%34تخفیف
بررسی ارتباط میان مشتری مداری، بازارگرایی با عملکرد شرکت (مورد مطالعه: آژانس های گردشگری استان گیلان)
تعداد 140صفحه در فایل word
کارشناسی ارشد رشته: مدیریت بازرگانی گرایش: بازاریابی
بررسی ارتباط میان مشتری مداری، بازارگرایی با عملکرد شرکت
(مورد مطالعه: آژانس های گردشگری استان گیلان)
چکیده
امروزه بازار صنعت گردشگری به سرعت در حال گسترش است، به طوری که این صنعت به یکی از بزرگترین زمینه های کسب و کار در جهان تبدیل شده است. مدیران فعال در این صنعت باید با درایت کامل امکان بهره برداری از فرصت های حاضر را برای خود فراهم ساخته و عملکرد سازمانی خود را ارتقاء دهند. لذا پژوهش حاضر با هدف بررسی ارتباط میان مشتری مداری، بازارگرایی با عملکرد شرکت در آژانس های گردشگری استان گیلان، به اجرا در آمد. پژوهش در سطح سازمانی انجام گردید و جامعه آماری پژوهش آژانس های گردشگری استان گیلان می باسد. پس از تحقیقات میدانی مشخص گردید که تعداد آژانس های مذکور 80 آژانس می باشد. با استفاده از فرمول نمونه گیری جامعه محدود تعداد نمونه ی مورد نیاز 73 آژانس بدست آمد. در نتیجه تعداد 73 آژانس گردشگری با استفاده از نمونه گیری در دسترس انتخاب شد و در هر آژانس تعداد 2 یا 3 پرسشنامه توزیع گردید. از این میان 191 پرسشنامه به طور کامل پاسخ داده شده و به محقق بازگشت. فرضیه های تحقیق با استفاده از نرم افزار SPSS20 و LISREL 8.58 تحلیل شدند و نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل داده های تحقیق نشان دادند که ارتباط مثبت و معناداری میان مشتری مداری و نوآوری، مشتری مداری و عملکرد، بازارگرایی و نوآوری، بازارگرایی و عملکرد وجود دارد. نتایج همچنین حاکی از وجود رابطه ای مثبت و معنادار میان نوآوری و عملکرد آژانس های گردشگری استان گیلان می باشند.
کلمات کلیدی: مشتری مداری، نوآوری، بازارگرایی، عملکرد
دسته: علوم انسانی, مدیریت
برچسب: بازارگرایی, عملکرد, کلمات کلیدی: مشتری مداری, نوآوری