%46تخفیف

بررسي ارتباطات يكپارچه بازاريابي تكنولوژي­هاي پيشرفته با تأكيد بر درك مشتري از برند

تعداد 161 صفحه در فایل word

کارشناسی ارشد رشته مديريت

بررسي ارتباطات يكپارچه بازاريابي تكنولوژي­هاي پيشرفته با تأكيد بر درك مشتري از برند

چکیده

مباحث در حوزه ی قوت نام تجاری و نقش کاربردی آن در حوزه‌ی توسعه و کسب شهرت سازمان و تاثیر کارایی ارتباطات یکپارچه‌ی روی آن، کمتر مورد بررسی قرار گرفته است. با توجه به هدف پژوهش که شناسایی و بررسی ارتباطات یکپارچه بازاریابی و تکنولوژی های پیشرفته با تاکید بر درک مشتری از برند در بانک های منتخب است. پژوهش حاضر از منظر هدف یک پژوهش کاربردی توسعه ای و از نظر نحوه گردآوری اطلاعات، پژوهش توصیفی و از نوع پیمایشی محسوب می شود. در این پژوهش، حجم نمونه 270انتخاب شد. مقیاس اندازه گیری پرسشنامه و نحوه ی امیتاز دهی پرسش شوندگان از صفر تا 100می باشد. در این پرسشنامه، میزان آلفای کرونباخ کل، برابر با 84٪ است به منظور بررسی رابطه بین متغیرهای مستقل و وابسته و بررسی فرضیه های پژوهش،با استفاده از نرم افزار SPSS از آزمون ضریب همبستگی پیرسون استفاده شده است همچنین به منظور آزمون مجموعه روابط علت و معلولی بین مولفه های مورد بررسی با استفاده از نرم افزار آموس، معادلات ساختاری روابط بین متغیرها مدلسازی می گردد نتایج حاکی از آن است که در بین بانک های خصوصی روابط بین متغیرهای روابط عمومی و بازاریابی مستقیم رد شد، اما رابطه بین دیگر متغیرهای پژوهش با درک مشتری از برند تایید شدند که در این بین، بیشتری تاثیر را متغیر تبلیغات به میزان 656/0 بر روی متغیر وابسته داشته است. در بانک های دولتی تمامی فرضیه های پژوهش تایید شدند که متغیر تکنولوژی با ضریب استاندارد 882/0 بیشترین تاثیرگذاری را برای روی درک مشتری از برند داشت. نتیجه کاربردی این که بازاریابان سعی کنند، پاسخ های مستقیم بیشتری را از مشتری دریافت کرده، بازار هدف را به گونه بهتری نشانه گیری کند و محصول را بدون قرار گرفتن در فرآیند عریض و طویل و بر هزینه کانال های سنتی به فروش رسانند.

کلید واژه ها: ارتباطات یکپارچه بازاریابی، درک مشتری از برند، تکنولوژی های پیشرفته، بانک های خصوصی و دولتی کرمانشاه.

 

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                           صفحه

فصل اول:کلیات پژوهش

1-1-مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………………..3

1-2-بیان مسئله…………………………………………………………………………………………………………………………….4

1-3-ضرورت و اهمیت انجام تحقیق………………………………………………………………………………………………6

1-4-اهداف مشخص تحقیق………………………………………………………………………………………………………….8

1-5-فرضیه‌های تحقیق………………………………………………………………………………………………………………….9

1-6-قلمرو تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………..12

1-7-ابزار گردآوری داده‌ها……………………………………………………………………………………………………………..6

1-8-جامعه‌ آماری، روش نمونه‌گیری و حجم نمونه………………………………………………………………………….6

1-9-روش‌ها و ابزار تجزیه و تحلیل داده‌ها………………………………………………………………………………………6

 1-10-تعاریف مفهومی متغیرها……………………………………………………………………………………………..10

1-11-تعاريف عملياتي متغيرها……………………………………………………………………………………………………….8

فصل دوم:مبانی نظری پیشینه­ی پژوهش

2-1-مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………..14

2-2-بخش اول مبانی نظری………………………………………………………………………………………………………….15

2-2-1-ارتباطات یکپارچه بازاریابی………………………………………………………………………………………….16

اهمیت ارتباطات بازاریابی یکپارچه………………………………………………………………………………………………..17

2-2-1-3- اجزای ارتباطات بازاریابی یکپارچه…………………………………………………………………………..17

2-2-1-4-تعاریف، رویکردها و مدل‌های ارتباطات یکپارچه بازاریابی …………………………………………17

2-2-1-5- عناصر ارتباطات یکپارچه بازاریابی در صنعت بانکداری……………………………………………..18

2-2-2-تکنولوژی………………………………………………………………………………………………………………….20

2-2-3-برند…………………………………………………………………………………………………………………………..20

2-2-3-1-نام تجاری……………………………………………………………………………………………………………..21

2-2-3-2-مفهوم مارک…………………………………………………………………………………………………………..21

2-2-3-3-ارزش ویژه برند……………………………………………………………………………………………………..21

2-3-3-4-شخصیت برند………………………………………………………………………………………………………..22

2-2-3-5-وفاداری برند………………………………………………………………………………………………………….22

2-2-3-6-اعتبار برند و وفاداری برند……………………………………………………………………………………….22

2-2-3-7-اهمیت برندسازی در بانک‌ها……………………………………………………………………………………23

2-2-3-8-قوت نامه تجاری…………………………………………………………………………………………………….25

2-2-3- ثبات برند………………………………………………………………………………………………………………….26

2-2-4-بازاریابی مستقیم (Pireck marketing)………………………………………………………………………….23

 روش‌های متداول این نوع بازاریابی………………………………………………………………………………………………27

2-2-4-1-تفاوت‌های روش بازاریابی با روش‌های متداول تبلیغات ……………………………………..28

2-2-4-2-انواع بازاریابی مستقیم………………………………………………………………………………………30

بازاریابی تلفنی یا Telemaketing ……………………………………………………………………………………..30

بازاریابی ایمیلی……………………………………………………………………………………………………………….30

بازاریابی مستقیم پستی……………………………………………………………………………………………………..30

اهمیت بازاریابی و فروش مستقیم………………………………………………………………………………………30

2-2-5-پیشبرد فروش……………………………………………………………………………………………………..31

2-2-5-1-انواع ابزارهای تبلیغات پیشبرد فروش…………………………………………………………………33

عوامل تعیین برنامه تبلیغاتی پیشبرد فروش………………………………………………………………………….34

2-2-5-2- نقش پیشبرد فروش در آمیخته بازاریابی…………………………………………………………… 34

نگاه کلی به ‌ابزارهای پیشبرد فروش……………………………………………………………………………………34

2-2-6-تاریخچه روابط عمومی ‌در ایران……………………………………………………………………………35

اسکات ام کاتلیپ صاحب نظر روابط عمومی ‌در جهان…………………………………………………………36

تعریف انجمن جهانی روابط عمومی…………………………………………………………………………………..36

2-2-6-1-روابط عمومی……………………………………………………………………………………………….36

2-2-6-2-سه قاعده‌ای که می‌بایست در انجام فعالیت روابط عمومی خود در نظر داشته باشیم………..37

2-2-6-3-روابط عمومی و جایگاه آن در بازاریابی………………………………………………………………………….38

2-2-6-4-نقش موثر روابط عمومی………………………………………………………………………………………………38

همسویی تبلیغات و بازاریابی در روابط عمومی……………………………………………………………………………….38

2-2-6-5-برنامه‌ریزی در فعالیت‌های روابط عمومی……………………………………………………………………….38

2-2-6-6-نقش روابط عمومی ‌در تبلیغات……………………………………………………………………………………..39

2-2-6-7-ابزارهای روابط عمومی………………………………………………………………………………………………..39

2-2-6-8-روابط عمومی بانک……………………………………………………………………………………………..40

روابط عمومی الکترونیک………………………………………………………………………………………………………………41

روابط عمومی‌دیجیتال…………………………………………………………………………………………………………………..42

روابط عمومی آنلاین……………………………………………………………………………………………………………………42

روابط عمومی سایبر……………………………………………………………………………………………………………………..42

روابط عمومی اینترنتی………………………………………………………………………………………………………………….42

روابط عمومی مجازی ………………………………………………………………………………………………………………….42

جایگاه و روابط عمومی الکترونیک در ایران……………………………………………………………………………………43

2-2-7-بررسی نقش روابط عمومی‌در بانک‌ها و تاثیرات آن بر مشتریان……………………………………………..43

2-2-7-1-تکنیک ارجا به شخص ثالث در فروش حضوری…………………………………………………………….44

تکنیک جبرانی در فروش حضوری………………………………………………………………………………………………..44

2-2-7-13-تکنیک اگر/ آنوقت………………………………………………………………………………………………….. 44

تکنیک سوال به سوال…………………………………………………………………………………………………………………..44

2-2-8-تبلیغات رسانه‌ ای …………………………………………………………………………………………………………..44

2-2-8-1-انواع تبلیغات رسانه‌ای………………………………………………………………………………………………….45

2-2-8-2-بررسی تبلیغات بانک‌ها در رسانه‌ی تلویزیون………………………………………………………………….46

2-2-9-مدیریت فروش و فروش حضوری (با گسترش بازار ایران)…………………………………………………..45

2-2-9-1-برخی از تکنیک های افزایش فروش در سازمان‌ها……………………………………………………………50

2-2-9-2-تکنیک بوم رنگ در فروش حضوری……………………………………………………………………………..50

2-2-9-3-تکنیک F.A.B در فروش حضوری………………………………………………………………………………..50

2-2-9-4-فرآیند ‌استراتژیک فروش حضوری………………………………………………………………………………..50

2-2-9-4-فرآیند ‌استراتژیک فروش حضوری………………………………………………………………………………..50

بخش دوم:پیشینه پژوهش

2-3-مقدمه ……………………………………………………………………………………………………………………………….51

3-2-1-تحقیقات انجام شده در داخل کشور…………………………………………………………………………………..51

2-3-2-تحقیقات خارج از کشور…………………………………………………………………………………………………..54

بخش دوم:مدل‌های مرتبط با پژوهش

3-4-تعاریف، رویکردها و مدل‌های ارتباطات یکپارچه بازاریابی……………………………………………………….57

2-4-1-عوامل موثر و متاثر از ارتباطات یکپارچه بازاریابی در قالب مدل‌های بررسی شده……………………58

2-4-1-2-بررسی عملکرد ارتباطات یکپارچه بازاریابی و پیامدهای برند……………………………………………60

2-4-1-3-رابطه ‌ارتباطات یکپارچه بازاریابی، بازارمداری و برندمداری……………………………………………..61

2-4-2-مدل……………………………………………………………………………………………………………………………….61

2-4-2-1- مولفه‌ی قوت نام تجاری از دیدگاه بیتز………………………………………………………………………….61

2-4-2-2-سودآوری نام تجاری……………………………………………………………………………………………………62

2-4-2-3-گسترش جغرافیای نام تجاری……………………………………………………………………………………….63

2-4-2-4- رهبری نام تجاری………………………………………………………………………………………………………63

3-4-2-مدل مفهومی پژوهش ……………………………………………………………………………………………………..64

فصل سوم:روش شناسی پژوهش

3-1-مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………………66

3-3-فرآیند پژوهش…………………………………………………………………………………………………………………….67

3-3-روش پژوهش ……………………………………………………………………………………………………………………68

3-5-ابزار گردآوری داده‌ها……………………………………………………………………………………………………………69

5-1-روش جمع‌آوری داده‌های پژوهش…………………………………………………………………………………………69

3-5-2- ابزار گردآوری اطلاعات………………………………………………………………………………………………….70

3-5-3-پرسشنامه ………………………………………………………………………………………………………………………70

3-6-نحوه‌ امتیازبندی پرسشنامه ……………………………………………………………………………………………………71

3-7-روایی و پایایی پرسشنامه………………………………………………………………………………………………………71

3-7-1-روایی ……………………………………………………………………………………………………………………………71

3-7-2-پایایی…………………………………………………………………………………………………………………………….72

3-8-روش و ابزار تجزیه و تحلیل داده‌ها……………………………………………………………………………………….73

رگرسیون  خطی………………………………………………………………………………………………………………………….74

الف) رگرسیون ساده…………………………………………………………………………………………………………………….74

ب-رگرسیون چندگانه………………………………………………………………………………………………………………….75

فصل چهارم:تجزیه و تحلیل داده­ها

4-1- مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………….79

4-2- آمار توصیفی پرسشنامه ………………………………………………………………………………………………………80

4-2-1- توصیف ویژگی­های جمعیت شناختی ………………………………………………………………………………80

الف) سن(پاسخگویان بانک­های خصوصی و دولتی)……………………………………………………………………….80

ب) جنسیت (پاسخگویان بانک­های خصوصی و دولتی)…………………………………………………………………..81

ج) تحصیلات (پاسخگویان بانک­های خصوصی و دولتی)………………………………………………………………..83

4-4- آمار توصیفی متغیرهای تحقیق……………………………………………………………………………………………..85

4-5- بررسی نرمال بودن داده­ها…………………………………………………………………………………………………….87

4-6- آمار استنباطی……………………………………………………………………………………………………………………..88

مدل‌یابی معادلات ساختاری و آزمون فرضیه‌های تحقیق……………………………………………………………………88

تحلیل داده‌های پرسشنامه بانک خصوصی و دولتی…………………………………………………………………………..88

4-6-1 تحليل عاملي تائيدي…………………………………………………………………………………………………………88

4-6-1-1- تحلیل عاملی تاييدی بازاریابی مستقیم ………………………………………………………………………….89

شاخص‌های برازش……………………………………………………………………………………………………………………..90

شاخص‌های تطبیقی (NFI، RFI، CFI، IFI) ……………………………………………………………………………………90

شاخص‌های مقتصد (PNFI، PCFI، PRATIO) ……………………………………………………………………………..91

شاخص‌های جزئی برازش (نسبت بحرانی و سطح معناداری)……………………………………………………………92

مقایسه میانگین­ها…………………………………………………………………………………………………………………………93

4-6-1-2- تحلیل عاملی تاييدی پیشبرد فروش………………………………………………………………………………93

شاخص‌های برازش……………………………………………………………………………………………………………………100

مقایسه میانگین­ها……………………………………………………………………………………………………………………….101

4-6-1-3 تحلیل عاملی تاييدی ارتباطات یکپارچه بازاریابی……………………………………………………………105

4-6-1-4- تحلیل عاملی تاييدی درک مشتری از برند……………………………………………………………………106

قضاوت در مورد فرضیه­های پژوهش …………………………………………………………………………………………..106

مقایسه روابط تحقیق در بین دو بانک خصوصی و دولتی………………………………………………………………..108

بررسی وضعیت متغیرهای تحقیق در بانک خصوصی کرمانشاه………………………………………………………..109

بررسی وضعیت متغیرهای تحقیق در بانک­های دولتی کرمانشاه………………………………………………………..110

فصل پنجم:نتیجه­گیری و پیشنهادها

5-1-مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………113

5-2- نتیجه­گیری………………………………………………………………………………………………………………………113

5-2-1- نتایج آزمون فرضیات پژوهش………………………………………………………………………………………..113

5-3-پیشنهادها………………………………………………………………………………………………………………………….115

5-3-1- پیشنهادهای اجرایی(حاصل از پژوهش) ………………………………………………………………………….115

5-4 محدودیت­های پژوهش……………………………………………………………………………………………………….117

5-4-1 محدودیت­های در اختیار پژوهشگر…………………………………………………………………………………..117

5-4-2 محدودیت­های خارج از اختیار پژوهشگر………………………………………………………………………….118

منابع و مأخذ…………………………………………………………………………………………………………………………….119

پیوست‌ها………………………………………………………………………………………………………………………………….126

فهرست جداول

عنوان                                                                                                          صفحه

جدول(1-1) برنامه‌ای بانک‌ها جهت افزایش درک مشتری از برند………………………………………………………..7

(جدول2-1)هزینه تبلیغات تلویزیون(میلیارد تومان) ………………………………………………………………………..48

(جدول2-2)هزینه تبلیغاتی بانک‌ها در روزنامه‌ها (میلیون تومان)……………………………………………………….48

(جدول2-3)هزینه‌ها در مجموع سه رسانه (میلیون تومان)…………………………………………………………………49

(جدول2-4)هزینه تبلیغات 10شرکت برتر در رسانه‌ها (میلیون تومان)………………………………………………..49

(جدول 3-1) دسته بندی سوالات پرسشنامه……………………………………………………………………………………70

(جدول3-2) نتایج آلفای کرونباخ…………………………………………………………………………………………………..72

(جدول 3-3)تجزیه واریانس…………………………………………………………………………………………………………74

(جدول3-4) تجزیه واریانس…………………………………………………………………………………………………………75

(جدول4-1). توزیع فراوانی پاسخ­دهندگان برحسب سن…………………………………………………………………..80

(جدول4-2). توزیع فراوانی پاسخ­دهندگان برحسب جنسیت…………………………………………………………….81

(جدول 4-3). توزیع فراوانی پاسخ­دهندگان برحسب تحصیلات………………………………………………………..82

(جدول 4-4). شاخص‌های مرکزی، پراکندگی و توزیع متغیرهای تحقیق…………………………………………….85

(جدول4-5). شاخص‌های مرکزی، پراکندگی و توزیع متغیرهای تحقیق……………………………………………..86

(جدول4-6). آزمون کلموگروف- اسمیرنوف متغیرهای تحقیق پرسشنامه ………………………………………….87

(جدول4-7) شاخص‌های برازش مدل ………………………………………………………………………………………….89

(جدول4-8) شاخص‌های برازش مدل اصلاحی………………………………………………………………………………91

جدول4-9) نسبت بحرانی و سطح معناداری بانک­های خصوصی………………………………………………………92

(جدول4-10) نسبت بحرانی و سطح معناداری بانک­های دولتی………………………………………………………..92

(جدول4-11) تفاوت مقدار کای اسکوئر مدل‌های دارای/ بدون قید برابری و معناداری آن……………………93

 (جدول 4-12) شاخص‌های برازش مدل ………………………………………………………………………………………94

(جدول 4-13) نسبت بحرانی و سطح معناداری بانک­های خصوصی………………………………………………….94

(جدول 4-14) نسبت بحرانی و سطح معناداری بانک­های دولتی……………………………………………………….95

(جدول4-15) تفاوت مقدار کای اسکوئر مدل‌های دارای/بدون قید برابری و معناداری آن…………………….96

(جدول 4-16) شاخص‌های برازش مدل ……………………………………………………………………………………….97

(جدول4-17) نسبت بحرانی و سطح معناداری بانک­های خصوصی…………………………………………………..97

(جدول4-18) نسبت بحرانی و سطح معناداری بانک­های دولتی………………………………………………………..98

(جدول4-19) تفاوت مقدار کای اسکوئر مدل‌های دارای/بدون قید برابری و معناداری آن…………………….99

(جدول4-20) شاخص‌های برازش مدل ………………………………………………………………………………………100

(جدول4-21) نسبت بحرانی و سطح معناداری بانک خصوصی……………………………………………………….100

(جدول4-22) نسبت بحرانی و سطح معناداری بانک دولتی…………………………………………………………….101

(جدول4-23) تفاوت مقدار کای اسکوئر مدل‌های دارای/بدون قید برابری و معناداری آن…………………..102

(جدول4-24) کدگذاری متغیرها………………………………………………………………………………………………….102

(جدول4-25) شاخص‌های برازش مدل……………………………………………………………………………………….103

(جدول4-26) شاخص‌های برازش مدل ………………………………………………………………………………………105

(جدول4-27) نسبت بحرانی و سطح معناداری (بانک­های خصوصی و بانک­های دولتی)……………………105

(جدول4-28) نتایج آزمون فرضیه­های پژوهش……………………………………………………………………………..108

(جدول4-29) آماره­هاي توصیفی…………………………………………………………………………………………………109

(جدول4-30) آزمون t……………………………………………………………………………………………………………….110

(جدول4-31) آماره­هاي توصیفی…………………………………………………………………………………………………111

(جدول4-32) آزمون t……………………………………………………………………………………………………………….111

(جدول 5-1) نتایج آزمون فرضیه­های پژوهش ……………………………………………………………………………..113

فهرست نمودارها و اشكال

عنوان                                                                                                           صفحه

(نمودار1-1)مدل مفهومي پژوهش……………………………………………………………………………………………………9

(نمودار 2-2-1) مدل مفهومی‌تحقیق………………………………………………………………………………………………60

(نمودار2-2-2) ………………………………………………………………………………………………………………………….62

(نمودار2-2-3)مدل مفهومی پژوهش……………………………………………………………………………………………..62

(نمودار 4-1). درصد فراوانی پاسخ­دهندگان بانک­های خصوصی برحسب سن……………………………………78

(نمودار 4-2). درصد فراوانی پاسخ­دهندگان بانک­های دولتی برحسب سن………………………………………….79

(نمودار 4-3). درصد فراوانی پاسخ­دهندگان بانک خصوصی برحسب جنسیت……………………………………80

(نمودار4-4). درصد فراوانی پاسخ­دهندگان بانک دولتی برحسب جنسیت…………………………………………..80

(نمودار4-5). درصد فراوانی پاسخ­دهندگان بانک­های خصوصی برحسب میزان تحصیلات……………………81

(نمودار4-6). درصد فراوانی پاسخ­دهندگان بانک­های دولتی برحسب میزان تحصیلات…………………………82

(نمودار4-7) تحلیل عاملی تاييدی بازاریابی مستقیم با ضریب استاندارد (بانک­های خصوصی)………………89

(نمودار4-8) تحلیل عاملی تاييدی بازاریابی مستقیم با ضریب استاندارد (بانک­های دولتی)……………………90

(نمودار4-9)تحلیل عاملی تاييدی پیشبرد فروش با ضریب استاندارد (بانک­های خصوصی)…………………..92

(نمودار4-10)تحلیل عاملی تاييدی پیشبرد فروش با ضریب استاندارد (بانک­های دولتی)………………………92

(نمودار4-11)تحلیل عاملی تاييدی ارتباطات یکپارچه بازاریابی باضریب استاندارد(بانک­های خصوصی)..93

(نمودار 4-12) تحلیل عاملی تاييدی ارتباطات یکپارچه بازاریابی با ضریب استاندارد (بانک­های دولتی)…94

(نمودار 4-13) تحلیل عاملی تاييدی درک مشتری از برند با ضریب استاندارد (بانک خصوصی)……………94

(نمودار4-14)تحلیل عاملی تاييدی درک مشتری از برند با ضریب استاندارد (بانک دولتی)……………………95

(نمودار 4-15)مدل ساختاری تحقیق با ضرایب استاندارد (بانک خصوصی)………………………………………96

(نمودار4-16) مدل ساختاری تحقیق با ضرایب استاندارد (بانک دولتی)……………………………………………97

(نمودار4-17) مدل اصلاحی تحقیق با ضرایب استاندارد (بانک خصوصی)……………………………………….97

(نمودار4-18) مدل اصلاحی تحقیق با ضرایب استاندارد (بانک دولتی)…………………………………………….98

(شكل 3-1) مراحل کار به صورت شماتیک……………………………………………………………………………………68

قبلا حساب کاربری ایجاد کرده اید؟
گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟
Loading...
enemad-logo