%34تخفیف
دانلود محصول:مدیریت واقعی سود در بخش فروش شرکت و ارتباط آن با واحد مالی
تعداد 137 صفحات این فایل word
چکیده
هدف اصلی این پژوهش، بررسي مدیریت واقعی سود در بخش فروش شرکت و ارتباط آن با واحد مالی در بورس اوراق بهادار تهران است. پژوهش حاضر از حیث هدف، تحقیق کاربردی و از حیث موضوع و سوالات پژوهش از نوع تحقیقات توصیفی – همبستگی میباشد. ابزار جمعآوري اطلاعات پرسشنامه بود كه بر اساس مقياس پنج درجهای ليكرت درجهبندی شدند. ضریب پایایی برای تمام ابعاد پرسشنامه بیشتر از 7/0 برآورد گردید. جامعه آماری مورد مطالعه در این پژوهش مدیران فروش شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار هستند که برای تعیین افراد نمونه از فرمول کوکران استفاده شد. برای انتخاب افراد نمونه از نمونهگیری تصادفی استفاده شد. تعداد 80 پرسشنامه توزیع شد که 70 عدد برای تحلیل جمعآوری شد. تجزیه و تحلیل دادههای پژوهش با بهرهگیری از فنون آمار توصیفی (توزیع فراوانی، میانگین و انحراف استاندارد) و استنباطی (رگرسیون و معادلات ساختاری) صورت گرفت. نتایج آزمون رگرسیون نشان داد که فرضیههای 1، 2، 5، 6 و 8 تأثیر مثبت و بقیه تأثیر معکوس بر متغیر وابسته داشتند. نتایج آزمون معادلات ساختاری نیز نشان از تأیید فرضیههای پژوهش داشت.
واژگان کلیدی: مدیریت واقعی سود، بخش فروش ، واحد مالی ، بورس اوراق بهادار
دسته: حسابداری, علوم انسانی
برچسب: بخش فروش, بورس اوراق بهادار, واحد مالی, واژگان کلیدی: مدیریت واقعی سود