%37تخفیف
بررسي تأثير بازاريابي بر وفاداري مشتريان بانک
تعداد 37 صفحه در فایل word
چکیده:
طی دو دهه گذشته سازمانهای زیادی به اهمیت رضایت مشتریان خود واقف شده اند و دریافته اند که حفظ مشتریان موجود به مراتب کم هزینه تر از جذب مشتریان جدید است، بنابراین شرکت ها همواره باید ناظر و مراقب تعامل بین خود و مشتریان باشند و با شناخت و درک صحیح از نیازها و ارزش های مورد نظر مشتریان کالا و خدمات بارارزشی به آنها ارائه کنند تا با جلب رضایتمندی، در آنها وفاداری ایجاد نمایند.
در دنياي رقابتي امروز، مشتريان در كانون اصلي توجه شركت ها قرار دارند ووفاداري آنان عامل اصلي كسب مزيت رقابتي سازمانها است. با شدت گرفتن رقابت بين شركتها در مشتري یابي، شركت ها ديگر نبايد تنها به دنبال جذب مشتريان جديد باشند، بلكه حفظ و نگهداري مشتريان قبلي و برقراري روابطي مستحكم با آنان را نيز بايد مورد توجه قرار داد.
هدف از انجام اين پژوهش، بررسي تأثير بازاريابي بر وفاداري مشتريان بانک می باشد. این پژوهش با جمع آوری نظریات 120 نفر از مشریان بالای 18 سال انجام گرفته است و نتایج با نرم افزارهای SPSS و LISREL مورد بررسی قرار گرفتهاند. يافته هاي پژوهش بيانگر وجود تأثير مثبت استراتژی بازاريابي بر وفاداري مشتري داشته و متغيرهاي استراتژی بازاریابی، کیفیت ارتباطات و درک مشتری از ارزش تأثیر مثبت بر ايجاد وفاداري مشتري دارند.
کلید واژه ها: استراتژی بازاریابی، وفاداری مشتریان
دسته: علوم انسانی, مدیریت
برچسب: کلید واژه ها: استراتژی بازاریابی, وفاداری مشتریان.