%37تخفیف
بررسي و رتبه بندي عوامل موثر بر انگيزش کارکنان در بانک صادرات یزد
تعداد 144صفحه در فایلword
چکيده
يکي از مهمترين منابع تشکيل دهنده سازمان هاي امروزي منابع انساني هستند در گذشته روانشناسان ، دلايل تفاوت هاي فردي در انگيزه و رضايت شغلي را مورد مطالعه قرار داده اند. حتي به تازگي، مطالعات مختلفي را بررسي کرده اند که چگونه عوامل انگيزشي با رضايت شغلي ارتباط دارد.در اين تحقيق به بررسی و اولويت بندي عوامل موثر در افزايش انگيزش کارکنان و ارائه راهکارهاي انگيزشي مناسب در بانک صادرات یزد می پردازيم. براي تعيين نمونه آماري از روش نمونهگيري تصادفي ساده و جهت تعيين حجم نمونه نيز از فرمول کوکران استفاده شده است. در اين پژوهش از بين274 نفر(مديران و کارکنان) براساس فرمول تعيين حجم نمونه(کوکران) نمونه 160 نفري تعيين گرديد. در اين پژوهش جهت بررسي و توصيف معيارها و ويژگيهاي عمومي پاسخ دهندگان از روشهاي موجود در آمار توصيفي مانند جداول توزيع فراواني، درصد فراواني، درصد فراواني تجمعي و ميانگين از ﻧﺮماﻓﺰار SPSS19 استفاده شده است. همچنين براي انجام تحليل سلسله مراتبي(AHP) از نرم افزار EXCEL استفاده شده است. به منظور سنجش پايايي پرسشنامه و ميزان ضريب اعتماد از روش آلفاي كرونباخ استفاده گرديد كه براي کل سوالات پرسشنامه عدد(9535/0)به دست آمد. نتايج حاصل از تحليل سلسله مراتبي(AHP) نشان ميدهد ،که در نهايت رتبهبندي معيارها در بين عوامل 5 گانه سلسله مراتب نيازهای مازلو و بررسی آن در بانک صادرات یزد به ترتيب اولويت و رتبه ، عوامل نيازهای فيزيولوژيکی رتبه اول و عوامل نيازهای ايمنی رتبه دوم و عوامل نيازهای اجتماعی و عشق و تعلق رتبه سوم و عوامل نيازهای احترام با رتبه چهارم و نهايتا عوامل خودشکوفائي رتبه پنجم را بدست آوردند.
کلمات کليدی: انگيزش کارکنان ، سلسله مراتب نيازهای مازلو ، سازمان
دسته: علوم انسانی, مدیریت
برچسب: سازمان, سلسله مراتب نيازهای مازلو, کلمات کليدی: انگيزش کارکنان