شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر وفاداری مشتریان خدمات پستی در محیط الکترونیک (مطالعه موردی: اداره پست شهرستان خرم آباد )
تعداد 154صفحه در فایل word
مديريت ،گروه مدیریت بازرگانی
کارشناسی ارشد
گرایش بازاریابی
شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر وفاداری مشتریان خدمات پستی در محیط الکترونیک (مطالعه موردی: اداره پست شهرستان خرم آباد )
چكیده:
امروزه بخش عمده ای از فعالیت های اقتصادی و تجاری را موسسات خدماتی به عهده گرفته اند.در موسساتی که خدمات نقش مهمی را دارند این نیروی انسانی است که خدمات را به مشتریان ارائه می دهد وکارکنان هستند که موفقیت یا عدم موفقیت سازمان مورد نظر را معین میکنند وارائه خدمات با كیفیت وایجاد رضایتمندی در مشتریان به عنوان یک شیوه استراتژیک برای توسعه و بهبود عملکرد موسسات خدماتی در نظر گرفته می شود وموفقیت برای موسساتی است که توانسته اند به بهترین نحو ممکن ادراکات نیاز ها و خواسته های مشتریان را در بازارهای هدف شناسایی کرده و آنها را ارضا نماید.هدف از این تحقیق شناسایی ورتبه بندی عوامل موثربروفاداری مشتریان خدمات پستی درمحیط الکترونیک (مطالعه موردی:اداره پست شهرستان خرم آباد )میباشد . بدین ترتیب مدلي طراحي گرديده است كه در آن به انتخاب معيارها وزيرمعيارهاي مناسب منجر خواهد شد ،دراين راستا پس از شناسايي معيارها وزير معيارهای مؤثربرموفقيت ارائه خدمات نوين در ادارات پست ،ازروش تحلیل خبرگان توسط پرسشنامه استفاده شده است. و پس از آن جهت تعیین وزن شاخصهای شناسایی شده از تکنیکAHPاستفاده شده شد .که دراین مرحله نیزنظرات خبرگان درخصوص،مقایسات زوجی شاخص هاوتعیین وزن آنها،ازطریق پرسشنامه استخراج گردیده است.نتایج تجزیه وتحلیل داده ها نشان می دهد در بين شش معيار اصلي مشخص شده، عوامل سازمانی با وزن 0.378از نظراهميت دررده اول قرارگرفته است و كيفيت خدمات ، فرهنگ ، مدیریت ارتباط با مشتری ، رضایتمندی و تبلبغات دررده های بعدي قرارگرفته اند.
كلیدواژه:كيفيت خدمات،عوامل سازماني ، فرهنگ ، مدیریت ارتباط با مشتری ، رضایتمندی، تبلبغات