%34تخفیف

تعیین رابطه بین کیفیت زندگی کاری و مدیریت ارتباط با مشتری  (مطالعه موردی: شعب بانک ملت استان قم)

کارشناسی ارشد در رشته مدیریت بازرگانی«M.A»

(گرایش بازریابی)

عنوان:

تعیین رابطه بین کیفیت زندگی کاری و مدیریت ارتباط با مشتری

 (مطالعه موردی: شعب بانک ملت استان قم)

چکیده

هدف اين تحقیق « تعیین رابطه بین کیفیت زندگی کاری و مدیریت ارتباط با مشتری شعب بانک ملت استان قم » می­باشد. روش تحقيق مورد استفاده در اين تحقيق، توصيفي و از نوع همبستگي- کاربردی بوده است. جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه کارکنان بانک ملت می‌باشد که تعداد 217 نفر کارکنان به عنوان نمونه انتخاب و پرسشنامه توزیع شد. ابزار گردآوري اطلاعات پرسشنامه استاندارد بوده كه روایی آن را اساتید متخصص تأیید کرده و  پايايي آن با استفاده از آلفاي كرونباخ 0.87 بدست آمده است كه نشانگر تائيد پايايي پرسشنامه مورد نظر مي­باشد. نهایتاً مجموعه داده­ها به کمک نرم­افزار SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرارگرفت. نتایج پژوهش نشان دادند که بین ابعاد کیفیت زندگی کاری و مدیریت ارتباط با مشتری رابطه مثبت و معنادار وجود دارد

واژگان کلیدی: کیفیت زندگی کاری، مدیریت ارتباط با مشتری

 

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                                                 صفحه

چکیده …………………………………………………………………………………………………………………………….1

فصل اول: كليات تحقيقa

1-1- مقدمه. 2

1-2- بيان مسأله. 3

1-3- اهمیت و ضرورت انجام تحقيق.. 5

1-4- اهداف تحقيق.. 7

1-4-1 اهداف اصلی.. 7

1-4-2 اهداف فرعی.. 7

1-5- فرضيه‏هاي تحقیق.. 8

1-5-1 فرضيه‏هاي اصلی.. 8

1-5-1 فرضيه‏هاي فرعی.. 8

1-6- تعاریف متغیرها و واژه های کلیدی.. 9

1-6-1 تعاریف نظری………………………………………………………………………………………………………….9

1-6-2 تعاریف عملیاتی……………………………………………………………………………………………………..11

1-7 قلمرو تحقیق……………………………………………………………………………………………………………..12

1-8 مدل مفهومی پژوهش…………………………………………………………………………………………………..12

1-7-ساختار تحقیق.. 14

فصل دوم: ادبيات تحقيق

2-1- مقدمه. 15

2-2 کیفیت زندگی کاری.. 16

2-3 تاریخچه کیفیت زندگی کاری.. 19

2-4 برنامه‌های کیفیت زندگی کاری.. 20

2-5 اهداف برنامه‌های کیفیت زندگی کاری.. 21

2-6-موانع برنامه‌های کیفیت زندگی کاری.. 22

2-7- استراتژی و راهبردهای کیفیت زندگی کاری.. 23

2-8 کیفیت زندگی کاری از دید توریسن‌های مدیریت 25

2-8-1 نظریه دلسر. 25

2-8-2 نظریه کاست… 26

2-8-3 نظریه لوین.. 27

2-8-4 نظریه لاولر. 28

2-8-5 نظریه ملیز. 28

2-8-6 نظریه ورتر. 29

2-8-7 نظریه والتون. 30

2-9- مشتری و رضایتمندی مشتری.. 31

2-10- مدیریت ارتباط با مشتری.. 33

2-11- ماهیت مفهوم مدیریت ارتباط با مشتری.. 39

2-12- انواع مدیریت ارتباط با مشتری.. 43

2-13- عناصر کلیدی مدیریت ارتباط با مشتری.. 44

2-14- تحلیل سودآوری مشتری در مقایسه با ارزش دوره عمر مشتری.. 50

2-15- مفهوم جدید خدمت به مشتری.. 51

2-16- بانکداری امروزی و جایگاه مدیریت ارتباط با مشتری نظام بانکی.. 52

2-17- اهداف مدیریت ارتباط با مشتریان. 54

2-18- اهداف اصلی اجرای مدیریت روابط مشتریان 57

2-19- مزایای مدیریت ارتباط با مشتریان 57

2-20- مزایای مهم مدیریت ارتباط با مشتری برای بانک ها 59

2-21- دیگر مزایای مدیریت ارتباط با مشتری برای بانک ها 60

2-22-اصول مدیریت ارتباط با مشتری 61

2-23- مدیریت ارتباط یکپارچه با مشتری.. 62

2-24- روشهای مشتری مداری و بازاریابی آن در بانکداری 63

2-25- نقاط ضعف و قوت مدیریت ارتباط با مشتری در بانک های ایرانی……………………………………. 65

2-26-اقدامات بانکها برای اجرای مدیریت ارتباط با مشتریان…………………………………………………….. 66

2-27- ارزیابی آمادگی موسسات مالی و بانکها برای اجرای تکنیک مدیریت ارتباط با مشتریان ……… 66

2-28- پیشینه پژوهش… 68

فصل سوم: روش‌شناسی پژوهش

3-1- مقدمه. 102

3-2- روش تحقیق.. 102

3-3- جامعه آماری،روش نمونه‏گیری و حجم نمونه. 103

3-4- نمونه آماری.. 103

3-5- ابزار جمع‌آوري داده‌ها و اطلاعات….. 104

3-5-1 منابع داده ها…………………………………………………………………………………………………………………..104

3-5-2   ابزار گردآوری داده ها…………………………………………………………………………………………………..104

3-6 آلفای کرونباخ…………………………………………………………………………………………………………………….105

3-7- روش تجزیه و تحلیل داده‏ها……………………………………………………………………………………………….106 

3-8- خلاصه فصل……………………………………………………………………………………………………………………106

فصل چهارم: تجزيه و تحليل داده ها

4-1- مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………..107

4-2- تحلیل توصیفی جمعیت شناختی داده ها………………………………………………………………………………….108 

4-2-1 جنسیت………………………………………………………………………………………………………………….108

4-2-2 توزیع فراوانی بر حسب سن……………………………………………………………………………………..109

4-2-3 سطح تحصیلات……………………………………………………………………………………………………..111

4-2-4 سابقه خدمت………………………………………………………………………………………………………….112

4-3- تحلیل استنباطی داده‌ها 113

4-3-1- بررسی نرمال بودن توزیع متغیرها 114

4-3-2- بررسی آزمون فرضیه اصلی.. 115

4-4 یافته‌های جانبی تحقیق……………………………………………………………………………………………………..124

4-3-1 آزمون تحليل همبستگي……………………………………………………………………………………………124

فصل پنجم: بحث و نتیجه‌گیری

5-1- مقدمه. 136

5-2- نتایج و دستاوردهای حاصل از تحقیق.. 136

5-2-1- فرضیه‌ی اصلی.. 136

5-2-2- فرضیه‌ی اول. 137

5-2-3- فرضیه‌ی دوم. 138

5-2-4- فرضیه‌ی سوم. 138

5-2-5- فرضیه‌ی چهارم. 139

5-2-6- فرضیه‌ی پنجم. 139

5-2-7- فرضیه‌ی ششم. 140

5-2-8- فرضیه‌ی هفتم. 141

5-2-9- فرضیه‌ی هشتم. 141

5-3- پیشنهادات برای مدیران. 142

5-4- پیشنهادهایی برای محققان آینده 145

5-5- محدودیتهای تحقیق.. 145

منابع و مآخذ

منابع فارسي.. 147

منابع لاتين.. 151

       ضمائم و پیوست……………………………………………………………………………………………………….160

جداول

جدول2- 1اهداف مدیریت ارتباط با مشتری از نقطه نظرات مختلف……………………………………………….55

جدول2-2 مزایای مدیریت ارتباط با مشتری………………………………………………………………………………..58

جدول 2-3.خلاصه ای از مطالعات پیشینه های داخلی و خارجی…………………………………………………..82

جدول 4-1 توزیع فراوانی و درصد پاسخگویان بر حسب جنسیت……………………………………………….108

جدول 4-2 توزیع فراوانی و درصد پاسخگویان بر حسب سن…………………………………………………….109

 جدول 4-3 توزیع فراوانی و درصد پاسخگویان بر حسب تحصیلات …………………………………………111

جدول 4-3 توزیع فراوانی و درصد پاسخگویان بر حسب تحصیلات…………………………………………..112

جدول4-5 نتيجه آزمون نرمال بودن متغيرهای پژوهش…………………………………………………………….114

جدول4-6 آزمون رگرسیون برای فرضیه اصلی……………………………………………………………………….115

جدول4-7 آزمون رگرسیون فرضیه اول………………………………………………………………………………….116

جدول4-8 آزمون رگرسیون فرضیه دوم………………………………………………………………………………….117

جدول4-9 آزمون رگرسیون فرضیه سوم…………………………………………………………………………………118

جدول4-10 آزمون رگرسیون فرضیه چهارم…………………………………………………………………………….119

جدول4-11 آزمون رگرسیون فرضیه پنجم……………………………………………………………………………..120

جدول4-12 آزمون رگرسیون فرضیه ششم……………………………………………………………………………..121

جدول4-13 آزمون رگرسیون فرضیه هفتم………………………………………………………………………………122

جدول4-13آزمون رگرسیون فرضیه هشتم………………………………………………………………………………123

جدول4-14 ضريب همبستگي اسپيرمن ميان کیفیت زندگی کاری و مدیریت ارتباط با مشتری……..125

جدول4-15 ضريب همبستگي اسپيرمن ميان پرداخت منصفانه و کافی و مدیریت ارتباط

 با مشتری…………………………………………………………………………………………………………………………..126

جدول4-16 ضريب همبستگي اسپيرمن ميان انسجام اجتماعی و مدیریت و مدیریت ارتباط

با مشتری……………………………………………………………………………………………………………………………127

جدول4-17 ضريب همبستگي اسپيرمن ميان محیط کار ایمن و بهداشتی و مدیریت ارتباط

 با مشتری…………………………………………………………………………………………………………………………..128

جدول4-18 ضريب همبستگي اسپيرمن میان تامین فرصت رشد و امنیت مداوم  و مدیریت ارتباط

با مشتری……………………………………………………………………………………………………………………………129

جدول4-19 ضريب همبستگي اسپيرمن میان توسعه قابلیت‌های انسانی و مدیریت و مدیریت ارتباط

با مشتری…………………………………………………………………………………………………………………………..130

جدول4-20 ضريب همبستگي اسپيرمن میان فضای کلی زندگی و مدیریت و مدیریت ارتباط

با مشتری…………………………………………………………………………………………………………………………..131

جدول4-20 ضريب همبستگي اسپيرمن میان فضای کلی زندگی و مدیریت و مدیریت ارتباط

با مشتری…………………………………………………………………………………………………………………………..133

جدول4-21 ضريب همبستگي اسپيرمن میان وابستگی اجتماعی و مدیریت و مدیریت و مدیریت ارتباط

 با مشتری…………………………………………………………………………………………………………………………134

.

نمودارها

نمودار 2- 1 اجرای موفق مدیریت ارتباط با مشتری………………………………………………………………..45

نمودار 2-2 عناصر کلیدی مدیریت ارتباط با مشتری……………………………………………………………….46

نمودار2-3 عوامل آمادگی سازمان ها در پذیریش مدیریت ارتباط با مشتری……………………………….68

نمودار 4-1 درصد فراوانی پاسخگویان بر حسب جنسیت ……………………………………………………..109

نمودار4-2 درصد فراوانی پاسخگویان بر حسب سن………………………………………………………………110

نمودار 4-3 درصد فراوانی پاسخگویان بر حسب تحصیلات……………………………………………………112

نمودار 4-3 درصد فراوانی پاسخگویان بر حسب تحصیلات……………………………………………………113

اشکال

شکل 2-1 سه جزء عمده مدیریت ارتباط با مشتری………………………………………………………………..37

شکل 2-2 چرخه مدیریت ارتباط با مشتری……………………………………………………………………………41

قبلا حساب کاربری ایجاد کرده اید؟
گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟
Loading...
enemad-logo