فهرست مطالب
عنوان |
صفحه |
چکیده |
1 |
فصل اول: کلیات تحقیق |
|
مقدمه |
3 |
1-1. بیان مسئله |
3 |
1-2. اهمیت و ضرورت پژوهش |
6 |
1-3 . اهداف تحقیق |
9 |
1-4. سوال های پژوهش |
9 |
1-5 فرضیه های تحقیق |
9 |
1-6. تعاریف نظری و عملیاتی متغیرها |
10 |
1 – 7. طرح پژوهش و روشهای تجزیه و تحلیل داده ها |
11 |
1-8. مدل فرآیندی پژوهش |
12 |
فصل دوم: مروری بر ادبیات تحقیق |
|
مقدمه |
14 |
بخش اول: مباحث نظری |
15 |
2-1. مباحث مربوط به فراموشی سازمانی |
15 |
2-1-1. مقدمه |
15 |
2-1-2. چيستي فراموشي سازماني |
17 |
2-1-3. طبقهبندی فراموشی سازمانی |
18 |
2-1-4. ترکیب طبقهبندیهای فراموشی سازمانی |
22 |
2-1-5. مدل هالن و فيليپس |
23 |
2-1-6. انواع فراموشي سازماني |
26 |
2-1-7. فرایند فراموشی سازمانی |
32 |
2-1-8. فراموشي سازماني و نقش مديريت دانش |
33 |
2-2. مباحث مربوط به يادگيری سازمانی |
38 |
2-2-1. تعاريف يادگيری سازمانی |
38 |
2-2-2. انواع يادگيري سازماني |
40 |
2-2-3. سطوح يادگيري سازماني |
45 |
2-2-4. نظريه يادگيري سازماني |
47 |
2-2-5. فرآیندهای یادگیری سازمانی |
49 |
2-3. مباحث مربوط به مدیریت دانش |
52 |
2-3-1. تعریف مدیریت دانش |
52 |
2-3-2. نظریه های مدیریت دانش |
53 |
2-3-3. رویکردهای مدیریت دانش |
54 |
2-3-4. مدل های مدیریت دانش |
57 |
2-4. مباحث مربوط به عملکرد سازمانی |
64 |
2-4-1. تعاريف و انواع ارزيابي عملكرد سازماني |
64 |
2-4-3. شاخصهای ارزیابی عملکرد سازمانها |
65 |
2-4-4. مزایای ارزیابی عملکرد سازمان |
66 |
2-4-5. كارت امتيازي متوازن |
67 |
2-4-6. معرفي كارت امتيازي متوازن |
67 |
2-4-7. ديدگاههاي كارت امتيازي متوازن |
68 |
2-4-8. منظرهای ارزیابی در ارزیابی متوازن |
71 |
2-5. تاريخچه دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني شاهرود |
76 |
بخش دوم: مروری بر مطالعات تجربی |
77 |
2-6. مطالعات انجام شده در خارج از کشور |
77 |
2-7. مطالعات انجام شده در داخل کشور |
80 |
بخش سوم. چارچوب نظری تحقیق |
85 |
فصل سوم: روش تحقیق |
|
مقدمه |
88 |
3-1. روش تحقیق |
88 |
3-2. جامعه آماری و حجم نمونه |
89 |
3-3. ابزار جمع آوری داده ها و اطلاعات |
89 |
3-4. روایی و پایایی |
90 |
3-5. نحوه اجراي تحقيق |
94 |
3-6. روش تجزیه و تحلیل دادهها |
94 |
3-7. آماره های تحقیق |
97 |
فصل چهارم: یافته های تحقیق |
|
مقدمه |
99 |
بخش اول: آمار توصیفی |
99 |
4-1. بررسی مشخصات اعضاي نمونه |
99 |
4-1-1. وضعیت جنسیت پاسخ دهندگان |
99 |
4-1-2. وضعیت سن پاسخ دهندگان |
100 |
4-1-3. وضعیت تاهل پاسخ دهندگان |
100 |
4-1-4. وضعیت سطح تحصیلات پاسخ دهندگان |
101 |
4-1-5. وضعیت سنوات خدمت پاسخ دهندگان |
101 |
بخش دوم: آمار استنباطی |
102 |
4-2. خروجی نرم افزار SMARTPLS |
102 |
4-2-1. برازش مدلهای اندازه گیری |
102 |
4-2-2. برازش مدل ساختاری |
104 |
4-2-3. برازش مدل کلی |
106 |
4-2-4. آزمودن فرضیه ها |
107 |
4-2-1. نتایج آزمون کولموگروف – اسمیرنوف |
113 |
4-4. بررسی وضعیت موجود مولفه های تحقیق |
114 |
4-5. آزمون بررسی نقش جنسيت در ديدگاه پاسخ دهندگان |
115 |
4-6. آزمون بررسی نقش وضعیت تاهل در ديدگاه پاسخ دهندگان |
116 |
4-7. نتایج آزمون مقایسه میانگین چندجامعه (ANOVA) |
118 |
4-7-1. آزمون نقش سن در ديدگاه پاسخ دهندگان |
118 |
4-7-2. آزمون نقش سطح تحصیلات در ديدگاه پاسخ دهندگان |
122 |
4-7-3. آزمون نقش سطح سنوات در ديدگاه پاسخ دهندگان |
122 |
فصل پنجم: بحث، نتیجه گیری و پیشنهادات |
|
مقدمه |
126 |
5-1. بحث و نتیجه گیری |
126 |
5-2. مدل تحلیل نهایی |
133 |
5-3. پیشنهادات |
134 |
5-4. پیشنهاداتی برای تحقیقات آینده |
136 |
5-5. محدودیتهای تحقیق |
137 |
پیوست الف. پرسشنامه مورد استفادهپیوست ب. خروجیهای نرم افزارمنابع و مأخذ فارسی |
139141157 |
الف. منابع فارسی |
157 |
ب. منابع لاتینچکیده انگلیسی |
160163 |
فهرست جداول
عنوان |
صفحه |
جدول 2-1. اشكال فراموشي سازماني |
26 |
جدول 2-2. ويژگي هاي يادگيري سطح بالا و يادگيري سطح پايين |
42 |
جدول 2-3. خلاصه تحقیقات انجام شده |
85 |
جدول 3-1. ارتباط سوالات پرسشنامه با فرضیه ها |
90 |
جدول 3-2. مقادیر آلفا |
90 |
جدول 3-3. مقادیر پایایی ترکیبی |
91 |
جدول 3-4. مقادیر میانگین واریانس استخراج شده |
92 |
جدول 3-5. ماتریس سنجش روایی به روش فورنل و لارکر |
93 |
جدول 4-1. ضرایب معناداری z مربوط به مسیرهای مدل |
105 |
جدول 4-2. مقادیر R2 |
105 |
جدول 4-3. مقادیر Q2 |
106 |
جدول 4-4. مقادیر اشتراکی متغیرهای پنهان مرتبه اول |
107 |
جدول 4-5. نتایج بررسی فرضیات تحقیق |
109 |
جدول 4-6. نتایج آزمون کولموگروف – اسمیرنوف |
114 |
جدول 4-7. نتایج آزمون T یک نمونه ای |
115 |
جدول 4-8. نتایج آزمون نقش جنسيت در ديدگاه پاسخ دهندگان |
116 |
جدول 4-9. نتایج آزمون نقش وضعیت تاهل در ديدگاه پاسخ دهندگان |
117 |
جدول 4-10. نتایج آزمون نقش سن در ديدگاه پاسخ دهندگان |
118 |
جدول 4-11. نتایج آزمون توکی برای مولفه ارتقای عملكرد سازماني |
119 |
جدول 4-12. نتایج آزمون توکی برای مولفه یادگیری سازمانی |
120 |
جدول 4-13. نتایج آزمون توکی برای مولفه ظرفيت مديريت دانش |
120 |
جدول 4-14. نتایج آزمون توکی برای مولفه عملكرد سازماني |
121 |
جدول 4-15. نتایج آزمون نقش سطح تحصیلات در ديدگاه پاسخ دهندگان |
122 |
جدول 4-16. نتایج آزمون نقش سنوات خدمت در ديدگاه پاسخ دهندگان |
123 |
جدول 4-17. نتایج آزمون توکی برای مولفه یادگیری سازمانی |
123 |
فهرست نمودارها
عنوان |
صفحه |
نمودار 4-1. وضعیت جنسیت پاسخ دهندگان |
99 |
نمودار 4-2. وضعیت سن پاسخ دهندگان |
100 |
نمودار 4-3. وضعیت تاهل پاسخ دهندگان |
100 |
نمودار 4-4. وضعیت سطح تحصیلات پاسخ دهندگان |
101 |
نمودار 4-5. وضعیت سنوات خدمتی پاسخ دهندگان |
102 |
فهرست شکلها
عنوان |
صفحه |
شکل 1-1. مدل فرآیندی پژوهش |
12 |
شکل 2-1. نظریه آزمی درباره فراموشی سازمانی |
19 |
شکل 2-2. نظریه فراموشی از دیدگاه دیهالن |
21 |
شکل 2-3. حالتهای مختلف فراموشی در سازمان |
23 |
شکل 2-4. حالتهای فراموشی در مدل هالن و فیلیپس |
24 |
شكل 2-5. انواع فراموشي سازماني و نقش مديريت دانش |
34 |
شكل 2-6. مقايسه يادگيري تك حلقه اي و يادگيري دوحلقه اي |
43 |
شکل 2-7. چهار فرایند فرعی یادگیری سازمانی |
49 |
شکل 2-8. فرایند یادگیری سازمانی |
51 |
شکل 2-9. مدل حلزوني مديريت دانش نوناكا و تاكوچي |
57 |
شکل 2-10 چارچوب نظری تحقیق |
86 |
شکل 4-1. مدل ترسیم شده تحقیق همراه با ضرایب استاندارد شده بار عاملی |
103 |
شکل 4-2. مدل ترسیم شده تحقیق همراه با ضرایب استاندارد شده بار عاملی بعد از حذف سوالات 2 و 27 پرسشنامه |
104 |
شکل 4-3. ضرایب مسیر برای مدل معادلات ساختاری کلی تحقیق |
110 |
شکل 4-4. ضرایب معناداری Z برای مدل معادلات ساختاری کلی تحقیق |
111 |
شکل 4-5. ضرایب مسیر برای مدل معادلات ساختاری جزئی تحقیق |
112 |
شکل 4-6. ضرایب معناداری Z برای مدل معادلات ساختاری جزئی تحقیق |
113 |
شکل 5-1. مدل تحلیل نهایی |
134 |