عنوان صفحــه |
فهرست مطالب
سپاس و قدردانی…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….ب
تقدیم ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………ج
چكيده ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..د
فصل اول : كليات |
1-1:مقدمه……………………………… ……..1
1-2: بيان مسأله………………………………. .2
1-3: اهمیت و ضرورت انجام تحقيق………………….. 4
1-4: اهداف تحقيق………………………………. 5
1-4-1:هدف كلي…………………………………. 5
1-4-2: اهداف کاربردي و غائي…………………….. 5
1-5: فرضيههاي تحقیق……………………………. 6
1-5-1: فرضيه اصلي……………………………… 6
1-5-2: فرضيه فرعي……………………………… 6
1-6: تعاريف مفهومی وعملیاتی…………………….. 7
1-6-1: تعريف مفهومی……………………………. 7
1-6-2: تعريف عملیاتی…………………………… 9
1-7: چهارچوب نظری و مدل تحلیلی تحقیق……………. 10
فصل دوم : مبانی نظری تحقیق صفحــه |
2-1: مقدمه…………………………………… 13
2-2: بخش اول: فرهنگ سازمانی……………………. 14
2-2-1: عناصر سازمانی………………………….. 14
2-2-2: سازمان رسمی و سازمان غیررسمی…………….. 17
2-2-2-1: سازمان رسمی………………………….. 17
2-2-2-2: سازمان غیررسمی……………………….. 18
2-2-3: خصوصیات سازمانهای غیررسمی……………….. 18
2-2-4: مفهوم فرهنگ……………………………. 19
2-2-5: مفهوم فرهنگ سازمانی…………………….. 22
2-2-6: ویژگی های فرهنگ سازمان………………….. 23
2-2-7: انواع فرهنگ سازمان……………………… 26
2-2-8: نقش فرهنگ سازمانی در مدیریت سازمان……….. 35
2-2-9: الگوهای فرهنگ سازمانی…………………… 36
2-2-9-1: الگوی استانلی دیویس…………………… 36
2-2-9-2: الگوی پیترز و واترمن……………………………………………………………………………………………………………….37
2-2-9-3: الگوی استفین رابینز…………………… 38
2-2-9-4: الگوي پارسونز………………………… 38
2-2-9-5: الگوی اوریلی و چاتمن …………………………………………………………………………………………………………..39
2-2-9-6: مدل براون……………………………………………………………………………………………………………………………….39
2-2-9-7: مدل کوئین و گارت……………………… 39
2-2-9-8: مدل کتز ، دوریس ومیلر…………………. 39
2-2-9-9: الگوی هافستد و هاریسون………………… 40
2-2-9-10: الگوی هافستد………………………… 41
2-2-9-11: الگوی کامرون وکویین………………….. 42
2-2-9-12: الگوي كلب و همكاران………………….. 42
2-2-9-13: الگوی دنیسون………………………… 43
2-2-10: منشاء و چگونگي شكلگيري فرهنگ سازماني……………………………………………………………………………..48
2-2-11: عوامل موثر بر فضاي فرهنگي و جو يك سازمان…. 49
2-3: بخش دوم…………………………………. 52
2-3-1: مسئولیت اجتماعی………………………… 52
2-3-2: ابعاد مسئوليت اجتماعي…………………… 54
2-3-3: اخلاق و اخلاق کار………………………… 58
2-3-4: نظریههای اخلاق و مسئولیت اجتماعی………….. 60
2-3-5: مسئولیتپذیری اجتماعی ، مفهوم ، انوع، ابعاد… 62
2-3-5-1: تعریف مسئولیتپذیری اجتماعی…………….. 62
2-3-5-2: ماهیت مسئولیتپذیری اجتماعی…………….. 65
2-3-5-3: انوع مسئولیتهای اجتماعی……………….. 66
2-3-5-4: ابعاد آموزش مسئولیتهای اجتماعی…………. 70
2-4: بخش سوم : پیشینه پژوهش……………………. 73
2-4-1: تحقيقات انجام شده در داخل کشور…………… 73
2-4-2: تحقيقات انجام شده در خارج کشور…………… 75
2-5: نتیجه گیری………………………………. 78
فصل سوم: روش تحقيق |
3-1: مقدمه.. ..79
3-2: روش تحقیق.. 79
3-3: جامعه آماری و حجم آن.. 79
3-4: برآورد حجم نمونه و روش نمونه گیری.. 80
3-5: روش گرد آوری اطلاعات.. 81
3-6: ابزار پژوهش.. .82
3-6-1 : پرسشنامه فرهنگ سازمانی.. .82
3-6-2: آزمون مسئولیت اجتماعی.. …83
فصل چهارم: تجزيه و تحليل دادهها |
3 -7: روش تجزیه و تحلیل دادهها……………………………………………………………………………………………………………85
4-1 مقدمه……………………………………. 86
4-2: ویژگی جمعیت شناختي……………………….. 87
4-2-1: توزیع جنسیت……………………………. 87
4-2-2: توزیع مدرک تحصیلی…………………….. ..88
4-2-3: توزیع سابقه………………………………………………………………………………………………………………………………89
4-3 : تجزیه و تحلیل توصیفی داده های تحقیق……………………………………………………………………………………….90
فصل پنجم: بحث و نتيجهگيري |
4-4: تجزیه و تحلیل استنباطی داده های تحقیق(آزمون فرضیه های تحقیق)…………………………………………………93
5-1: مقدمه.. 101
5-2: خلاصه تحقیق.. 101
5-3: بحث و نتیجه گیری.. 102
5-4: پیشنهادها.. 107
5-4-1: پیشنهادهای کاربردی.. 107
5-4-2: پيشنهادهاي پژوهشي.. 108
5-5: محدودیت های پژوهش.. 108
5-5-1: محدودیت های قابل کنترل.. 108
فهرست جداول |
5-5-2: محدودیت های غیر قابل کنترل.. 109
جدول شماره 2-1: تأثیر فرهنگ بروظایف عمومی مدیریت……………………………………………………………………..35
جدول3-1:جدول کامل حجم جامعه به تفکیک شهرهای استان……………………………………………………………….80
جدول3-2:جدول حجم نمونه به تفکیک شهر…………………………………………………………………………………………81
جدول شماره 3-3:نتايج مربوط به پايايي آزمون فرهنگ سازمانی و مولفه ها در این پژوهش……………………….82
جدول شماره 3-2:نتايج مربوط به پايايي آزمون مسئولیت اجتماعی………………………………………………………….84
جدول 4-1: توزیع نمونه برحسب جنسیت……………………………………………………………………………………………..87
جدول4-2: توزیع نمونه برحسب مدرک تحصیلی………………………………………………………………………………….88
جدول 4-3: توزیع نمونه برحسب سابقه……………………………………………………………………………………………….89
جدول4-4 توصیف متغیر مسئولیت اجتماعی………………………………………………………………………………………..90
جدول4-5: توصیف متغیر فرهنگ سازمانی و مؤلفههای آن…………………………………………………………………….91
جدول4-6: آزمون کولموگروف- اسمیرنوف نرمال بودن دادهها……………………………………………………………….92
جدول4-7 : همبستگی بین متغیرهای فرهنگ سازمانی با مسئوليت اجتماعي………………………………………………93
جدول 4-8:نتایج ضریب رگرسیون تک متغیره تبیین مسئوليت اجتماعي از روی فرهنگ سازمانی………………..94
جدول4-9 : همبستگی بین درگیرشدن در کار با مسئوليت اجتماعي…………………………………………………………..95
جدول 4-10:نتایج ضریب رگرسیون تک متغیره تبیین مسئوليت اجتماعي از روی درگیرشدن در کار…………….96
جدول4-11: همبستگی بین سازگاری با مسئوليت اجتماعي………………………………………………………………………96
جدول4-12: نتایج ضریب رگرسیون تک متغیره تبیین مسئوليت اجتماعي از روی سازگاری…………………………97
جدول4-13 : همبستگی بین انطباق پذیری با مسئوليت اجتماعي……………………………………………………………….98
جدول 4-14: نتایج ضریب رگرسیون تک متغیره تبیین مسئوليت اجتماعي از روی انطباقپذیری……………………99
جدول4-15 : همبستگی بین مأموریت سازمان با مسئوليت اجتماعي…………………………………………………………..100
جدول 4-16:نتایج ضریب رگرسیون تک متغیره تبیین مسئوليت اجتماعي از روی مأموریت سازمان……………….101
فهرست نمودارها |