%46تخفیف
شناسایی ورتبه بندی عوامل مؤثر برافزایش سهم بازار بااستفاده از تکنیک تاپسیس فازی(مورد مطالعه:کارخانه کابل مخابراتی ولیعصر رفسنجان)
تعداد 108 صفحه در فایل word
كارشناسي ارشد
(M.A)
مديريت بازرگانی گرايش بازاریابی
شناسایی ورتبه بندی عوامل مؤثر برافزایش سهم بازار بااستفاده از تکنیک تاپسیس فازی(مورد مطالعه:کارخانه کابل مخابراتی ولیعصر رفسنجان)
چكيده
سهم بازار که معمولا بصورت نسبت فروش بنگاه به فروش صنعت تعریف می شود،یکی از متغیرهای ساختاری بازارها محسوب می شودعوامل مؤثر بر سهم بازار بنگاه ها ،موضوع مطالعات مهمی در حوزه اقتصاد و سازمان صنعتی طی دهه های اخیر بوده است. شركتها به منظور كسب مزيت رقابتي، از منابع خود در جهت بهبود موقعيت نسبي خويش نسبت به رقبا استفاده مي كنند و ارتقاي موقعيت شركت سبب شكل گيري فرصتهاي بهتري در آينده مي شود. در مطالعات سازماندهي صنعتي، سهم بازا ر و رشد آن به عنوان شاخصهاي مهم عملكردي شركت شناخته شدهاند و همچنين رابطهي مثبت بين سهم بازار و سود اقتصادي به اثبات رسيده است .هدف ازتحقیق حاضر شناسایی ورتبه بندی عوامل مؤثر بر افزایش سهم بازار با استفاده از تکنیک تا پسیس فازی در کارخانه کابل مخابراتی ولیعصر رفسنجان بوده
است0 حجم جامعه 800 نفر وتعداد نمونه 260 نفر بر اساس فرمول کوکران محاسبه شده است .با مطالعات انجام شده درخصوص پیشنه تحقیق و مقاله های تخصصی شاخص های مؤثر در افزایش سهم بازار به دست آمد .این شاخص ها عبارتند از تکنولوژی ،نیاز مشتری کیفیت محصول و گرایشات بازار .بر اساس این شاخص ها پرسشنامه ای محقق ساخته تدوین شده و پس از آن با استفاده از روش تاپسیس اولویت بندی گردیده است.نتایج پژوهش نشان داد که تأثیر ارائه محصول با کفیت بیشترین تأثیر رادر افزایش سهم بازار دارد.
كليد واژه ها: سهم بازار،تکنولوژی،کیفیت محصول، نیاز مشتری،گرایشات بازار
دسته: علوم انسانی, مدیریت
برچسب: تکنولوژی, كليد واژه ها: سهم بازار, کیفیت محصول, گرایشات بازار, نیاز مشتری