فهرست مطالب
1-1. بيان مسأله اساسي تحقيق. 2
1-2. اهمیت و ضرورت انجام تحقيق. 3
1-3. جنبه جديد بودن و نوآوري در تحقيق. 5
1-4. اهداف مشخص تحقيق. 5
1-5. سؤالات و فرضيههاي تحقیق(مطابق با اهداف تحقیق): 5
1-6. تعريف واژهها و اصطلاحات فني و تخصصی. 6
2-1. مقدمه 8
2-2. يادگيريمداري. 8
2-3. كسب دانش.. 11
2-4. توزيع اطلاعات.. 14
2-5. تفسير اطلاعات.. 14
2-6. حافظه سازماني. 16
2-7. نوآوريمداري. 16
2-8. ارتباط بين ويژگيهاي سازماني و نوآوري در محصول. 18
2-9. نوع نوآوري. 20
2-10. توسعه محصولات جدید 21
2-11. دیدگاه های راهبردی برای استفاده از منابع در نوآوری. 22
12-2. دانش.. 24
2-13. رویکردها و الگوهای فرایند توسعه محصول جدید 25
2-14. مدیریت دانش و تغییر در جهت توسعه محصول. 34
2-15. ظرفیت تغییر سازمانی در جهت توسعه محصول جدید 36
2-16. زیرساختهای مدیریت دانش.. 38
2-17پیشینه پژوهش.. 40
2-18. چارچوب تحقیق. 44
3-1 مقدمه 47
3-2. روش و فرایند تحقيق. 47
3-3. متغيرهاي تحقیق. 47
3-4. جامعه آماري. 49
3-5. روش نمونه گيري. 49
3-6. رو شهاي گرد آوري داده ها 50
3-7. روايي پرسشنامه 52
3-8. پايايي پرسشنامه 53
3-9. روش هاي تحليل داده ها و آزمون فرضيات.. 54
4-1. آمار توصیفی. 57
4-2. آمار استنباطی. 61
5-1. خلاصه و نتیجه گیری. 70
5-2. نتیجه گیری و بحث.. 70
5-3. نتایج حاصل از تحقيق و بررسي فرضيه ها 71
5-4. پیشنهادات مدیریتی براساس نتایج یافته ها 73
5-5. پیشنهادات برای تحقیقات آتی. 74
5-6. محدودیت های تحقیق. 75
فهرست منابع. 100
پیوست1: نمونه پرسشنامه 108
فهرست اشکال :
عنوان |
صفحه |
شكل 2-1– فرآيندهاي مرتبط با يادگيريمداري……………………………………………….. |
13 |
شکل 2-2- طبقهبندی مدلهای فرایند توسعه محصول جدید (ورورن و هرستات، 2002)…………… |
34 |
شکل 2-3- مدل آبشاری توسعه محصول جدید (لی و یین، 2002)……………………………… |
37 |
شکل 2-4- نمایی از فرایند دروازه – مرحله (کوپر و اجت، 1996)……………………………… |
39 |
شکل 2-5: مدل مفهومی تحقیق…………………………………………………………. |
41 |
شکل 2-6: مدل مفهومی تحقیق…………………………………………………………. |
60 |
فهرست جداول :
عنوان |
صفحه |
جدول 2-1 ارتباط بین عوامل سازمانی و نوآوری ( دامانپور ، 1991) ……………………………… |
25 |
جدول 2-2. ابعاد ظرفیت تغییر سازمانی……………………………………………………… |
50 |
جدول 2-3. عوامل زیر ساختی پیشنهادی محققان و نویسندگان صاحب نظر در حوزه مدیریت دانش…… |
52 |
جدول 2-4 .عوامل زیر ساختی مورد مطالعه محققان حوزه مدیریت دانش( داخلی)………………….. |
53 |
جدول 2-5 پيشينه تحقيق در داخل و خارج از كشور…………………………………………… |
57 |
جدول3-1: گزينه ها ي سوالات پرسشنامه و امتيازات متناظر با آنها……………………………….. |
68 |
جدول3-2: متغیرهای تحقیق با منبع………………………………………………………… |
68 |
جدول3-3:آلفاي کرونباخ براي سوالات …………………………………………………….. |
71 |
جدول شماره4- 1 : جدول فراواني سن……………………………………………………………………………………………. |
74 |
جدول شماره 4-2 : جدول فراواني سابقه خدمت……………………………………………………………………………… |
75 |
جدول شماره 4-3 : جدول فراواني ميزان تحصيلات…………………………………………………………………………. |
76 |
جدول شماره 4-4 : جدول فراواني سمت……………………………………………………………………………………….. |
77 |
جدول شماره 4-5 : آزمون اسمیرنوف-کولموگروف………………………………………………………………………… |
80 |
جدول شماره 4-6: خلاصه مدل……………………………………………………………………………………………………. |
81 |
جدول شماره 4-7 : تحلیل واریانس………………………………………………………………………………………………. |
82 |
جدول شماره 4-8: ضرایب رگرسیون……………………………………………………………………………………………. |
83 |
جدول شماره 4-9 : خلاصه مدل…………………………………………………………………………………………………. |
84 |
جدول شماره 4-10: ضرایب رگرسیون…………………………………………………………………………………………. |
84 |
جدول شماره 4-11: خلاصه مدل………………………………………………………………………………………………… |
86 |
جدول شماره 4-12: تحلیل واریانس……………………………………………………………………………………………… |
87 |
جدول شماره 4-13 : ضرایب رگرسیون……………………………………………………………………………………….. |
88 |
جدول شماره 4-14: ضرایب رگرسیون ………………………………………………………………………………………… |
89 |
فهرست نمودارها :
عنوان |
صفحه |
نمودار شماره 1:فرآيند تحقيق………………………………………………………………………………………………………. |
64 |
نمودار شماره 4-1: نمودار فراواني سن………………………………………………………………………………………… |
75 |
نمودار شماره 4-2: نمودار فراواني سابقه خدمت………………………………………………………………………….. |
76 |
نمودار شماره4- 3: نمودار فراواني ميزان تحصيلات……………………………………………………………………… |
77 |
نمودار شماره 4-4 : نمودار فراواني سمت…………………………………………………………………………………… |
78 |