%46تخفیف
تحلیل وضعیت بانکداری الکترونیکی در شعب بانک مسکن استان مازندران
تعداد 200صفحه در فایلword
کارشناسی ارشد
رشته: مديريت بازرگاني
گرایش : مديريت مالی
عنوان:
تحلیل وضعیت بانکداری الکترونیکی در شعب بانک مسکن استان مازندران
چکیده :
در سالهای اخیر به موازات گسترش روزافزون فن آوری های اطلاعاتی و ایجاد فرصت های جدید در صنعت بانکداری، موجبات توجه بیشتر به مقوله بانکداری الکترونیکی فراهم گردیده است رقابت شدیدی که با افزایش تعداد بانکها به وجود آمده است موجب شده تا یکی از بهترین راه های افزایش سودآوری، کاهش هزینه ها باشد، که بانکداری الکترونیک می تواند در این زمینه بسیار اثرگذار عمل نماید. پژوهش حاضر با هدف تحلیل وضعیت بانکداری الکترونیک در شعب بانک مسکن استان مازندران صورت گرفت . این تحقیق توصیفی – پیمایشی و جامعه آماری شامل کارشناسان ،کارکنان و تعدادی از مشتریان بانک مسکن استان مازندران بوده است که حجم نمونه بر اساس جدول مورگان 440 نفر و به شیوه نمونه گیری تصادفی – طبقه ای به دست آمده است . برای گردآوری داده ها از چک لیست( SWOT )در دو مرحله باز پاسخ و بسته پاسخ استفاده شده بود که از میان پاسخ ها 10 قوت و 10 ضعف عناصر داخلی و 10 فرصت و 10 تهدید عناصر خارجی شناسایی و اولویت بندی شدند و برای تجزیه و تحلیل داده های چک لیست بسته پاسخ از ماتریس داخلی –خارجی(IE)، ماتریس ارزیابی موقعیت( SPACE )و ماتریس کمی (QSPM )استفاده شده است .نتایج حاصله از یافته ها نشان داده که استراتژی ترجیحی تدافعی بوده و در نهایت سه استراتژی : عقد قرارداد با شرکت های پشتیبان( POS )که در حال حاضر با رقبای پیشروی بازار همکاری می کنند،افزایش انگیزه کارکنان جهت ترغیب برای یاد گیری و ارائه خدمات الکترونیک مناسب به مشتریان و بهبود پهنای باند ،متمرکز کردن حساب ها و به روز رسانی سیستم ها برای بهبود وضعیت بانکداری الکترونیک بانک مسکن استان مازندران پیشنهاد گردید.
کلید واژه ها : بانکداری الکترونیک ، استراتژی ،بانک مسکن، مدل(SWOT)
دسته: علوم انسانی, مدیریت
برچسب: استراتژی, بانک مسکن, کلید واژه ها : بانکداری الکترونیک, مدل(SWOT)