… 75

بخش پنجم: سفارشی­سازی

2-5-1) مقدمه………………………………………………………………………………………………………….. 78

2-5-2) تعاریف و مفاهیم سفارشی­سازی………………………………………………………………………… 78

2-5-3) مزایای سفارشی­سازی از دیدگاه های متفاوت………………………………………………………… 79

2-5-4) مراحل دستيابي به سفارشي­سازي……………………………………………………………………….. 81

2-5-5) الگوي جديد، براي دستيابي به سفارشي­سازي………………………………………………………… 85

بخش ششم: پیشینه تحقیق

2-6-1) پیشینه مطالعاتی درایران…………………………………………………………………………………… 89

2-6-2) پیشینه مطالعاتی در خارج…………………………………………………………………………………. 91

فصل سوم: روش تحقیق

3-1) مقدمه……………………………………………………………………………………………………………… 95

3-2) روش تحقیق…………………………………………………………………………………………………….. 95

3-2-1) جامعه و نمونه آماری………………………………………………………………………………………. 96

3-3) روش­ و ابزار جمع­آوری داده­ها……………………………………………………………………………… 97

3-3-1) پرسش­نامه سفارشی­سازی خدمات………………………………………………………………………. 97

3-3-2) پرسش­نامه کیفیت ادراک شده……………………………………………………………………………. 97

3-3-3) پرسش­نامه رضایت مشتری……………………………………………………………………………….. 98

3-3-4) پرسش­نامه اعتماد مشتری…………………………………………………………………………………. 98

3-3-5) پرسش­نامه وفاداری مشتری………………………………………………………………………………. 98

3-4) روایی و پایایی ابزار اندازه­گیری…………………………………………………………………………….. 98

3-4-1) روایی………………………………………………………………………………………………………….. 98

3-4-2) پایایی………………………………………………………………………………………………………….. 99

3-5) روش تجزیه و تحلیل داده ها……………………………………………………………………………….. 100

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده­های تحقیق

4-1) مقدمه……………………………………………………………………………………………………………… 103

4-2) توصيف متغير هاي جمعيت شناختي پاسخ دهندگان……………………………………………………. 104

4-3) توصیف متغیرهای تحقیق…………………………………………………………………………………….. 107

4-4) آزمون نرماليته……………………………………………………………………………………………………. 113

4-5) بررسی مدل تحقیق…………………………………………………………………………………………….. 114

4-5-1) بررسی مدل تحقیق در حالت استاندارد………………………………………………………………… 115

4-5-2) بررسی مدل تحقیق در حالت اعداد معنی داری……………………………………………………… 116

4-5-3) بررسی شاخص های معنی داری و برازش مدل کلی تحقیق………………………………………. 117

4-6) آزمون فرضیه ها………………………………………………………………………………………………… 120

فصل پنجم: نتیجه­گیری و پیشنهادات

5-1) مقدمه……………………………………………………………………………………………………………… 124

5-2) نتایج آمار توصیفی……………………………………………………………………………………………… 124

5-2-1) توصیف پاسخ دهندگان……………………………………………………………………………………. 124

5-2-2) توصیف متغیر سفارشی سازی خدمات…………………………………………………………………. 124

5-2-3) توصیف متغیر کیفیت درک شده…………………………………………………………………………. 124

5-2-4) توصیف متغیر رضایت مشتری…………………………………………………………………………… 125

5-2-5) توصیف متغیر اعتماد مشتری……………………………………………………………………………… 125

5-2-6) توصیف متغیر وفاداری مشتری………………………………………………………………………….. 125

5-2-7) توصیف متغیر ارزش ادراک شده………………………………………………………………………… 125

5-3) نتایج آزمون فرضیه­ها………………………………………………………………………………………….. 125

5-4) پیشنهادات در راستای نتایج تحقیق…………………………………………………………………………. 127

5-5) پیشنهاداتی برای محققین آینده………………………………………………………………………………. 129

5-6) محدودیت­های تحقیق…………………………………………………………………………………………. 129

منابع و مآخذ……………………………………………………………………………………………………………. 130

پیوست……………………………………………………………………………………………………………………. 138

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست جداول

جدول 2-1): مراحل تکامل وفاداری مشتریان…………………………………………………………………… 19

جدول 2-2): انواع وفاداری مشتریان………………………………………………………………………………. 20

جدول 2-3): انواع مشتریان وفادار…………………………………………………………………………………. 21

جدول 2-4): طبقه­بندي تعاریف اعتماد براساس ویژگی­ها……………………………………………………. 29

جدول 2-5): ابعاد اعتماد…………………………………………………………………………………………….. 32

جدول 2-6): ابعاد مدل سروکوال…………………………………………………………………………………… 64

جدول 3-1): سوالات متغیرها……………………………………………………………………………………….. 97

جدول 3-2): آلفای کرانباخ………………………………………………………………………………………….. 99

جدول 4-1): توصیف متغیرجنسيت پاسخ دهندگان…………………………………………………………….. 104

جدول 4-2): توصیف متغیر ميزان تحصيلات پاسخ دهندگان………………………………………………… 105

جدول 4-3): توصیف متغیرسن پاسخ دهندگان………………………………………………………………….. 106

جدول 4-4): توصیف متغیر سفارشی سازی……………………………………………………………………… 107

جدول 4-5): توصیف متغیر کیفیت درک شده…………………………………………………………………… 108

جدول 4-6): توصیف متغیررضایت مشتری……………………………………………………………………… 109

جدول 4-7): توصیف متغیر اعتماد مشتری……………………………………………………………………….. 110

جدول 4-8): توصیف متغیر وفاداری………………………………………………………………………………. 111

جدول 4-9): توصیف متغیر ارزش ادراک شده………………………………………………………………….. 112

جدول 4-10): آزمون كولموگروف- اسميرنف برای متغیرهای تحقیق……………………………………… 113

جدول 4-11): نشانگرهای مدل…………………………………………………………………………………….. 114

جدول 4-12): شاخص های معنی داری و برازش مدل……………………………………………………….. 118

جدول 4-13):آزمون رگرسیون چندگانه بین سفارشی­سازی خدمات ووفاداری  با توجه به رضایت مشتری…… 121

جدول 4-14):آزمون رگرسیون چندگانه  بین سفارشی­سازی خدماتووفاداری با توجه به اعتماد مشتری……….. 122

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست نمودار

نمودار 4-1): میله ای  متغیر جنسيت پاسخ دهندگان…………………………………………………………… 104

نمودار 4-2): میله ای  متغیر تحصيلات پاسخ دهندگان………………………………………………………… 105

نمودار 4-3): میله ای  متغیرسن پاسخ دهندگان…………………………………………………………………. 106

نمودار 4-4): هیستوگرام  متغیر سفارشی سازی…………………………………………………………………. 107

نمودار 4-5): هیستوگرام  متغیر کیفیت درک شده………………………………………………………………. 108

نمودار 4-6): هیستوگرام  متغیررضایت مشتری………………………………………………………………….. 109

نمودار 4-7): هیستوگرام  متغیراعتماد مشتری……………………………………………………………………. 110

نمودار 4-8): هیستوگرام  متغیر وفاداری………………………………………………………………………….. 111

نمودار 4-9): هیستوگرام  متغیرارزش ادراک شده……………………………………………………………….. 112

نمودار 4-10): آزمون مدل تحقیق (حالت استاندارد)…………………………………………………………… 115

نمودار 4-11): آزمون مدل تحقیق (حالت اعداد معنی داری)………………………………………………… 116

 

 

 

 

 

 

 

فهرست اشکال

شکل 1-1): مدل تحقیق………………………………………………………………………………………………. 7

شکل 2-1): ارتباط رضایت مشتری با وفاداری مشتری و سودآوری سازمان…………………………….. 23

شکل 2-2): چرخه خدمت مطلوب………………………………………………………………………………… 46

شکل 2-3): مدل عمومي رضايت – عدم رضايت………………………………………………………………. 48

شکل 2-4): پارادایم «انتظارات – عدم تطابق»……………………………………………………………………. 57

شکل 2-5): مدل اصلاح شده «انتظارات – عدم تطابق»………………………………………………………… 59

شکل 2-6): مدل هنجاری……………………………………………………………………………………………. 60

شکل 2-7): مدل فورنل………………………………………………………………………………………………. 63

شکل 2-8): مدل کانو…………………………………………………………………………………………………. 64

شکل 2-9): مدل سروکوال…………………………………………………………………………………………… 65

شکل 2-10): گام­های رسیدن به سفارشي­سازي…………………………………………………………………. 81

شکل 2-11): e-SCD……………………………………………………………………………………………….. 86

 

 

قبلا حساب کاربری ایجاد کرده اید؟
گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟
Loading...
enemad-logo