%41تخفیف

تاثیر منابع و قابلیت های سازمانی بر عملکرد بازاریابی (شواهدی از صنعت بانکداری استان آذربایجان شرقی)

تعداد 121صفحه در فایلword

چکيده

باگسترش روزافزون اقتصاد خدماتي، سازمانها براي كسب و حفظ مزيت رقابتي پايدار به دنبال راهكارهايي نوين براي استفاده از منابع در سازمان متبوع خود و تقویت قابلیت ها مي باشند. سازمانها در مسير تطبيق خود با تغييرات مداوم ناگزيرند منابع و قابلیت های خود  را تقويت وحمايت نمايند.  براي رسيدن به اين منظور مي بايست از اهرمهايي براي تسهيل وتقويت اين فرآيندها استفاده و بسترهاي لازم را براي آن فراهم نمايند. در این بین اهمیت منابع سازمانی  مطرح می­شود و نقش تعيين كننده قابیلت های  سازمان  بيش از پيش روشنتر شده است. لذا تحقيق حاضر به منظور شناسايي منابع و قابلیت های موجود و اقدامات بازاريابي که  در روی عملکرد بازاریابی در سازمان تاثیر خواهد داشت، انجام شده است. در این تحقیق پس از بررسي روايي پرسشنامه ، جهت محاسبه پايايي پرسشنامه از روش آلفاي كرونباخ استفاده خواهد شد .جهت انجام محاسبات آماري از  نرم افزار SPSS  و آزمون هاي همبستگي پیرسون و تحليل رگرسيون استفاده خواهد شد. در نهايت،امیدواریم نتايج حاصل نشان دهد كه كليه فرضيه هاي تحقيق تأييد شده و بين متغير منابع و قابلیت  سازماني با عملكرد بازاریابی رابطه مستقيم و معناداري وجود داشته باشد.

واژه­هاي کليدي: منابع سازمانی، قابلیت های سازمانی، عملکرد بازاریابی.

طبقه بندي:….. M0, O15, M14.: JEL

عنوان                                                                                                              صفحه

فصل اول: کليات تحقيق

1-1- مقدمه…………………………………………………………………………………………………………….2

1-2- بیان مسئله…………………………………………………………………………………………………….2

1-3- اهميت وضرورت مطالعه………………………………………………………………………………….4

1-4- اهداف……………………………………………………………………………………………………………4

1-5- فرضيه ­ها………………………………………………………………………………………………………..5

1-6- روش تحقيق…………………………………………………………………………………………………..6

1-7- تعريف مفاهيم………………………………………………………………………………………………..7

      1-7-1-منابع…………………………………………………………………………………………………….7

      1-7-2-قابلیت………………………………………………………………………………………………….8

      1-7-3-عملکرد………………………………………………………………………………………………..8

      1-7-4بازاریابی………………………………………………………………………………………………….8

      1-8-5-ارزیابی عملکرد بازاریابی………………………………………………………………………..9

1-8-ساختار مدل……………………………………………………………………………………………………10

1-10- محدودیت های تحقيق……………………………………………………………………………………13

1-11- سازماندهي تحقيق………………………………………………………………………………………..13

فصل دوم: مروری بر ادبيات موضوع

2-1- مقدمه…………………………………………………………………………………………………………….16

2-2- مبانی نظری …………………………………………………………………………………………………..16

     2-2-1-تاریخچه بازاریابی…………………………………………………………………………………..16

      2-2- 2- تعریف بازار یابی…………………………………………………………………………………18

      2-2-3-نیاز…………………………………………  …………………………………………………………19

      2-2-4-خواسته……………………………………………………………………………………………….20

      2-2-5-تقاضا ………………………………………………………………………………………………….20

      2-2-6-کالا …………………………………………………………………………………………………….21

     2-2-7-مبادله ………………………………………………………………………………………………….21

     2-2-8-معامله ………………………………………………………………………………………………….21

     2-2-9-بازار …………………………………………………………………………………………………….22

2-4- انواع بازاریابی ………………………………………………………………………………………………23

   2-4-1-بازاریابی خود ………………………………………………………………………………………….23

    2-4-2-بازاریابی سازمان ……………………………………………………………………………………24

   2-4-3-بازاریابی مکان ……………………………………………………………………………………..24

   2-4-4-بازاریابی ایده………………………………………………………………………………………..24

2-5)محیط بازاریابی ……………………………………………………………………………………………….25

2-6- ا ستراتژی بازاریابی ……………………………………………………………………………………….28

7-2 – رویکردهای تحلیلی در تدوین استراتژی بازاریابی……………………………………………30

2-8 –  آمیخته بازاریابی ………………………………………………………………………………………….35

2-9- تفاوت نيازها و خواسته ها……………………………………………………………………………….38

2-10-تفاوتهای بین بازاریابی و فروش………………………………………………………………………….41

2-11-ریشه و تعریف قابلیت سازمان………………………………………………………………………….44

2-12-سطوح قابلیت ها…………………………………………………………………………………………….47

2-13-قابلیت های سازمان………………………………………………………………………………………..48

2-13- مطالعات تجربی …………………………………………………………………………………………….52

     2 -13-1- مطالعات داخلی……………………………………………………………………………………52

2    -13-2-مطالعات خارجی…………………………………………………………………………………….56

فصل سوم: روش­ شناسی تحقيق

3-1- مقدمه. 60

3-2-روش تحقیق… 60

3-3-مدل تحقیق… 60

3-4-فرضیه های تحقیق… 63

3-5-جامعه آماری…………………………………………………………………………………………………….63

3-6-نمونه و روش نمونه گیری……………………………………………………………………………………64

-7-3 ابزار گردآوری اطلاعات…………………………………………………………………………………….64

3-8- روایی و پایایی پرسشنامه…………………………………………………………………………………65

3-9- روش تجزیه وتحلیل داده ها……………………………………………………………………………..68

3-10-خلاصه فصل…………………………………………………………………………………………………….68

فصل چهارم :يافته­ های تحقيق

4-1-مقدمه……………………………………………………………………………………………………………….71

4-2- توزیع فراوانی جنسيت……………………………………………………………………………………..71

4-3- توزیع فراوانی مدرک تحصيلي………………………………………………………………………….72

4-4- توزیع فراوانی سمت………………………………………………………………………………………..73

4-5- توزیع فراوانی بانک…………………………………………………………………………………………74

4-6-  شاخص‌های توصیفی سن:………………. ……………………………………………………………..76

4-7-شاخص‌های توصیفی متغییرها…… ………………….. ……………………… ……………………..77

4-8- بررسي نرمال بودن توزيع نمرات متغیرها:……………… ……………………… ………………78

4-9-فرضیات………………………………………………………………………………………………………….79

فصل پنجم: جمع ­بندی، نتيجه ­گيری و ارائه پيشنهادها

5-1 مقدمه. 93

5-2 یافته های توصیفی… 93

5-3- نتيجه گيری وتوصيه­ های سیاستی… 94

5-4-محدودیت های تحقیق……………………………………………. ……………………………………….97

5-5-پیشنهادات……………………………………………………………. ……………………………………….97

منابع ومآخذ

الف) منابع فارسی… 95

ب) منابع انگلیسی 98

 

عنوان                                                                                                                           صفحه

نمودار(2-1) مفاهیم اساسی بازاریابی……………………………………………………………………….13

نمودار (2-2) استراتژی بازاریابی ( مدل دکتر فرهنگ )…………………………………………….28

نمودار(1-4): توزیع فراوانی جنسيت………………………………………………………………………..58

نمودار (2-4): توزیع فراوانی مدرک تحصيلي…………………………………………………………….59

نمودا (3-4): توزیع فراوانی سمت……………………………………………………………………………..60

نمودار(4-4): توزیع فراوانی بانک………………………………………………………………………………61

نمودار (5-4): توزیع فراوانی سن………………………………………………………………………………62

نمودار (6-4): جدول شاخص‌های توصیفی تاثير منابع و……………………………………………..63

نمودار (7-4): جدول شاخص‌های توصیفی تاثير منابع فيزيکي……………………………………65

نمودار (8-4): جدول شاخص‌های توصیفی تاثير منابع آموزشي  …………………………………67

نمودار (9-4): جدول شاخص‌های توصیفی تاثير منابع تجربي……………………………………..68

نمودار (10-4): جدول شاخص‌های توصیفی تاثير قابليت……………………………………………..70

 

عنوان                                                                                               صفحه

جدول (2-1): 1ترکیب عناصر آمیخته بازاریابی………………………………………………………..30

جدول (2-2): استراتژی………………………………………………………………………………………..33

جدول (2-3): تفاوت بازاریابی و فروش…………………………………………………………………..35

جدول (2-4): برخی لغات پر کاربرد انگلیسی در بازاریابی………………………………………..38

جدول (1-4): توزیع فراوانی جنسيت………………………………………………………………………57

جدول (2-4): توزیع فراوانی مدرک تحصيلي……………………………………………………………59

جدول (3-4): توزیع فراوانی سمت…………………………………………………………………………..60

جدول (4-4): توزیع فراوانی بانک……………………………………………………………………………62

جدول (5-4): توزیع فراوانی سن…………………………………………………………………………….63

جدول (6-4): جدول شاخص‌های توصیفی تاثير منابع و…………………………………………….64

جدول (7-4): جدول شاخص‌های توصیفی تاثير منابع فيزيکي ………………………………….65

جدول (8-4): جدول شاخص‌های توصیفی تاثير منابع آموزشي………………………………….66

جدول (9-4): جدول شاخص‌های توصیفی تاثير منابع تجربي…………………………………….68

جدول (10-4): جدول شاخص‌های توصیفی تاثير قابليت…………………………………………….69

جدول (11-4): نتایج آزمون كولموگروف…………………………………………………………………….71

جدول (12-4): نتایج آزمون دوجمله‌ای برای بررسی میزان تاثير…………………………………72

جدول (13-4): نتایج آزمون دوجمله‌ای برای بررسی میزان تاثير………………………………..73

جدول (14-4): نتایج آزمون دوجمله‌ای برای بررسی میزان تاثير………………………………..74

جدول (15-4): نتایج آزمون دوجمله‌ای برای بررسی میزان تاثير………………………………..74

جدول (16-4): نتایج آزمون دوجمله‌ای برای بررسی میزان تاثير……………………………….75

جدول (17-4): نتايج آزمون فريدمن براي اولويت‌بندي…………………………………………….76

پيوست



قبلا حساب کاربری ایجاد کرده اید؟
گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟
Loading...
enemad-logo