%36تخفیف
اولویت بندی ورتبه بندی عناصرآمیخته بازار یابی فرش دستباف از دید خریداران )مورد مطالعه : فروشگاه های فرش کرمان(
تعداد 145 صفحه در فایل word
کارشناسی ارشد
مدیریت بازرگانی(بازاریابی)
اولویت بندی ورتبه بندی عناصرآمیخته بازار یابی فرش دستباف از دید خریداران )مورد مطالعه : فروشگاه های فرش کرمان(
چکیده:
آمیخته بازاریابی نشان دهنده فعالیت های اصلی مدیران بازاریابی می باشد که منجر به این می شود مدیران بازاریابی بعد از یافتن و انتخاب یک بازار هدف برای ارائه خدمات و فروش محصولات به مشتریان و برقراری رابطه های بلند مدت می بایست یک برنامه ریزی سیستماتیک طراحی وصورت پذیرد.برنامه بازاریابی متشکل از تصمیمات وراهبردهایی در مورد محصول, قیمت , ترفیع و توزیع می باشد که علاوه بر این عناوین مذکور از عنوان های اساسی می باشند که مدیران بازاریابی می بایست منابع شرکت و سازمان را برای دستیابی به اهداف فروش و سود آوری به آنها اختصاص دهند. هدف این پژوهش اولویت بندی و رتبه بندی آمیخته بازاریابی فرش دستباف از دید خریداران آن درفروشگاه های فرش کرمان می باشد که به بررسی شاخص های از عوامل آمیخته بازاریابی فرش دستباف و تاثیر آن بر رفتار خریداران این محصول درفروشگاه های فرش کرمان می پردازد که به تصمیم گیری هر چه بهتر خریداران این محصول کمک می کند.جامعه آماری تحقیق خریداران فرش دستباف کرمان می باشد که به علت نامحدود بودن تعداد خریداران این محصول در فروشگاه های فرش دستباف نمونه ای به حجم384 نفر انتخاب گردیده که پرسشنامه ای با محتوی27 سوال میان پاسخگویان توزیع گردید.روش تحقیق از نوع توصیفی پیمایشی می باشد که از مطالعات کتابخانه ای و میدانی نیز استفاده شده است. برای تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار spss وبرای آزمون فرضیه ها از آزمون فریدمن و آزمونt استفاده شده است.این تحقیق دارای یک فرضیه اصلی و ده فرضیه فرعی میباشد که در سطح 5% مورد آزمون قرار گرفته است.نتایج بدست آمده از آزمون فرضیه ها نشان دهنده تاثیر گذاری همه عناصر آمیخته بازاریابی فرش دستباف بر رفتار خریداران می باشد .در نتیجه بر اساس اولویت بندی تاثیر عوامل آمیخته بازاریابی از دید گاه خریداران به ترتیب محصول ,توزیع,اصالت هنری تاریخی, ترفیع و قیمت می باشد.
واژگان کلیدی:بازاریابی , آمیخته بازاریابی, محصول, قیمت, ترفیع ,توزیع, اصالت هنری و تاریخی
دسته: علوم انسانی, مدیریت
برچسب: آمیخته بازاریابی, اصالت هنری و تاریخی, ترفیع, توزیع, قیمت, محصول, واژگان کلیدی:بازاریابی