%34تخفیف
تاثیرات بالقوه ی جهت گیری بازار صادرکنندگان بر روابط تجاری بین المللی با تاکید برهمکاری، وابستگی، وارتباط ازراه دور
تعداد 157صفحه در فایلword
کارشناسی ارشد
گرايش : بین الملل
عنوان:
تاثیرات بالقوه ی جهت گیری بازار صادرکنندگان بر روابط تجاری بین المللی با تاکید برهمکاری، وابستگی، وارتباط ازراه دور
چكيده:
آنچه در دهههای اخير بيش از پيش نمود پيدا كرده است، بين المللی شدن تجارت و روی آوردن شركتها به بازار جهانی است. تعداد فزاينده ای از شركت ها در اين فضا فرصت مناسبي برای گسترش فعاليتهای بين المللی شان به منظور كسب اهدافی چون رشد، كسب سود و فروش، ايجاد تنوع برای ريسکهای تجاری و حتی تلافی حضور خارجیها در بازارشان، يافتهاند. لذاهدف از اين پژوهش، بررسی تاثیرات بالقوهی جهت گیری بازار صادرکنندگان بر روابط تجاری بین المللی با تاکید بر همکاری، وابستگی، وارتباط ازراه دور است. تحقيق حاضر به لحاظ هدف كاربردي و به لحاظ روش علي بوده و جز تحقيقات ميداني به حساب ميآيد. جامعه آماري تحقيق عبارت بودند از شرکتهای بازرگانی در شهر تهران كه به علت محدود بودن جامعه مورد بررسی اقدام به نمونهگیری نشده و پرسشنامه بین تمامی اعضا جامعه توزیع شده است که به دلیل پاسخگو نبودن تعدادی از پاسخگویان و ناقص بودن برخی از پرسشنامه ها نهایتا تعداد 126 پرسشنامه کامل شد. براي جمع آوري داده ها نيز از ابزار پرسشنامه استفاده شده است كه ميزان آلفاي كرونباخ براي كل پرسشنامه برابر با 940/0 حاصل گرديد. بعد از جمع آوري دادهها با استفاده از تكنيك مدليابي معادلات ساختاري و نرم افزار ليزرل به تجزيه و تحليل داده ها پرداخته شد. نتايج حاصل از اين تجزيه و تحليل نشان مي دهد كه:
با توجه به نتایج به دست آمده از آزمون فرضیات تحقیق مشخص شد که جهتگیری بازار صادرکننده تاثیر مثبتی بر متغیرهای(همکارای با توزیع کننده خارجی، وابستگی کمتر به توزیع کننده خارجی، ارتباط از راه دور کمتر با توزیع کننده خارجی) دارد. همچنین در فرضیههای چهارم و پنجم نیز مشخص شد که (همکارای با توزیع کننده خارجی و وابستگی کمتر به توزیع کننده خارجی) تاثیر مثبتی دارد.
کلید واژه :
جهت گیری بازار صادر کننده، ارتباط از راه دور،وابستگی، همکاری،عملکرد صادرات
دسته: علوم انسانی, مدیریت
برچسب: ارتباط از راه دور, جهت گیری بازار صادر کننده, عملکرد صادرات, همکاری, وابستگی