فهرست مطالب
عنوان ………………………………………………………………………………………………………………………………………………..صفحه
چکیده …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………1
فصل اول :کلیات تحقیق
1-1- مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………………………….2
1-2- بیان مساله…………………………………………………………………………………………………………………………………………..4
1-3- اهمیت و ضرورت تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………6
1-4- اهداف تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………………………..8
1-4-1- اهداف اصلی……………………………………………………………………………………………………………………………………8
1-4-2- اهداف فرعی……………………………………………………………………………………………………………………………………8
1-5- فرضیات تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………………………..9
1-5-1- فرضیات اصلی……………………………………………………………………………………………………………………………….9
1-5-2- فرضیات فرعی………………………………………………………………………………………………………………………………..9
1-6- قلمرو تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………………………….10
1-6-1- قلمرو موضوعی…………………………………………………………………………………………………………………………….10
1-6-2- قلمرو زمانی…………………………………………………………………………………………………………………………………10
1-6-3- قلمرو مکانی…………………………………………………………………………………………………………………………………10
1-7- تعاریف مفهومی و عملیاتی واژه ها………………………………………………………………………………………………….10
1-7-1- تعاریف مفهومی واژه ها……………………………………………………………………………………………………………….10
1-7-2- تعاریف عملیاتی واژه ها……………………………………………………………………………………………………………..11
عنوان ………………………………………………………………………………………………………………………………………………..صفحه
فصل دوم:مبانی نظری و تجربی تحقیق
2-1- مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………………………………….12
2-2- تاریخچه آموزش های ضمن خدمت……………………………………………………………………………………………………12
2-3- آموزش و بهسازی منابع انسانی……………………………………………………………………………………………………………15
2-4- تعریف آموزش…………………………………………………………………………………………………………………………………18
2-5- اهداف آموزش کارکنان…………………………………………………………………………………………………………………..20
2-6- اهمیت و لزوم آموزش کارکنان………………………………………………………………………………………………………21
2-7- ویژگی ها و اصول آموزش در سازمان……………………………………………………………………………………………..24
2-8- انواع دوره های آموزش کارکنان:…………………………………………………………………………………………………………..24
2-8-1: آموزشهای قبل از خدمت……………………………………………………………………………………………………………….24
2-8-2- آموزشهای بدو خدمت…………………………………………………………………………………………………………………….25
2-8-3- آموزشهای ضمنخدمت ………………………………………………………………………………………………………………..25
2-8-4- اصول آموزش ضمن خدمت…………………………………………………………………………………………………………….25
2-9- کارکرد های آموزش کارکنان………………………………………………………………………………………………………………..27
2-10- ارزیابی اثر بخشی دورههای آموزشی…………………………………………………………………………………………………28
عنوان ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………صفحه
2-10- 1- اثر بخشی درونی……………………………………………………………………………………………………………………………30
2-10-2- اثربخشی بیرونی……………………………………………………………………………………………………………………………..31
2-11- عوامل مؤثر بر اثربخشي دورههای آموزشی………………………………………………………………………………………..34
2-12- دلایل سنجش اثربخشی دورههای آموزش کارکنان…………………………………………………………………………..36
2-13- الگوي عمومي ارزیابی اثر بخشی دورههای آموزشی………………………………………………………………………….36
2-13-1- مدل تلفیقی ارزیابی و اثربخشی آموزشی………………………………………………………………………………………36
2-13-2- مدل انگیزشی اثربخشی آموزشی نئو……………………………………………………………………………………………37
2-13-3- مدل انتقالی اثربخشی بالدوین و فورد……………………………………………………………………………………………37
2-13-4- مدل کرک پاتریک………………………………………………………………………………………………………………………….38
2-14- توانمندسازی……………………………………………………………………………………………………………………………………….40
2-14-1- تعریف توانمندسازی……………………………………………………………………………………………………………………….41
2-14-2- ابعاد توانمند سازي ………………………………………………………………………………………………………………………43
2-15- پیشینه پژوهش………………………………………………………………………………………………………………………………….47
2-15-1- پژوهش های داخلی…………………………………………………………………………………………………………………….47
2-15-2- پژوهش های خارجی……………………………………………………………………………………………………………………..50
2-15-3-جمعبندی ……………………………………………………………………………………………………………………………………….52
عنوان ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………صفحه
2-16- مدل مفهومی پژوهش…………………………………………………………………………………………………………………………53
فصل سوم :روش تحقیق
3-1- مقدمه:…………………………………………………………………………………………………………………………………………………..54
3-2- مراحل انجام پژوهش…………………………………………………………………………………………………………………………….55
3-3- روش و طرح تحقيق……………………………………………………………………………………………………………………………..56
3-4- جامعه آماري…………………………………………………………………………………………………………………………………………56
3-5- نمونه آماری…………………………………………………………………………………………………………………………………………..57
3-6- ابزارهای گردآوری داده ها………………………………………………………………………………………………………………….57
3-7- روايي و پايايي ابزار جمع آوري دادهها…………………………………………………………………………………………………58
3-7-1- روایی………………………………………………………………………………………………………………………………………………..59
3-7-2- پايايي ………………………………………………………………………………………………………………………………………………59
3-8- روش تجزيه و تحليل دادهها…………………………………………………………………………………………………………………60
3-8-1: تجزيه و تحليل توصيفي……………………………………………………………………………………………………………………60
3-8-2: تجزيه و تحليل استنباطي…………………………………………………………………………………………………………………60
فصل چهارم: یافته های تحقیق
4-1- مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………………………………61
4-2- اطلاعات جمعیتشناختی……………………………………………………………………………………………………………………..61
-
جنسیت…………………………………………………………………………………………………………………………………………….62
-
سن……………………………………………………………………………………………………………………………………………………63