فهرست
عنوان صفحه
فصل اول: کلیات تحقیق.. 1
1-1) مقدمه. 2
1-2) بیان مسئله. 3
1-3) سؤالات تحقیق. 5
1-4) اهمیت و ضرورت تحقیق. 6
1-5) اهداف تحقیق. 9
1-5-1- هدف اصلی تحقیق. 9
1-5-2- اهداف فرعی. 9
1-5-3- هدف کاربردی.. 10
1-6) چهارچوب نظری تحقیق. 10
1-7) فرضیههای تحقیق. 12
1-8) قلمرو تحقیق. 13
1-8-1- قلمرو مکانی تحقیق. 13
1-8-2- قلمرو زمانی تحقیق. 13
1-8-3- قلمرو موضوعی تحقیق. 13
1-9) شرح واژهها و اصطلاحات بکار گرفته شده 13
1-9-1- تعریف مفهومی متغیرهای تحقیق. 13
1-9-2- تعریف عملیاتی متغیرها تحقیق. 16
فصل دوم: ادبیات تحقیق.. 20
2-1) مقدمه. 21
2-2) اهمیت و ضرورت ارزیابی عملکرد. 22
2-3) هدف مدیریت عملکرد. 24
2-4) مدیریت عملکرد به عنوان یک فرآیند. 24
2-5) نحوه ارتباط بین مدیریت عملکرد و ارزیابی عملکرد. 26
2-6) معیارهای ارزیابی عملکرد سازمان. 27
2-7) شاخصهای ارزیابی عملکرد سازمانها 28
2-8) اصول ارزیابی عملکرد. 29
2-9) روشهای ارزیابی عملکرد. 31
2-10) فرایند ارزیابی عملکرد. 32
2-11) مدلهای ارزیابی عملکرد. 32
2-12) مزایای ارزیابی عملکرد سازمان. 45
2-13) سیر تکاملی مدلهای سرآمدی کسب و کار و جوایز کیفیت.. 46
2-14) بنیاد اروپایی مدیریت کیفیت و مدل سرآمدیEFQM… 49
2-15) مدل تعالی سازمانی در ایران. 50
2-16) خود ارزیابی و سفر تعالی. 51
2-17) مدل سرآمدیEFQM در یک نگاه 53
2-18) منطق و معیارها 54
2-18-1) منطق رادار. 55
2-18-2) ماتریس امتیاز دهی رادار. 57
2-18-2-1) نتایج. 57
2-18-2-2) رویکرد. 57
2-18-2-3) بکار گیری- جاری سازی.. 58
2-18-2-4) ارزیابی و بازنگری.. 58
2-19) بررسی اجمالی مفاهیم بنیادین سرآمدی در مدل EFQM… 59
2-20) بررسی اجمالی معیارها در مدل EFQM… 61
2-20-1) رهبری.. 62
2-20-2) خط مشی و استراتژی.. 62
2-20-3) کارکنان. 63
2-20-4) منابع و شرکاء 63
2-20-5) فرآیندها 63
2-20-6) نتایج مشتریان. 64
2-20-7) نتایج کارکنان. 64
2-20-8) نتایج جامعه. 64
2-20-9) نتایج کلیدی عملکرد. 64
2-21) تاریخچه صنعت نفت ایران در سده گذشته. 65
بخش دوم: پیشینه تحقیق.. 70
2-22) مقدمه. 70
2-22-1) تحقیقات انجام گرفته در خارج از کشور. 70
2-22-2) تحقیقات انجام گرفته در داخل کشور. 71
فصل سوم: روش اجرای تحقیق.. 76
1-3) مقدمه. 77
2-3) فرآیند اجرای تحقیق. 78
3-3) روش تحقیق. 78
3-4) جامعه و نمونه آماری.. 78
3-5) روش ها و ابزار جمع آوری داده ها 79
3-5-1) روش جمع آوری داده ها 79
3-6) رواییو پایایی ابزار گردآوری دادهها 81
3-6-1) روایی ابزار گردآوری دادهها 81
3-6-2) پایایی ابزار گردآوری دادهها 81
3-7) روش تجزیه و تحلیل دادهها 82
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل دادهها 83
4-1) مقدمه: 84
4-2) تجزیه و تحلیل متغيرهاي تحقيق: 85
4-2-1) متغير جنسيت.. 85
4-2-2) متغير سن. 86
4-2-3) متغير تحصيلات.. 87
4-2-4) متغير سابقه کار. 88
4-3) آمار استنباطي. 89
4-4) رگرسیون چند متغیره 100
فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات.. 111
5-1) مقدمه. 112
5-2) نتایج آمار توصیفی. 112
5-3) آمار استنباطی. 112
5-4) نتیجه گیری کلی. 116
5-5) پیشنهادات.. 117
محدودیتهای تحقیق: 121
منابع و مآخذ. 122
پیوستها 125
پرسشنامه. 126
الفای کرونباخ.. 131
فهرست جدولها |
|
عنوان صفحه |
|
جدول(2-1): انواع مدلهای ارزیابی عملکرد…………………………………………………………………………….. |
34 |
جدول شماره (2-2): وضعیت استفاده از روشهای ارزیابی عملکرد در کشورهای منطقه نوردیک………. |
40 |
جدول(3-1): ساختار پرسشنامه……………………………………………………………………………………………….. |
74 |
جدول 4-1) متغير جنسيت……………………………………………………………………………………………………… |
79 |
جدول(4-2): متغیر سن………………………………………………………………………………………………………….. |
80 |
جدول(4-3): متغير تحصيلات………………………………………………………………………………………………… |
81 |
جدول( 4-4): متغير سابقه کار………………………………………………………………………………………………… |
82 |
جدول (4-5): آزمون T فرضیه اصلی تحقیق……………………………………………………………………………… |
83 |
جدول (4-6): آزمون T فرضیه اول تحقیق………………………………………………………………………………… |
84 |
جدول (4-7): آزمون T فرضیه دوم تحقیق……………………………………………………………………………….. |
85 |
جدول (4-8): آزمون T فرضیه سوم تحقیق………………………………………………………………………………. |
86 |
جدول (4-9): آزمون T فرضیه چهارم تحقیق……………………………………………………………………………. |
87 |
جدول (4-10): آزمون T فرضیه پنجم تحقیق……………………………………………………………………………. |
88 |
جدول (4-11): آزمون T فرضیه ششم تحقیق……………………………………………………………………………. |
89 |
جدول (4-12): آزمون T فرضیه هفتم تحقیق…………………………………………………………………………….. |
90 |
جدول (4-13): آزمون T فرضیه هشتم تحقیق……………………………………………………………………………. |
91 |
جدول (4-14): آزمون T فرضیه نهم تحقیق………………………………………………………………………………. |
92 |
جدول(5-1): نتایج کلی فرضیهها…………………………………………………………………………………………….. |
98 |
فهرست اشکال |
|
عنوان صفحه |
|
شکل (1-1): مدل مفهومی پژوهش…………………………………………………………………………………………………………. |
11 |
شکل (2-1): رابطه علت و معلولی در چهار منظر ارزیابی متوازن……………………………………………………………. |
39 |
شکل(2-2): چارچوب مدل ارزیابی متوازن…………………………………………………………………………………………….. |
41 |
شکل(2-3): وجه مشتری- روابط علّی معیارهای اصلی…………………………………………………………………………… |
43 |
شکل(2-4): چارچوب سنجش رشد و یادگیری کارکنان……………………………………………………………………….. |
46 |
شکل(2-5): رابطه بین خود ارزیابی بر اساس مدلEFQM و بلوغ……………………………………………………….. |
53 |
شکل(2-6): یکپارچه سازی مدل EFQM با برنامه ریزی کسب و کار سازمان…………………………………….. |
54 |
شکل(2-7): اجزاء مدل EFQM و ارتباط آنها با یکدیگر…………………………………………………………………….. |
55 |
شکل(2-8): رابطه برنامه ریزی، عمل، آزمون و اقدام……………………………………………………………………………… |
56 |
شکل(2-9): چرخه رادار………………………………………………………………………………………………………………………… |
57 |
شکل(2-10):شماتیک مدل EFQM…………………………………………………………………………………………………….. |
62 |
فهرست نمودارها |
|
عنوان صفحه |
|
نمودار(4-1): نمودار هيستوگرام متغير جنسيت………………………………………………………………………………………… |
79 |
نمودار (4-2): نمودار هيستوگرام متغير سن……………………………………………………………………………………………… |
80 |
نمودار (4-3): نمودار هيستوگرام متغير تحصيلات…………………………………………………………………………………… |
81 |
نمودار (4-4): نمودار هيستوگرام متغير سابقه کار……………………………………………………………………………………. |
82 |