%46تخفیف
نقش مدیران، کارکنان و مشتریان در ایجاد ارزش (مورد مطالعه: شعب و نمایندگیهای شرکت سهامی بیمه ایران، تبریز)
مديريت و بازرگانينقش مدیران، کارکنان و مشتریان در ایجاد ارزش(مورد مطالعه: شعب و نمایندگیهای شرکت سهامی بیمه ایران، تبریز)چکيدهجهانی شدن تجارت و اقتصاد و پویاتر شدن رقابت، نقش مشتریان را در سازمانها تغییر داده است نگاه امروز سازمانها به مشتریان تنها یک مصرفکننده صرف نیست، مشتریان در سازمانهای امروز در تولید کالا و ارائه خدمت، رویههای انجام امور و فرایندها، توسعه دانش و توان رقابتی، همراه و همگام اعضای سازمان هستند. سرعت زیاد تغییر در سازمانها، آنها را مجبور به نوآوری مستمر در محصولات و خدمات خود میکند و لازمه این نوآوری کارکنان و محیطی خلاق و مستعد نوآوری است، هدایت صحیح این منابع (کارکنان) میتواند موجب شکوفا شدن سازمان و بهبود کارایی آن شود که نتیجه آن خلق ارزش برتر برای مشتریان است؛ بنابراین مدیریت مؤثر و کارآمد رابطه با مشتری و خلق و ارائه ارزش به او از مهمترین مباحث مورد علاقه و توجه محققان و مدیران سازمانها محسوب میشود. هدف از این پژوهش بررسی رابطه بین نوآوری و ایجاد ارزش میباشد همچنین نقش رهبری تحولگرا و قابلیت بازاریابی به عنوان تعدیل گر در رابطه بین نوآوری و ایجاد ارزش بررسی میشود. جامعه آماری تحقیق را شعب و نمایندگیهای بیمه ایران در شهر تبریز تشکیل میدهند، تعداد 187 نفر از مدیران، کارکنان و فروشندگان شعب و نمایندگیهای بیمه ایران به عنوان نمونه تحقیق انتخاب شدند. دادهها به دو صورت کتابخانهای و میدانی (پرسشنامه)، جمعآوری شدند. برای تأیید روایی پرسشنامه از نظر اساتید و برای تأیید پایایی از مقیاس آلفای کرونباخ (847/0) استفاده شده است. برای تجزیه و تحلیل دادهها از دو نرمافزار SPSS و AMOS و از روش مدل معادلات ساختاری استفاده شد. یافتههای پژوهش نشان میدهد که نوآوری تأثیر مثبت و معنیداری (β=0/66، P=0/000) بر ارزش ارائهشده شرکت دارد و رهبری تحولگرای مدیران رابطه بین این دو را تعدیل میکند، همچنین ارزش ارائهشده شرکت تأثیر مثبت و معنیداری (β=0/50، P=0/000) بر ارزش دریافتی مشتریان دارد و قابلیت بازاریابی کارکنان رابطه این دو را تعدیل میکند و ارزش دریافتی مشتریان تأثیر مثبت و معناداری(β=0/76، P=0/000) بر عملکرد مشتریگرای شرکت میشود.
طبقه بندي JEL: M31، M10، M12 |
دسته: علوم انسانی, مدیریت
برچسب: M10, M12, ایجاد ارزش طبقه بندي JEL: M31, رهبری تحولگرا, قابیلیت بازاریابی, واژه¬هاي کليدي: نوآوری