فصل اول:کلیات تحقیق |
2 |
مقدمه |
3 |
1-1) بیان مساله |
4 |
1-2) اهمیت و ضرورت تحقیق |
7 |
1-3) اهداف تحقیق |
8 |
1-4) سوالات تحقیق |
8 |
1-5) فرضیه های تحقیق |
9 |
1-6) مدل مفهومی اولیه پژوهش |
9 |
1-7) متغیرهای تحقیق |
10 |
1-8) تعاریف نظری و عملیاتی متغیرهای تحقیق |
10 |
1-8-1) تعاریف نظری |
10 |
1-8-2) تعاریف عملیاتی |
13 |
1-9) طرح پژوهش و روش تجزیه و تحلیل داده ها |
13 |
1-10) مراحل فرایند پژوهش |
14 |
فصل دوم: ادبيات و پیشینه تحقیق |
15 |
بخش اول: مدیریت استعداد |
16 |
مقدمه |
16 |
2-1-2) جذب کارکنان |
17 |
2-1-3) حفظ کارکنان |
18 |
2-1-4) عوامل موثر در حفظ و نگهداری کارکنان |
19 |
2-1-5) استعداد |
24 |
2-1-6) ارکان استعداد |
26 |
2-1-7) مدیریت استعداد |
27 |
2-1-7-1) فرآیند شکل گیری مدیریت استعداد |
29 |
2-1-7-2) استراتژی های مختلف مدیریت استعداد |
31 |
2-1-7-3) مدل بلوغ مدیریت استعداد |
33 |
2-1-7-4) هفت نکته برای مدیریت استعداد اثربخش |
36 |
بخش دوم: سرمایه اجتماعی |
37 |
2-2-1) مقدمه |
37 |
2-2-2) سرمایه اجتماعی |
38 |
2-2-3) تاریخچه سرمایه اجتماعی |
39 |
2-2-4) ابعاد سرمایه اجتماعی |
39 |
2-2-4-1) دیدگاه لینا و بورن |
40 |
2-2-4-2) دیدگاه ناهاپیت و گوشال |
41 |
2-2-4-3) دیدگاه اریکسون: |
42 |
2-2-4-4) دیدگاه بوردیو و گوشال: |
43 |
2-2-4-5) دیدگاه واه و همکاران و گوشال: |
46 |
2-2-5) سنجش سرمایه اجتماعی |
48 |
2-2-5-1) مدلهای کیفی اندازه گیری سرمایه اجتماعی |
48 |
2-2-5-2) مدلهای کمی اندازه گیری سرمایه اجتماعی |
53 |
2-2-6) پیامدهای سرمایه اجتماعی |
54 |
بخش سوم: عدالت سازمانی |
56 |
2-3-1) مقدمه |
56 |
2-3-2) عدالت |
57 |
2-3-3) عدالت سازمانی |
58 |
2-3-4) اصول عدالت سازماني |
60 |
2-3-5) انواع عدالت سازمانی |
61 |
2-3-6) رویکردهای عدالت توزیعی |
65 |
2-3-7) ویژگی های عدالت رویه ای |
66 |
2-3-8) نظریه های عدالت رویه ای |
66 |
2-3-9) پیامدهای بی عدالتی در سازمان |
67 |
بخش چهارم: پیشینه تحقیق |
69 |
2-4-1) تحقیقات خارجی: |
69 |
بخش پنجم: چارچوب تحقیق |
76 |
2-5-1) چارپوب تحقیق |
76 |
2-4-2) تحقیقات داخلی: |
72 |
فصل سوم : روش اجرای تحقیق |
77 |
مقدمه |
78 |
3-2) فرآيند اجراي تحقيق |
78 |
3-3) روش اجراي تحقيق |
79 |
3-4) جامعه آماري |
80 |
3-5) روش نمونه گيري و برآورد حجم نمونه |
80 |
3-6) روش گردآوري داده ها و اطلاعات |
81 |
3-7) ابزار گردآوري داده ها |
81 |
3-8) روايي و پايايي ابزار اندازه گيري |
82 |
3-8-1) روايي |
82 |
3-8-2) پايايي |
83 |
3-9) روش هاي آماري تجزيه و تحليل داده ها و اطلاعات |
85 |
فصل چهارم: تجزیه وتحلیل داده ها |
86 |
مقدمه |
87 |
4-2) توصیف ویژگی های جمعیت شناختی پاسخ دهندگان: |
88 |
4-3) توصیف متغیر های تحقیق: |
92 |
4-4) بررسی نرمال بودن متغیر های اصلی تحقیق |
98 |
4-5) بررسی مدل تحقیق |
99 |
4-5-1) بررسی مدل تحقیق در حالت استاندارد |
99 |
4-5-2) بررسی مدل تحقیق در حالت اعداد معنی داری |
100 |
4-5-3) بررسی شاخص های معنی داری و برازش مدل کلی تحقیق |
101 |
4-6) تحلیل مسیر های غیر مستقیم و مستقیم حاصل از مدل ساختاری تحقیق |
102 |
4-7) آزمون فرضیه ها |
103 |
4-8) بررسی وضعیت متغیرها: |
105 |
4-9) رتبه بندی ابعاد متغیرهای تحقیق |
106 |
4-10) تاثیر متغیر های جمعیت شناختی بر متغير وابسته تحقیق: |
110 |
4-11) جمع بندی و نتیجه گیری نتایج: |
111 |
فصل پنجم: نتیجه گیری وپیشنهادات |
112 |
5-1) مقدمه |
114 |
5-2) خلاصه تحقیق |
114 |
5-3) نتایج آمار توصیفی |
115 |
5-4) بررسی نرمال بودن متغیرهای تحقیق |
118 |
5-5) نتایج حاصل از آزمون فرضیه های تحقیق |
118 |
5-5) تاثیر متغیر های جمعیت شناختی بر متغير وابسته تحقیق |
119 |
5-6) رتبه بندی ابعاد متغیرهای تحقیق |
120 |
5-7) وضعیت موجود متغیرهای تحقیق |
121 |
5-8) مقایسه نتایج حاصل از تحقیق حاضر با تحقیقات پیشین |
121 |
5-9) پیشنهادات مبتنی بر یافته های تحقیق |
122 |
5-10) ارايه پيشنهادات براي تحقيقات آتی |
124 |
5-11) محدوديت هاي تحقيق |
124 |
جداول، شکل ها و نمودارها |
|
جداول: |
|
2-1) یافته های جهانی در رابطه با مدیریت استعداد |
31 |
2-2) تفاوتهای منطقه ای یافته های جهانی |
32 |
2-3) مدل بلوغ مدیریت استعداد |
34 |
2-4) شاخص های سرمایه اجتماعی |
42 |
3-1) صفات كمي و ارزش هاي عددي گزينه هاي پرسشنامه |
82 |
3-2) ضریب آلفای کرونباخ متغیرهای تحقیق |
85 |
4-1) توصیف جنسیت پاسخ دهندگان |
88 |
4-2) توصیف سن پاسخ دهندگان |
89 |
4-3) توصیف تحصيلات پاسخ دهندگان |
90 |
4-4) توصیف سابقه کار پاسخ دهندگان |
91 |
4-5) توصیف متغیر مدیریت استعداد |
92 |
4-6) توصیف ابعاد متغیر مدیریت استعداد |
93 |
4-7) توصیف متغیر عدالت سازمانی |
94 |
4-8) توصیف ابعاد عدالت سازمانی |
95 |
4-9) توصیف متغیر سرمایه اجتماعی |
96 |
4-10) توصیف ابعاد سرمایه اجتماعی |
97 |
4-11) آزمون كولموگروف- اسميرنف برای متغیر های تحقیق |
98 |
4-12) علایم متغیرها |
99 |
4-13 ) شاخص های معنی داری و برازش مدل |
102 |
4- 14) جدول اثرات مستقیم، غیر مستقیم و اثرکل بر مدیریت استعداد |
103 |
4-15) آزمون تی متغیرهای تحقیق |
106 |
4-16) آزمون فریدمن برای رتبه بندی ابعاد عدالت سازمانی |
107 |
4-17) آزمون فریدمن برای رتبه بندی ابعاد سرمایه اجتماعی |
107 |
4-18) آزمون فریدمن برای رتبه بندی ابعاد مدیریت استعداد |
108 |
4-19) آزمون تحلیل واریانس بررسی تفاوت متغیرهای مديريت استعداد با توجه به سطوح سنی پاسخ دهندگان |
109 |
4-20) جدول آزمون دانکن بین سطوح سنی و متغیر مديريت استعداد |
109 |
4-21) آزمون تحلیل واریانس بررسی تفاوت متغیرهای مديريت استعداد به تحصیلات پاسخ دهندگان |
110 |
4-22) جدول آزمون دانکن بین سطوح تحصیلات و متغیرمديريت استعداد |
110 |
4-23) آزمون تحلیل واریانس بررسی تفاوت متغیرهای مديريت استعداد با توجه به سابقه خدمت پاسخ دهندگان |
111 |
4-24) جدول آزمون دانکن بین سطوح سابقه خدمت و متغیر مديريت استعداد |
111 |
4-25) آزمون تی تست متغیر مديريت استعداد با توجه به جنسیت |
112 |
شکل ها: |
|
1-1) مدل مفهومی اولیه تحقیق |
9 |
2-1) فرآیند ائتلاف استعدادها |
29 |
2-2) طبقه بندی مدیریت استعداد |
29 |
2-3) فرآیند شکل گیري مدیریت استعداد |
30 |
2-4) نحوه ارتباطی سرمایه اجتماعی در سطوح مختلف |
49 |
2-5) اندازه گیری و ترکیب ابعاد سرمایه اجتماعی بر اساس مدل SCAT |
50 |
2-6) اندازه گیری و ترکیب ابعاد سرمایه اجتماعی بر اساس مدل SCAT |
52 |
2-7) روند تحول مفهوم پردازی عدالت در سازمان |
59 |
2-8) مدل مفهومی تحقیق |
76 |
نمودارها: |
|
1-1) مدل فرآیند پژوهش |
14 |
4-1) نمودار میله ای جنسیت پاسخ دهندگان |
88 |
4-2) نمودار میله ای سن پاسخ دهندگان |
89 |
4-3) نمودار میله ای تحصيلات پاسخ دهندگان |
90 |
4-4) نمودار میله ای سابقه کار پاسخ دهندگان |
91 |
4-5) هیستوگرام متغیر مدیریت استعداد |
92 |
4-6) نمودار راداری ابعاد متغیر مدیریت استعداد |
93 |
4-7) هیستوگرام متغیر عدالت سازمانی |
94 |
4-8) نمودار راداری ابعاد عدالت سازمانی |
95 |
4-9) هیستوگرام متغیر سرمایه اجتماعی |
96 |
4-10) نمودار راداری ابعاد سرمایه اجتماعی |
97 |
4- 11) آزمون مدل تحقیق (حالت استاندارد) |
100 |
4-12) آزمون مدل تحقیق (حالت اعداد معنی داری) |
101 |
منابع |
125 |
پیوست ها |
133 |
پرسشنامه |
133 |
خروجی های نرم افزار |
136 |
چکیده لاتین |
147 |
%38تخفیف