فهرست مطالب
چکیده………………………………………………………………………………………………………………………………..1
فصل اول:کلیات تحقیق
-
مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………..3
-
بیان مسئله……………………………………………………………………………………………………………………………3
-
اهمیت و ضرورت پژوهش…………………………………………………………………………………………….6
-
نوآوری در تحقیق…………………………………………………………………………………………………………7
1-5اهداف پژوهش………………………………………………………………………………………………………………8
1-6فرضیه های پژوهش……………………………………………………………………………………………………….8
1-7 سوالات پژوهش……………………………………………………………………………………………………………9
1-8تعریف مفاهیم و اصطلاحات پژوهش……………………………………………………………………………….9
1-9روش شناسی تحقیق…………………………………………………………………………………………………….11
1-10جامعه آماری ، روش نمونه گیری و حجم نمونه…………………………………………………………….11
1-11روش تجزیه تحلیل داده ها………………………………………………………………………………………….12
1-12 روش تجزیه تحلیل داده ها…………………………………………………………………………………………12
فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق
2-1مقدمه:………………………………………………………………………………………………………………………..15
2-2تاریخچه هوش هیجانی…………………………………………………………………………………………………16
2-3هوش هیجانی چیست؟…………………………………………………………………………………………………17
2-4مدل های هوش هیجانی………………………………………………………………………………………………..20
2-5 ساختار هوش هیجانی در مدل توانایی…………………………………………………………………………..20
2-6 هوش هیجانی و بهره هوشی…………………………………………………………………………………………27
2-7 هوش هیجانی در محیط کار…………………………………………………………………………………………30
2-8 رهبری……………………………………………………………………………………………………………………….33
2-9 تعاریف رهبری………………………………………………………………………………………………………….34
2-10 مفهوم رهبری ………………………………………………………………………………………………………….36
2-11تمایز مدیریت و رهبری………………………………………………………………………………………………39
2-12 تاریخچه رهبری……………………………………………………………………………………………………….40
2-13 مبانی نظری در مورد سبک های رهبری ………………………………………………………………………41
2-14 نظریه های رهبری…………………………………………………………………………………………………….43
2-15 مطالعات دانشگاه اوهایو…………………………………………………………………………………………….44
2-16 مطالعات دانشگاه میشیگان………………………………………………………………………………………….45
2-17شبکه مدیریتی بلیک و موتون………………………………………………………………………………………46
2-18 مطالعات دانشگاه آیوا………………………………………………………………………………………………..47
2-19 تئوری وضعی و اقتضایی…………………………………………………………………………………………..47
2-20 تئوری موقعیتی هرسی و بلانچارد……………………………………………………………………………….48
2-21تئوری مبتنی بر تبادل نظر رهبر با اعضا ……………………………………………………………………….49
2-22 تئوری مسیر _ هدف………………………………………………………………………………………………..50
2-23 تئوری اسنادی رهبری ………………………………………………………………………………………………51
2-24 تئوری رهبری فرهمند……………………………………………………………………………………………….51
2-25 سبک رهبری تحول گرا……………………………………………………………………………………………..52
2-26 مفهوم سبک رهبری تحول گرا……………………………………………………………………………………54
2-27 ابعاد رهبری تحول گرا………………………………………………………………………………………………55
2-28 سبک رهبری تعامل گرا……………………………………………………………………………………………..56
2-29 ابعاد رهبری تعامل گرا……………………………………………………………………………………………….58
2-30 تفاوت های رهبریی تحول گرا و تعامل گرا………………………………………………………………….58
2-31 عوامل مؤثر بر سبک رهبری تحول گرا………………………………………………………………………..59
2-32 اهمیت رهبری تحول گرا……………………………………………………………………………………………63
2-33 چالش های پیش روی سازمان ها و رهبری تحول گرا……………………………………………………64
2-34 رابطه هوش هیجانی و رهبری…………………………………………………………………………………….66
2-35 پیشینه تحقیق……………………………………………………………………………………………………………70
2-35-1تحقیقات داخلی…………………………………………………………………………………………………….70
2-35-2 تحقیقات خارجی………………………………………………………………………………………………….75
2-36 مدل تحقیق ……………………………………………………………………………………………………………..78
فصل سوم:روش تحقیق
3-1مقدمه ………………………………………………………………………………………………………………………..88
3-2روش تحقيق ………………………………………………………………………………………………………………89
3-3 گامهاي اجراي تحقيق………………………………………………………………………………………………….90
3-4جامعه آماري……………………………………………………………………………………………………………….91
3-5نمونه و نمونه گيري……………………………………………………………………………………………………..92
3-6معرفي ابزار هاي جمع آوري اطلاعات……………………………………………………………………………92
3-6-1 پرسشنامه ………………………………………………………………………………………………………………93
3-7روش جمع آوري داده ها………………………………………………………………………………………………96
3-8 روايي و پايايي……………………………………………………………………………………………………………97
3-8-1روايي……………………………………………………………………………………………………………………..97
3-8-2پايايی……………………………………………………………………………………………………………………..97
3-8-2-1عوامل موثر بر پايایي و روايي ……………………………………………………………………………..97
3-9 قلمرو تحقيق (موضوعي- مكاني- زماني)…………………………………………………………………….101
3-10روش تجزيه و تحليل داده ها…………………………………………………………………………………….101
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها
4-1- مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………….104
4-2- آمار توصیفی…………………………………………………………………………………………………………..105
4-2-1: تفکیک نمونه بر حسب متغیر سن…………………………………………………………………………..105
4-2-2: تفکیک نمونه بر حسب متغیر جنسیت ……………………………………………………………………107
4-2-3: تفکیک نمونه بر حسب متغیر تحصیلات…………………………………………………………………108
4-2-4: تفکیک نمونه بر حسب متغیر سابقه خدمت…………………………………………………………….110
4-2-5: تفکیک نمونه بر حسب سوالات متغیر هوش هیجانی………………………………………………..111
4-2-6: تفکیک نمونه بر حسب سوالات متغیر خود انگیزگی…………………………………………………112
4-2-7: تفکیک نمونه بر حسب سوالات متغیر خود آگاهی……………………………………………………114
4-2-8: تفکیک نمونه بر حسب سوالات متغیر خود کنترلی…………………………………………………..116
4-2-9: تفکیک نمونه بر حسب سوالات متغیر هوشیاری اجتماعی…………………………………………117
4-2-10: تفکیک نمونه بر حسب سوالات متغیر مهارت اجتماعی…………………………………………..119
4-2-11: تفکیک نمونه بر حسب سوالات متغیر سبک رهبری……………………………………………….120
4-2-12 : تفکیک نمونه بر حسب سوالات متغیر رهبری تحول گرا………………………………………121
4-2-13 : تفکیک نمونه بر حسب سوالات متغیر جاذبه رهبری ……………………………………………122
4-2-14 : تفکیک نمونه بر حسب سوالات متغیر تاثیر معنوی ……………………………………………..123
4-2-15 : تفکیک نمونه بر حسب سوالات متغیر الهام بخشی……………………………………………….125
4-2-16 : تفکیک نمونه بر حسب سوالات متغیر نگرش بخشی…………………………………………..126
4-2-17 : تفکیک نمونه بر حسب سوالات متغیر ملاحظه فردی……………………………………………127
4-2-18 : تفکیک نمونه بر حسب سوالات متغیر رهبری عمل گرا………………………………………..129
4-2-19 : تفکیک نمونه بر حسب سوالات متغیر پاداش مناسب……………………………………………130
4-2-20 : تفکیک نمونه بر حسب سوالات متغیر مدیریت مبتنی بر استثناء فعال……………………….131
4-2-21: تفکیک نمونه بر حسب سوالات متغیر مدیریت مبتنی بر استثناء غیر فعال………………….133
4-2-22 : تفکیک نمونه بر حسب سوالات متغیر نتایج کارکنان …………………………………………….135
4-2-23: تفکیک نمونه بر حسب سوالات متغیر عملکرد کارکنان…………………………………………..135
4-2-24: تفکیک نمونه بر حسب سوالات متغیر رضایت کارکنان…………………………………………..137
4-2-25: تفکیک نمونه بر حسب سوالات متغیر تعهد کارکنان……………………………………………….138
4-2-26: تفکیک نمونه بر حسب سوالات متغیر استرس کارکنان……………………………………………139
4-3 آمار استنباطی………………………………………………………………………………………………………….140
4-3-1 بررسی نرمال بودن داده ها…………………………………………………………………………………….142
4-3-2 بررسی فرضیه های تحقیق …………………………………………………………………………………..145
4-3-2-1 فرضیه اصلی……………………………………………………………………………………………………145
4-3-2-2 فرضیه فرعی اول……………………………………………………………………………………………..147
4-3-2-3 فرضیه فرعی دوم…………………………………………………………………………………………….148
4-3-2-3 فرضیه فرعی سوم……………………………………………………………………………………………151
4-3-2-3 فرضیه فرعی چهارم…………………………………………………………………………………………151
فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادها
5-1 مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………154
5-2- ﻧﺘﺎﯾﺞ ﺗﺠﺮﺑﯽ…………………………………………………………………………………………………………..155
5-2-1 ﻧﺘﺎﯾﺞ ﺗﺠﺮﺑﯽ ﺗﻮﺻﯿﻔﯽ…………………………………………………………………………………………….155
5-2-2- ﻧﺘﺎﯾﺞ ﺗﺠﺮﺑﯽ اﺳﺘﻨﺒﺎﻃﯽ………………………………………………………………………………………….161
5-2-2-1 فرضیه اول……………………………………………………………………………………………………….162
-
فرضیه دوم:……………………………………………………………………………………………………162
-
فرضیه سوم……………………………………………………………………………………………………162
-
فرضیه چهارم…………………………………………………………………………………………………162
-
بحث در نتیجه گیری………………………………………………………………………………………….163
-
موانع و محدودیت های تحقیق………………………………………………………………………………166
-
پیشنهادهای کاربردی…………………………………………………………………………………………….167