فهرست مطالب:
چکیده |
1 |
|
فصل اول: کلیات تحقیق |
2 |
|
1-1- مقدمه |
3 |
|
2-1- بیان مسئله |
3 |
|
3-1- ضرورت و اهمیت تحقیق |
5 |
|
4-1- سوال تحقیق |
6 |
|
1-4-1- سوالات اصلی تحقیق |
6 |
|
2-4-1- سوالات فرعی تحقیق |
7 |
|
5-1- اهداف تحقیق |
7 |
|
1-5-1- اهداف اصلی تحقیق |
7 |
|
2-5-1- اهداف فرعی تحقیق |
7 |
|
6-1- روش تحقیق |
7 |
|
1-6-1- روش گردآوری اطلاعات |
7 |
|
2-6-1- روش تجزیه و تحلیل اطلاعات |
8 |
|
7-1- جنبه نوآوری بودن تحقیق |
8 |
|
8-1- تعاریف واژگان |
8 |
|
فصل دوم: ادبیات تحقیق |
11 |
|
1-2- مقدمه |
12 |
|
2-2- ارزیابی عملکرد |
12 |
|
3-2- کارت امتیازی متوازن |
13 |
|
1-3-2- نسل اول کارت امتیازی متوازن |
19 |
|
2-3-2- نسل دوم کارت امتیازی متوازن |
20 |
|
3-3-2- نسل سوم کارت امتیازی متوازن |
21 |
|
1-3-3-2- نقشه استراتژی |
22 |
|
4-3-2- نسل چهارم کارت امتیازی متوازن |
25 |
|
1-4-3-2- نقشه استراتژی در نسل چهارم کارت امتیازی متوازن |
26 |
|
4-2- پویایی شناسی سیستم |
28 |
|
1-4-2- اعتبارسنجی مدل ها سیستم داینامیک |
34 |
|
1-1-4-2- تست ساختار مدل |
34 |
|
2-1-4-2- تست رفتارهای مدل |
35 |
|
3-1-4-2- تست سیاست های مدل |
36 |
|
5-2-محدودیت های کارت امتیازی متوازن |
36 |
|
6-2- پیشینه تحقیق |
38 |
|
1-6-2- بررسی پیشینه تحقیق در تکنیک دیماتل |
38 |
|
2-6-2- بررسی پیشینه تحقیق در تکنیک نقشه شناختی فازی |
41 |
|
3-6-2- بررسی پیشینه تحقیق در سیستم داینامیک |
44 |
|
7-2- معرفی پارس خودرو |
56 |
|
فصل سوم: روش ها و تکنیک های تحقیق |
61 |
|
1-3- مقدمه |
62 |
|
2-3-روش شناسی تحقیق |
62 |
|
3-3- دیماتل فازی |
62 |
|
4-3- نقشه شناختی فازی |
67 |
|
5-3- سیستم داینامیک و چگونگی توسعه کارت امتیازی متوازن |
69 |
|
6-3- مبانی فکری محقق در بکارگیری تکنیک های بهینه سازی |
70 |
|
فصل چهارم: تحلیل تحقیق |
71 |
|
1-4- مقدمه |
72 |
|
2-4-استراتژی در پارس خودرو |
72 |
|
3-4- تحلیل داده ها با بکارگیری دیماتل فازی |
76 |
|
4-4- گذر از دیماتل فازی به نقشه شناختی فازی |
83 |
|
5-4- مدل داینامیک کارت امتیازی متوازن |
92 |
|
1-5-4- مدل علت و معلولی کارت امتیازی متوازن |
92 |
|
فصل پنجم: نتیجه گیری |
96 |
|
1-5- مقدمه |
97 |
|
2-5- نتایج به دست آمده از تحلیل تکنیک دیماتل فازی |
97 |
|
3-5- نتایج به دست آمده از تحلیل تکنیک نقشه شناختی فازی |
98 |
|
4-5- نتایج به دست آمده از توسعه کارت امتیازی متوازن |
100 |
|
5-5- محدودیت های تحقیق |
100 |
|
6-5- ارزش های تحقیق |
101 |
|
7-5- پیشنهاداتی برای تحقیقات آتی |
101 |
|
منابع |
103 |
|
پیوست یک |
117 |
|
پیوست دو |
131 |
فهرست جداول:
1-2- بررسی پیشینه تحقیق در دیماتل فازی |
38 |
|
2-2- بررسی پیشینه تحقیق در نقشه شناختی فازی |
42 |
|
3-2- بررسی اسناد علمی از فارستر و استرمن |
45 |
|
4-2- بررسی اسنادعلمی از سیستم داینامیک در حوزه های مدیریت |
46 |
|
5-2- بررسی اسناد علمی از سیستم داینامیک در ایران |
47 |
|
6-2- بررسی اسناد علمی برای توسعه سیستم داینامیک با الگوریتم های بهینه سازی |
47 |
|
1-3- تناظر عبارات کلامی با مقادیر کلامی |
63 |
|
2-3- ماتریس روابط در نقشه شناختی فازی |
67 |
|
1-4- فرآیندهمسوسازی استراتژی |
72 |
|
2-4- همسویی استراتژی |
73 |
|
3-4- چشم انداز گروه خودروسازی سایپا |
73 |
|
4-4- نقشه راه گروه خودروسازی سایپا |
73 |
|
5-4- چشم انداز پارس خودرو |
74 |
|
6-4- نقشه استراتژی پارس خودرو |
75 |
|
7-4- نمودار علت و معلولی |
83 |
|
8-4- نقشه استراتژی با روابط علت ومعلولی توسعه یافته |
85 |
|
9-4- وزن یال های نقشه استراتژی با روابط علت ومعلولی توسعه یافته |
90 |
|
10-4-جهت گیری استراتژیک تعالی روزانه فرآیندهای عملیاتی |
93 |
|
11-4-مدل علت ومعلولی جهت گیری استراتژیک تعالی روزانه فرآیندهای عملیاتی |
94 |
|
12-4- مدل موجودی جریان از جهت گیری استراتژیک تعالی روزانه فرآیندهای عملیاتی |
95 |
فهرست اشکال:
1-1-دیاگرام تحقیق |
10 |
|
1-2- وجه های کارت امتیازی متوازن |
14 |
|
2-2- فرآیند اجرا کارت امتیازی متوازن |
17 |
|
3-2- کارت امتیازی متوازن و اجرای استراتژی |
19 |
|
4-2- متصل کردن سنجه های عملکردی |
19 |
|
5-2- اصول سازمان استراتژی محور |
22 |
|
6-2- نقشه استراتژی |
24 |
|
7-2- سیستم مدیریت، اتصال استراتژی به عملیات |
26 |
|
8-2- نقشه استراتژی در نسل چهارم |
27 |
|
9-2- فرآیندحل مسئله در پویایی شناسی سیستم ها |
28 |
|
10-2-فرآیندکاری در سیستم داینامیک |
30 |
|
11-2-مدل موجودی جریان |
31 |
|
12-2- رفتار و ساختار رشد نمایی |
32 |
|
13-2- رفتار و ساختار مدل هدفجو |
32 |
|
14-2- رفتار و ساختار مدل نوسانی |
32 |
|
15-2- رفتار و ساختار مدل Sشکل |
33 |
|
16-2- رفتار و ساختار مدلSشکل همرا باOvershoot |
33 |
|
17-2- رفتار و ساختار مدل رفتار رشد بیش از حد و سقوط |
34 |
|
18-2-بررسی زمانی بکارگیری دیماتل فازی در تحقیقات |
39 |
|
19-2- بررسی مجلات به لحاظ بیشترین تعداد بکارگیری دیماتل فازی در مقالات منتشر شده |
40 |
|
20-2- محققانی که بیشترین تعداد تحقیقات را برای دیماتل فازی ارائه کرده اند |
40 |
|
21-2-نمودار دایره کاربرد دیماتل فازی در حوزه های مختلف علوم |
41 |
|
22-2- بررسی زمانی بکارگیری نقشه شناختی فازی در تحقیقات |
43 |
|
23-2- بررسی مجلاتی به لحاظ بیشترین تعداد بکارگیری نقشه شناختی فازی در مقالات منتشرشده(1) |
43 |
|
24-2- بررسی مجلاتی به لحاظ بیشترین تعداد بکارگیری نقشه شناختی فازی در مقالات منتشرشده(2) |
44 |
|
25-2- نمودار دایره ای کاربردنقشه شناختی فازی در حوزه های مختلف |
44 |
|
26-2-مدل حلقوی در تحقیق برنابه |
48 |
|
27-2- مدل حلقوی توسعه یافته شده در تحقیق برنابه |
49 |
|
28-2- مدل توسعه یافته شده جهت بررسی رفتار سیستم در تحقیق برنابه |
49 |
|
29-2- شبیه سازی و ارائه رفتار سیستم در تحقیق برنابه |
50 |
|
30-2-مدل موجودی جریان از پژوهش نیلسون |
51 |
|
31-2- رفتار سیستم در مدل نیلسون |
52 |
|
32-2- مدل داینامیک کارت امتیازی متوازن در پژوهش کاپلو |
53 |
|
33-2- مدل داینامیک ارائه شده توسط نیلسون |
54 |
|
34-2-مدل شبیه سازی شده در تحقیق نیلسون |
55 |
|
35-2-مدل داینامیک ارائه شده توسط تاد وپالمر |
56 |
|
1-3- اعداد فازی مثلثی برای متغیرهای کلامی |
63 |
|
2-3- نمونه ای از نقشه شناختی فازی |
67 |
|
1-4-ماتریس نظرات خبره اول |
76 |
|
2-4- ماتریس نظرات خبره دوم |
76 |
|
3-4-ماتریس نظرات خبره سوم |
77 |
|
4-4- ماتریس نظرات خبره چهارم |
77 |
|
5-4- ماتریس لاندا |
78 |
|
6-4- ماتریسm |
78 |
|
7-4- ماتریسu |
79 |
|
8-4- ماتریس فازی روابط مستقیم و غیر مستقیم در ماتریس لاندا |
80 |
|
9-4- ماتریس فازی روابط مستقیم و غیر مستقیم در ماتریس m |
80 |
|
10-4- ماتریس فازی روابط مستقیم و غیر مستقیم در ماتریسu |
81 |
|
11-4- ماتریس دیفازی شده روابط مستقیم وغیر مستقیم |
81 |
|
12-4- ماتریس نهایی دیماتل فازی |
82 |
|
13-4- ماتریس نظرات خبره اول درFCM |
85 |
|
14-4- ماتریس نظرات خبره دوم درFCM |
85 |
|
15-4- ماتریس نظرات خبره سوم درFCM |
86 |
|
16-4- ماتریس نظرات خبره چهارم درFCM |
86 |
|
17-4- مخفف عوامل نقشه استراتژی به ترتیب حروف الفبا |
87 |
|
18-4- ماتریس تجمیعی نظرات خبرگان در FCM |
88 |
|
19-4-درجه ورودی، خروجی و مرکزیت مفاهیم نقشه شناختی فازی |
90 |