فهرست مطالب
فصل یکم: کلیات پژوهش…………………………………………………………………………. 1 |
1-1- مقدمه……………………………………………………………………………………………………………2 |
1-2- بیان مسئله پژوهش………………………………………………………………………………………….21-3- ضرورت انجام پژوهش……………………………………………………………………………………..3 |
1-4- اهداف پژوهش………………………………………………………………………………………………….4 |
1-5- فرضیه پژوهش…………………………………………………………………………………………………..4 |
1-6- روششناسی پژوهش………………………………………………………………………………………….5 |
1-7- تعریف واژگان…………………………………………………………………………………………………….6 |
فصل دوم: پیشینه پژوهش………………………………………………………………………….8 |
2-1- مقدمه……………………………………………………………………………………………………………….9 |
2-2- رفتار مصرفکننده……………………………………………………………………………………………….92-2-1- دیدگاه تصمیمگیری…………………………………………………………………………………………………….92-2-2- دیدگاه تجربی………………………………………………………………………………………………………….10 |
2-2-3- دیدگاه رفتاری………………………………………………………………………………………………………….10 |
2-3- وفاداری به محصول ………………………………………………………………………………………….11 |
2-3-1- رویکردهای اندازهگیری وفاداری به محصول……………………………………………………………………11 |
2-3-1- 1- رویکرد رفتاری وفاداری به محصول………………………………………………………………………………………………………………….11 |
2-3-1-2- رویکرد نگرشی به وفاداری به محصول……………………………………………………………………………………………………………..12 |
2-4- قصد خرید محصول …………………………………………………………………………………………..12 |
2-5- نگرش به محصول…………………………………………………………………………………………….13 |
2-5-1- شکلگیری نگرش…………………………………………………………………………………………………….13 |
2-6- عوامل فردی…………………………………………………………………………………………………….14 |
2-6-1- اثر کشور مبدأ…………………………………………………………………………………………………………..14 |
2-6-2- تجربه خرید محصول…………………………………………………………………………………………………15 |
2-6-3- سبک زندگی……………………………………………………………………………………………………………15 |
2-6-4- ملیگرایی………………………………………………………………………………………………………………..16 |
2-6-5- باورهای مذهبی………………………………………………………………………………………………………..17 |
2-6-6- باورهای اقتصادی……………………………………………………………………………………………………..17 |
2-7- عوامل مربوط به آمیخته بازاریابی………………………………………………………………………….18 |
2-7-1- اعتماد به محصول……………………………………………………………………………………………………..18 |
2-7-2- تبلیغات و ارتباطات بازاریابی……………………………………………………………………………………….19 |
2-7-2-1- اجزای آمیخته ترفیع و تشویق……………………………………………………………………………………………………………………………192-7-2-2- تکنیکهای تبلیغات………………………………………………………………………………………………………………………………………….192-7-3- اداراک از نوآوری……………………………………………………………………………………………………….212-7-4- ادارک از کیفیت………………………………………………………………………………………………………..22 |
2-7-5- ریسک ادراک شده……………………………………………………………………………………………………23 |
2-7-5-1- ابعاد ریسک ادارک شده مشتریان………………………………………………………………………………………………………………………242-7-6- ارزش ادراک شده بها………………………………………………………………………………………………..24 |
2-7-7- توزیع……………………………………………………………………………………………………………………..252-7-7-1- سیستم بازاریابی عمودی و افقی………………………………………………………………………………………………………………………..262-7-8- ادراک از بومی بودن محصول……………………………………………………………………………………….272-8- عوامل دولتی…………………………………………………………………………………………………….272-8-1- حمایت دولت از تولیدکنندگان داخلی……………………………………………………………………………..272-8-2- فعالیت رسانههای جمعی…………………………………………………………………………………………….272-9- پیشینه پژوهشهای داخلی………………………………………………………………………………….282-10- پیشینه پژوهشهای خارجی………………………………………………………………………………292-11- مدل مفهومی پژوهش………………………………………………………………………………………37فصل سوم: روش شناسی پژوهش……………………………………………………………..38 |
3-1- مقدمه…………………………………………………………………………………………………………….39 |
3-2- روش پژوهش………………………………………………………………………………………………….39 |
3-2-1- جهتگیری پژوهش…………………………………………………………………………………………………..39 |
3-2-2- رویکرد پژوهش………………………………………………………………………………………………………..40 |
3-2-3- پژوهش از حیث مکانی و زمانی……………………………………………………………………………………40 |
3-3- جامعه و نمونه آماری پژوهش………………………………………………………………………………40 |
3-3-1- حجم نمونه………………………………………………………………………………………………………………41 |
3-3-2- روش نمونهگیری………………………………………………………………………………………………………41 |
3-4- ابزارگردآوری دادهها………………………………………………………………………………………….41 |
3-4-1- پرسشنامه پژوهش……………………………………………………………………………………………………41 |
3-4-2- روایی پرسشنامه………………………………………………………………………………………………………42 |
3-4-2-1- روایی محتوا…………………………………………………………………………………………………………………………………………………….43 |
3-4-2-2- روایی سازه……………………………………………………………………………………………………………………………………………………..43 |
3-4-3- پایایی پرسشنامه……………………………………………………………………………………………………..44 |
3-5- روش تجزیه و تحلیل دادهها………………………………………………………………………………..45 |
3-5-1- مدلسازی معدلات ساختاری…………………………………………………………………………..453-5-1-1- مدل معادله ساختاری………………………………………………………………………………………………………………………………………..45 |
3-5-1-2-معیارهای نیکویی برازش……………………………………………………………………………………………………………………………………46 |
فصل چهارم: یافتههای پژوهش…………………………………………………………………47 |
4-1- مقدمه…………………………………………………………………………………………………………….48 |
4-2- آمار توصیفی…………………………………………………………………………………………………….48 |
4-2-1- ویژگی جمعیتشناختی پاسخگویان………………………………………………………………………………48 |
4-2-1-1- توزیع نمونه آماری از لحاظ جنسیت پاسخگویان…………………………………………………………………………………………………..48 |
4-2-1-2- توزیع نمونه آماری از لحاظ سن پاسخگویان………………………………………………………………………………………………………..49 |
4-2-1-3- توزیع نمونه آماری از لحاظ وضعیت تاهل پاسخگویان………………………………………………………………………………………….50 |
4-2-1-4- توزیع نمونه آماری از لحاظ پراکندگی پاسخگویان در مناطق مختلف شهرداری……………………………………………………….50 |
4-2-2- شاخصهای توصیفی مربوط به متغیرهای پژوهش……………………………………………….51 |
4-2-2-1- تجزیه و تحلیل آمار توصیفی متغیر عوامل فردی…………………………………………………………………………………………………51 |
4-2-2-2- تجزیه و تحلیل آمار توصیفی متغیر عوامل مربوط به آمیخته بازاریابی……………………………………………………………………52 |
4-2-2-3- تجزیه و تحلیل آمار توصیفی متغیر عوامل دولتی…………………………………………………………………………………………………52 |
4-2-2-4- تجزیه و تحلیل آمار توصیفی متغیر نگرش به محصول ملی………………………………………………………………………………….52 |
4-2-2-5- تجزیه و تحلیل آمار توصیفی متغیر قصد خرید محصول ملی………………………………………………………………………………..53 |
4-2-2-6- تجزیه و تحلیل آمار توصیفی متغیر وفاداری به محصول ملی………………………………………………………………………………..53 |
4-3- مدلسازی معادلات ساختاری………………………………………………………………………………53 |
4-3-1- آزمون مدل مفهومی پژوهش……………………………………………………………………………53 |
4-3-2- اندازههای برازندگی مدل تایید شده………………………………………………………………….55 |
4-3-3- آزمون فرضیههای پژوهش………………………………………………………………………………57 |
فرضیه 1 و فرضیههای فرعی آن………………………………………………………………………………………………………………………………………..59 |
فرضیه 2 و فرضیههای فرعی آن……………………………………………………………………………………………………………………………………….60 |
فرضیه 3 و فرضیههای فرعی آن……………………………………………………………………………………………………………………………………….61 |
فرضیه 4 و فرضیههای فرعی آن……………………………………………………………………………………………………………………………………….62 |
فرضیه 5 و فرضیههای فرعی آن……………………………………………………………………………………………………………………………………….63 |
فرضیه 6 و فرضیههای فرعی آن………………………………………………………………………………………………………………………………………..63 |
فرضیه 7 …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..63 |
فرضیه 8 …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..64 |
4-4- تحلیل سایر ابعاد مدل………………………………………………………………………………………..64 |
4-4-1- تحلیل ابعاد عوامل فردی…………………………………………………………………………………………….64 |
4-4-2- تحلیل ابعاد عوامل مربوط به آمیخته بازاریابی………………………………………………………………….65 |
4-4-3- تحلیل ابعاد عوامل دولتی…………………………………………………………………………………………….65 |
4-5- تحلیل تفاوت بین عوامل جمعیت شناختی و متغیرهای وابسته پژوهش………………………….66 |
4-5-1- تفاوت در نگرش به محصول ملی، قصد خرید محصول ملی و وفاداری به محصول ملی با توجه به جنسیت……………………………………………………………………………………………………………………………….67 |
4-5-2- تفاوت در نگرش به محصول ملی، قصد خرید محصول ملی و وفاداری به محصول ملی با توجه به مناطق شهرداری……………………………………………………………………………………………………………………67 |
4-5-3- تفاوت در نگرش به محصول ملی، قصد خرید محصول ملی و وفاداری به محصول ملی با توجه به سن…………………………………………………………………………………………………………………………………….674-6- مدل نهایی پژوهش…………………………………………………………………………………………..68 |
فصل پنجم: نتیجهگیری و پیشنهادها…………………………………………………………..69 |
5-1- مقدمه…………………………………………………………………………………………………………….70 |
5-2- بحث و نتیجهگیری……………………………………………………………………………………………70 |
5-2-1- تحلیل رابطه بین عوامل جمعیتشناختی و متغیرهای وابسته پژوهش……………………………………76 |
5-2-2- عوامل فردی…………………………………………………………………………………………………………….76 |
5-2-3- عوامل مربوط به آمیخته بازاریابی………………………………………………………………………………….76 |
5-2-4- عوامل دولتی…………………………………………………………………………………………………………….76 |
5-3- نوآوریهای پژوهش…………………………………………………………………………………………..77 |
5-4- پیشنهادهای برگرفته از نتایج پژوهش…………………………………………………………………..77 |
5-4-1- پیشنهادهای کاربردی………………………………………………………………………………………………..77 |
5-4-2- پیشنهادهایی برای پژوهشهای آتی……………………………………………………………………………..78 |
5-5- محدودیتهای پژوهش………………………………………………………………………………………78 |
منابع……………………………………………………………………………………………………79 |
پیوستها………………………………………………………………………………………………89 |