فهرست عناوين
عنوان صفحه
فصل اول:کليات تحقیق
چکیده……………………………………………………………………………………………………………………………………………………..1
مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………………………………3
1-1- بيان مسأله……………………………………………………………………………………………………………………………………….4
1-2- اهميت و ضرورت تحقيق………………………………………………………………………………………………………………….8
1-3- اهداف تحقيق ……………………………………………………………………………………………………………………………….11
1-3-1-هدف كلي………………………………………………………………………………………………………………………………….11
1-3-2-اهداف فرعي………………………………………………………………………………………………………………………………11
1-4-فرضيه هاي تحقيق…………………………………………………………………………………………………………………………..12
1-5- سؤالات تحقيق……………………………………………………………………………………………………………………………..12
1-6- تعريف واژهها و اصطلاحات……………………………………………………………………………………………………………12
1-6-1- تعاريف مفهومي…………………………………………………………………………………………………………………………12
1-6-2-تعاريف عملياتي ………………………………………………………………………………………………………………………..13
فصل دوم: مروری بر تحقیقات انجام شده(ادبیات و مستندات ، چارچوب ها و مبنای ، سابقه و پیشینه تحقیق)
مقدمه ………………………………………………………………………………………………………………………………………………….16
2-1- مباني نظري سبک هاي فرزند پروري………………………………………………………………………………………………..16
2-1-1- خانواده…………………………………………………………………………………………………………………………………….16
2-1-2- اهميت و ضرورت خانواده………………………………………………………………………………………………………….18
2-1-3- وظايف خانواده…………………………………………………………………………………………………………………………18
2-1-4- ارزشهاي تربيتي خانواده……………………………………………………………………………………………………………..20
2-1-5- تاثير خانواده بر فرزند…………………………………………………………………………………………………………………20
2-1- 6- سبکهاي فرزند پروري……………………………………………………………………………………………………………….22
2-1-6-1- والدين قاطع و اطمينان بخش (مقتدر منطقي)………………………………………………………………………….22
2-1-6-2- والدين مستبد و ديكتاتور………………………………………………………………………………………………………..23
2-1-6-3- والدين سهلگير (آزادگذار)……………………………………………………………………………………………………..25
2-1-7- عوامل تاثير گذار بر تربيت فرزندان………………………………………………………………………………………………30
-
اختلاف خانوادگي…………………………………………………………………………………………………………………30
2-1-7-2- روابط بين خواهران و برادران………………………………………………………………………………………………….31
2-1-7-3- سن والدين …………………………………………………………………………………………………………………………32
2-1-7-4-اشتغال مادر……………………………………………………………………………………………………………………………33
2-2-مباني نظري مهارت هاي اجتماعي……………………………………………………………………………………………………..34
-
جريان اجتماعيشدن …………………………………………………………………………………………………………….34
2-2-2- مهارتهاي اجتماعي……………………………………………………………………………………………………………………36
2-2-3- عناصر مهارتهاي اجتماعي………………………………………………………………………………………………………….37
2-2-4- عوامل انتخاب مهارتهاي اجتماعي …………………………………………………………………………………………….40
2-2-4-1- تئوريهاي رشد …………………………………………………………………………………………………………………….40
2-2-4-2- معيارهاي اجتماعي ………………………………………………………………………………………………………………42
2-2-4-3- انتخاب رفتارشناختي و رفتارعاطفي…………………………………………………………………………………………43
2-2-5- ارزيابي و سنجش مهارتهاي اجتماعي …………………………………………………………………………………………44
2-2-6- تقويت کننده هاي مهارتهاي اجتماعي ………………………………………………………………………………………45
2- 3-مباني نظري مشکلات رفتاري …………………………………………………………………………………………………………48
2-3-1- رفتار بهنجار و ناهنجار………………………………………………………………………………………………………………48
2-3-2- قضاوت درباره مشکلات رفتاري کودکان و نوجوانان ………………………………………………………………….48
2-3-3- طبقه بندي انواع اختلالات رفتاري کودکان…………………………………………………………………………………..50
2-3-3-1- گروهبندي براساس مزاج……………………………………………………………………………………………………….50
2-3-3-2- گروهبندي براساس رفتارهاي اوليه و ثانويه………………………………………………………………………………51
2-3-3-3- گروهبندي براساس سن………………………………………………………………………………………………………….52
2-3-3-4- گروهبندي براساس سببشناسي ……………………………………………………………………………………………53
2-3-3-5- گروهبندي از ديدگاه روانپزشکان و پزشکان ……………………………………………………………………………53
2-3-3-6- گروهبندي اختلالات رفتاري کودکان توسط گروه ترويج روانپزشکي…………………………………………53
2-3-3-7- گروه بندي از ديدگاه متخصصان آموزش و پرورش…………………………………………………………………..54
-
ميزان شيوع اختلات رفتاري کودکان و تداوم آن………………………………………………………………………..55
-
علل مشکلات رفتاري کودکان…………………………………………………………………………………………………57
2-3-5-1- عوامل مربوط به خود کودک………………………………………………………………………………………………….57
2-3-5-2- عوامل محيطي……………………………………………………………………………………………………………………..60
-
چگونگي بروز اختلال در رفتار از نظر رفتارگرايان…………………………………………………………………….61
-
چگونگي بروز اختلال در رفتار از نظر فرويد…………………………………………………………………………..62
-
چگونگي بروز اختلال در رفتار از نظر شناختگرايان…………………………………………………………………62
-
پيشينه تحقيق …………………………………………………………………………………………………………………………..64