%34تخفیف

عوامل موثر بر سبک پردازش دانش در واحد های کاری در شرکت بیمه ایران  

تعداد 143 صفحه در فایل word

كارشناسي ارشد (. M. A)

 رشته مدیریت بازرگانی گرایش بیمه

 

عوامل موثر بر سبک پردازش دانش در واحد های کاری در شرکت بیمه ایران  

 

چکیده:

هدف كلي اين پژوهش كمك به سازمان ها، به ويژه شركت بيمه ایران در جهت موفقيت در پردازش صحيح دانش به وسيله انتخاب يك استراتژي مناسب در سطح واحدهاي كاري خود است.این تحقیق به لحاظ هدف از نوع تحقیقات کاربردی است . از نظر روش استنتاج از نوع  تحقیقات توصیفی است و هچنین از نظرطرح تحقیق از نوع پس رویدادی است. جامعه آماري در اين تحقيق شامل تمامي افرادي است كه ميتوانستند با توجه به شرايطشان نسبت به موضوع مورد بررسي، اظهار نظر نمايند. از اين جهت، كليه کارکنان و مديران و كارشناسان شرکت بیمه ایران به عنوان جامعه آماري پژوهش حاضر در نظر گرفته شده است.به منظور جمع آوری اطلاعات در بخش ادبیات نظری تحقیق از طریق مطالعات کتابخانه ای صورت گرفته و در بخش سنجش شاخص های تحقیق نیز از پرسشنامه استفاده شد. به منظور بررسی فرضیات از آزمون رگرسیون ساده استفاده شد.  پس از پردازش داده­ها توسط ابزارها و نرم افزارهای آماری، نتایج حاصل شده ، موید تایید کلیه فرضیات مطرح شده در تحقیق می باشد.

واژگان کلیدی: سبک پردازش دانش ، واحد های کاری، شرکت بیمه ایران

فهرست مطالب

فصل اول كليات تحقيق. 1

1 – 1. مقدمه. 2

1-2. بيان مسأله. 2

1-3. اهميت و ضرورت انجام تحقیق. 3

  1. اهداف تحقيق. 4

1-5. سؤال هاي پژوهش… 5

1-6. فرضیات تحقيق. 5

1-7. تعاريف متغيرها و واژههاي کليدي.. 6

1-7-1.تعاريف نظري.. 6

استراتژی دانش : 6

کارکردهای مدیریت دانش… 6

1-7-2.تعريف عملياتي.. 7

1-8. قلمرو تحقیق: 7

1-9 .مدل تحقیق: 8

ﻓﺼﻞ ﺩﻭﻡ ادبیات و ﭘﻴﺸﻴﻨﻪ ﭘﮋﻭﻫﺶ.. 9

2-1 .مقدمه. 10

2-2. دانش سازمانی.. 11

2-3. ویژگی هاي دانش سازمانی.. 12

2-4. هرم دانش… 13

تبدیل دانش… 14

2-5. تاريخچه مديريت دانش… 15

2-6. تعاريف مديريت دانش… 16

ابعاد مديريت دانش… 21

2-7. عوامل حیاتی موفقیت مدیریت دانش… 23

2-8. کارکردهای مدیریت دانش… 24

  1. ارتباط بهینه با مشتری.. 24

  2. یادگیری سازمانی.. 25

  3. اعتلای فرهنگ سازمانی.. 27

  4. رهبری سازمانی و تصمیم‏گیری هوشمندانه. 28

  5. راهبرد بازطراحی فرایندهای سازمانی.. 29

  6. خلّاقیت.. 30

  7. توجه به دانش افراد و نخبگان. 31

  8. تبدیل دانش ضمنی به دانش صریح.. 32

  9. تولید دانش جدید. 33

2-9. نقش مديريت دانش درسازمان ها 34

2-10. مراحل ايجاد دانش… 36

شناسایی دانش… 37

اکتساب دانش… 40

2-11. توسعه دانش… 43

2-12. مديريت دانش وفرهنگ سازماني.. 44

2-13. فرهنگ هاي سازمانی تسهیل کننده مدیریت دانش… 45

2-14. مدیریت دانش و فناوري اطلاعات.. 47

2-15. مدیریت دانش و منابع انسانی.. 48

2-16. کارکردهای مدیریت دانش… 50

“سبك كدگذاري”. 50

“سبك شخصي سازي”. 51

2-17. عوامل سازماني مؤثر بر سبك هاي پردازش دانش… 53

2-18. مفهوم فرهنگ سازمانی.. 55

2-19. عوامل و اجزای فرهنگ سازمانی.. 56

2-20. ویژگی های فرهنگ سازمانی.. 59

2-21. فرهنگ سازماني.. 61

2-22. فناوري اطلاعات.. 62

2-23. تأثير فناوري اطلاعات در مديريت دانش… 63

2-24. پیشینه پژوهش: 64

فصل سوم روششناسي تحقيق. 74

3-1. مقدمه. 75

3-2. روش تحقيق. 75

3-3. جامعه آماري.. 76

3-4. نمونه آماري.. 77

3-5 . ابزار جمع‌آوري داده‌ها و اطلاعات.. 78

3-5-1. منابع دادهها 78

3-5-2. ابزار گردآوري دادهها 78

مولفه هاي پرسشنامه مورد استفاده در تحقيق. 79

3-6. روایی و پایایی.. 80

3-6-1.  بررسي روايي پرسشنامه. 80

3-6-2.  بررسي پايايي پرسشنامه. 80

3-6-3. آلفای کرونباخ. 80

3-7 . روش تجزيه و تحليل داده‌ها و اطلاعات.. 82

3-8. خلاصه فصل. 82

فصل چهارم تجزیه و تحلیل داده ها 83

1-4-مقدمه. 84

2-4-آمار جمعیت شناختی.. 85

1-2-4-جنسیت.. 85

2-2-4-سطح تحصیلات.. 87

3-2-4- ميزان آشنايي باكامپيوتر. 89

4-2-4- سن.. 91

5-2-4- سابقه خدمت.. 93

6-2-4- سمت.. 95

3-4-آمار استنباطی.. 96

1-3-4-بررسی وضعیت متغیرهای تحقیق. 96

2-3-4-بررسی نرمال بودن متغیر ها 99

3-3-4-بررسی فرضیات تحقیق. 100

* تنوع وظيفه در واحدهاي كاري شركت بيمه ایران بر سبك كدگذاري تأثير معناداري دارد. 100

* تنوع وظيفه در واحدهاي كاري شركت بيمه ایران  بر سبك استراتژي شخصي سازي تأثير معناداري دارد. 101

* تحليل پذيري وظيفه در واحدهاي كاري شركت بيمه ایران  بر سبك كد گذاري تأثير معناداري دارد. 103

* تحليل پذيري وظيفه در واحدهاي كاري شركت بيمه ایران  بر سبك شخصي سازي تأثير معناداري دارد. 104

* وابستگي وظيفه در واحدهاي كاري شركت بيمه ایران  بر سبك كد گذاري تأثير معناداري دارد. 105

* وابستگي وظيفه در واحدهاي كاري شركت بيمه ایران  بر سبك شخصي سازي تأثير معناداري دارد. 107

* انسجام در واحدهاي كاري شركت بيمه ایران  بر سبك كدگذاري تأثير معناداري دارد. 109

* انسجام در واحدهاي كاري شركت بيمه ایران  بر سبك شخصي سازي تأثير معناداري دارد. 111

* استقلال درواحدهاي كاري شركت بيمه ایران  بر سبك كدگذاري تأثير معناداري دارد. 113

* استقلال در واحدهاي كاري شركت بيمه ایران  بر سبك شخصي سازي تأثير معناداري دارد. 114

* فناوري اطلاعات در واحدهاي كاري شركت بيمه ایران بر سبك كدگذاري تأثير معناداري دارد. 116

* فناوري اطلاعات در واحدهاي كاري شركت بيمه ایران  بر سبك شخصي سازي تأثير معناداري دارد. 117

فصل پنجم نتیجه گیری و پیشنهاد. 119

1-5- مقدمه. 120

2-5- مروری بر موضوع تحقیق و روش اجرای آن. 120

3-5- تحلیل و تفسیر نتایج حاصل از فرضیه های تحقیق. 121

* تنوع وظيفه در واحدهاي كاري شركت بيمه ایران بر سبك كدگذاري تأثير معناداري دارد. 121

* تنوع وظيفه در واحدهاي كاري شركت بيمه ایران  بر سبك استراتژي شخصي سازي تأثير معناداري دارد. 121

* تحليل پذيري وظيفه در واحدهاي كاري شركت بيمه ایران  بر سبك كد گذاري تأثير معناداري دارد. 122

* تحليل پذيري وظيفه در واحدهاي كاري شركت بيمه ایران  بر سبك شخصي سازي تأثير معناداري دارد. 122

*وابستگي وظيفه در واحدهاي كاري شركت بيمه ایران  بر سبك كد گذاري تأثير معناداري دارد. 122

* وابستگي وظيفه در واحدهاي كاري شركت بيمه ایران  بر سبك شخصي سازي تأثير معناداري دارد. 123

*انسجام در واحدهاي كاري شركت بيمه ایران  بر سبك كدگذاري تأثير معناداري دارد. 123

* انسجام در واحدهاي كاري شركت بيمه ایران  بر سبك شخصي سازي تأثير معناداري دارد. 123

* استقلال درواحدهاي كاري شركت بيمه ایران  بر سبك كدگذاري تأثير معناداري دارد. 124

* استقلال در واحدهاي كاري شركت بيمه ایران  بر سبك شخصي سازي تأثير معناداري دارد. 124

*فناوري اطلاعات در واحدهاي كاري شركت بيمه ایران بر سبك كدگذاري تأثير معناداري دارد. 124

* فناوري اطلاعات در واحدهاي كاري شركت بيمه ایران  بر سبك شخصي سازي تأثير معناداري دارد. 125

4-5- پیشنهادات تحقیق. 125

5-5-  پیشنهادات برای تحقیقات آتی.. 125

با توجه به نتایج تحقیق و مطالعات انجام شده پیشنهاداتی برای تحقیقات آتی ارائه می گردد. 125

بررسی مدل مذکور در صنعت دیگر. 125

بررسی دیگر عوامل موثر بر سبک استراتژی.. 125

بررسی نقش متغیر میانجی چابکی سازمانی.. 125

6-5- محدودیت های تحقیق. 125

محدودیت اصلی در این تحقیق عدم همکاری برخی پاسخگویان از محدودیت های تحقیق می باشد. 125

منابع: 126

پیوست.. 131

فهرست اشکال

شکل 1-1. مدل پژوهش. منبع:  سونگ، 2008. 8

شكل 2-1. (هرم دانش، رادینگ،1386 ) 13

شکل2-2. جنبه‌هاي مديريت دانش، جعفری،1381. 22

شکل 1-4- میزان فراوانی جنسیت پاسخگویان. 86

شکل 2-4- میزان فراوانی سطح تحصیلات پاسخگویان. 88

شکل 3-4- میزان فراوانی آشنايي باكامپيوتر. 90

شکل 4-4- میزان فراوانی سن.. 92

شکل 5-4- میزان فراوانی سابقه خدمت.. 94

شکل 6-4- میزان فراوانی سمت.. 96

شکل7-4 شاخص های مرکزی متغیرهای تحقیق. 98

6-5- محدودیت های تحقیق. 125

فهرست جداول

جدول 2-5.(خلاصه ای از مطالعات پیشینه های داخلی و خارجی مرتبط با موضوع تحقیق) 70

جدول 1-4- میزان فراوانی جنسیت پاسخگویان. 85

جدول 2-4- میزان فراوانی سطح تحصیلات پاسخگویان. 87

جدول 3-4- میزان فراوانی آشنايي باكامپيوتر. 89

جدول 4-4- میزان فراوانی سن.. 91

جدول 5-4- میزان فراوانی سابقه خدمت.. 93

جدول 6-4- میزان فراوانی سمت.. 95

جدول 7-4 شاخص های مرکزی و پراکندگی متغیرهای تحقیق. 97

جدول8-4- آزمون کولموگروف-اسمیرنوف.. 99

جدول 9-4- آزمون رگرسیون فرضیه اول. 100

جدول 10-4- آزمون رگرسیون فرضیه دوم. 102

جدول 11-4- آزمون رگرسیون فرضیه سوم. 103

جدول 12-4- آزمون رگرسیون فرضیه چهارم. 104

جدول 13-4- آزمون رگرسیون فرضیه پنجم. 105

جدول 14-4- آزمون رگرسیون فرضیه ششم. 107

جدول 15-4- آزمون رگرسیون فرضیه هفتم. 109

جدول 16-4- آزمون رگرسیون فرضیه هشتم. 111

جدول 17-4- آزمون رگرسیون فرضیه نهم. 113

جدول 18-4- آزمون رگرسیون فرضیه دهم. 114

جدول 19-4- آزمون رگرسیون فرضیه یازدهم. 116

جدول 20-4- آزمون رگرسیون فرضیه دوازدهم. 117

قبلا حساب کاربری ایجاد کرده اید؟
گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟
Loading...
enemad-logo