%38تخفیف
بررسی رابطه ارزش برند بانکهای خصوصی فعال در بورس اوراق بهادار تهران با ریسک و بازدهی آنها
تعداد30 صفحه در فایل word
ورود به بازار سرمایه و سرمایه گذاری در شرکتهای بورسی همواره یکی از دغدغه های مهم سرمایه گذاران به شمار می رفته است. وجود بازدهی بالا توام با ریسک زیاد سرمایه گذاری در بازار بورس، جذابیت خاصی به این بازار بخشیده است. لذا ورود سرمایه گذاران به بازار بورس و سرمایه گذاری در این بازار همواره با نوعی تردید همراه بوده است. از آنجایی که اساسی ترین مقوله برای هر سرمایه گذاری توجه به دو عامل ریسک و بازده می باشد و هر سرمایه گذار در تلاش است تا در سازمانی سرمایه گذاری کند که بیشترین بازده و کمترین ریسک را درپی داشته باشد و از سویی یکی از مهمترین عواملی که می تواند موجب انتخاب سازمان جهت سرمایه گذاری باشد، شهرت و به نوعی ارزش برند سازمانهاست ، لذا همیشه این سوال وجود داشته که آیا شرکتهایی که دارای برند قدرتمند و با ارزش هستند لزوما دارای ریسک پایین و سودآوری بالا هستند؟
تاکنون فرمول استاندارد مشخصی برای سنجش ارزش نام تجاری ارائه نشده است و مدلهای موجود از روشهای گوناگونی برای سنجش ارزش نام تجاری بهره می گیرند(بندریان،1388). هم اکنون مدل دو موسسه اینتربرند و برند فاینانس برترین مدلهای سنجش ارزش برند هستند (وب سایت موسسه برند فاینانس[1]). شاخصه ای که مدل شرکت برندفاینانس را از سایر مدلها متمایز می کند این است که این مدل براساس میزان درآمد زایی نام تجاری در آینده برند را ارزش گذاری می کند و نيز به ارزش زمانی پول توجه می کند. بنابراین در پژوهش حاضر از مدل موسسه برند فایناس براس سنجش ارزش برند بانکهای خصوصی فعال در بورس تهران استفاده خواهد شد و در نهایت رابطه ارزش برندهای مورد بررسی با ریسک و بازدهی آنها مورد سنجش قرار می گیرد.
واژگان کلیدی: سهم نام تجاری[2]، مدل موسسه برند فاینانس، ریسک، بازده
1.www.BrandFinance.com
[2]. Brand Equity
دسته: علوم انسانی, مدیریت
برچسب: بازده, ریسک, مدل موسسه برند فاینانس, واژگان کلیدی: سهم نام تجاری[2]