فهرست مطالب
1- کلیات تحقیق |
1 |
1-1- مقدمه |
2 |
1-2- بیان مساله |
3 |
1-3- تشریح موضوع، ضرورت و اهمیت تحقیق |
4 |
1-4- اهداف تحقیق |
6 |
1-4-1- هدف کلی |
6 |
1-4-2- اهداف جزئی |
6 |
1-5- سوالات یا فرضیه های تحقیق |
7 |
1-5-1- سوال اصلی |
7 |
1-5-2- سوالات فرعی |
7 |
1-6- تعریف واژه ها و اصطلاحات تخصصی |
7 |
1-6-1- تعریف عملیاتی واژگان |
8 |
2- ادبیات موضوع |
10 |
2-1- مبانی نظری |
11 |
2-1-1- نگاهی گذرا بر مفهوم یادگیری |
11 |
2-1-2- ضرورت تغییر در نظام یادگیری |
12 |
2-1-3- تاریخچه یادگیری الکترونیکی |
14 |
2-1-4- مفهوم یادگیری الکترونیکی |
14 |
2-1-5- مقایسه یادگیری الکترونیکی با یادگیری سنتی |
15 |
2-1-6- مدل های یادگیری الکترونیکی |
18 |
2-1-6-1- مدل بدرالخان |
19 |
2-1-6-1-1- عوامل آموزشی |
19 |
2-1-6-1-2- عوامل تعلیم و تربیت |
20 |
2-1-6-1-3- عوامل فنی |
20 |
2-1-6-1-4- عوامل سازمانی |
21 |
2-1-6-1-5- عوامل فرهنگی و اخلاقی |
21 |
2-1-6-1-6- عوامل پشتیبانی منابع و ارتباطی |
22 |
2-1-6-1-7- عوامل مدیریتی |
22 |
2-1-6-1-8- عوامل ارزشیابی |
23 |
2-1-7- ساختار اصلی سیستم یادگیری الکترونیکی |
23 |
2-1-7-1- سیستم مدیریت آموزشی |
23 |
2-1-7-2- سیستم مدیریت محتوا |
24 |
2-1-7-3- سیستم های نوین مدیریت آموزشی |
25 |
2-1-7-3-1- مودل |
26 |
2-1-8- نقاط قوت یادگیری الکترونیکی |
27 |
2-1-9- چالش های پیش روی یادگیری الکترونیکی |
29 |
2-1-10- گذری بر سیستم های کامپیوتری |
31 |
2-1-11- سیستم های توزیع شده |
32 |
2-1-12- سیستم های رایانش توزیع شده |
34 |
2-1-12-1- سیستم های رایانش خوشه ای |
34 |
2-1-13- مفهوم رایانش ابری |
35 |
2-1-14- تاریخچه رایانش ابری |
40 |
2-1-15- اجزاء رایانش ابری |
43 |
2-1-15-1- کلاینت ها |
43 |
2-1-15-2- مراکز داده |
44 |
2-1-15-3- مراکز داده |
44 |
2-1-15-4- زیرساخت |
44 |
2-1-16- سرویس های رایانش ابری |
45 |
2-1-16-1- زیرساخت بعنوان سرویس |
45 |
2-1-16-2- پلتفرم یا سکو بعنوان سرویس |
45 |
2-1-16-3- نرم افزار بعنوان سرویس |
45 |
2-1-16-4- همه چیز بعنوان سرویس |
45 |
2-1-16-4-1- محتوا بعنوان سرویس |
45 |
2-1-16-4-2- سخت افزار بعنوان سرویس |
46 |
2-1-17- عملکرد رایانش ابری |
47 |
2-1-17-1- مفهوم مجازی سازی |
47 |
2-1-17-2- ماشین مجازی |
47 |
2-1-17-2-1- ماشین مجازی سیستم |
48 |
2-1-17-2-2- ماشین مجازی فرآیند |
48 |
2-1-17-3- مجازی سازی در سطح کرنل |
48 |
2-1-17-4- مجازی سازی با KVM |
51 |
2-1-17-5- ماشین مجازی ساز |
52 |
2-1-17-6- مجازی سازی کامل |
53 |
2-1-17-7- مجازی سازی بخشی |
54 |
2-1-18- مدل های استقرار |
56 |
2-1-18-1- ابر عمومی |
56 |
2-1-18-2- ابر گروهی یا انجمنی |
56 |
2-1-18-3- ابر آمیخته |
56 |
2-1-18-4- ابر خصوصی |
57 |
2-1-19- نقاط قوت و مزایای رایانش ابری |
57 |
2-1-20- چالش های رایانش ابری |
64 |
2-1-21- وضعیت فعلی رایانش ابری |
69 |
2-1-22- نگاهی به آینده رایانش ابری |
70 |
2-1-22-1- امنیت |
71 |
2-1-22-2- اطمینان پذیری |
72 |
2-1-22-3- آسیب پذیری در برابر حملات |
72 |
2-1-22-4- توزیع خوشه بندی |
72 |
2-1-22-5- بهینه سازی شبکه |
72 |
2-1-22-6- قابلیت همکاری |
73 |
2-1-22-7- برنامه های کاربردی |
73 |
2-1-23- معماری سیستم یادگیری الکترونیکی مبتنی بر رایانش ابری |
74 |
2-2- مرور تحقیقات پیشین |
76 |
2-3- مدل مفهومی |
93 |
3- روش تحقیق |
96 |
3-1- مقدمه |
97 |
3-2- روش تحقیق |
97 |
3-3- معرفی ابزار گردآوری اطلاعات و ویژگی های آن (اعتبار و روایی) |
98 |
3-4- محدوده تحقیق |
99 |
3-5- جامعه آماری |
99 |
3-6- نمونه آماری، تعیین اندازه نمونه و روش نمونه گیری |
100 |
3-7- روشهای تجزیه و تحلیل اطلاعات |
100 |
3-8- فلوچارت مراحل تحقیق |
100 |
3-9- مدل اندازه گیری QOS |
101 |
3-9-1- معرفی شاخصهای ارزیابی سرور |
103 |
3-9-1-1- زمان پاسخگویی |
103 |
3-9-1-2- گذردهی |
104 |
3-9-1-3- قابلیت دسترسی |
106 |
3-9-1-4- مقیاس پذیری |
107 |
3-10- مشخصات سیستم یادگیری الکترونیکی مبتنی بر رایانش ابری |
108 |
3-10-1- مشخصات ابر رایانه ملی امیرکبیر |
108 |
3-10-2- سیستم مدیریت یادگیری ابری |
109 |
3-11- جمع بندی |
109 |
4- تجزیه و تحلیل داده ها |
111 |
4-1- مقدمه |
112 |
4-2- نگاهی گذرا بر فرآیند انجام تحقیق |
112 |
4-3- مفاهیم کلیدی |
113 |
4-3-1- زمان پاسخگویی |
113 |
4-3-2- گذردهی |
114 |
4-3-3- مقیاس پذیری |
114 |
4-3-4- قابلیت دسترسی |
114 |
4-3-5- سرویس بنچمارک آپاچی |
114 |
4-4- جمع آوری داده ها |
115 |
4-4-1- آماده سازی محیط آزمایش |
115 |
4-4-2- نحوه انجام آزمایش |
115 |
4-4-2-1- بررسی دسترسی به صفحه نخست مودل |
116 |
4-4-2-2- بررسی دسترسی به فایل سیستمی لاگین به مودل |
118 |
4-4-2-3- بررسی دسترسی به فایل درسی |
118 |
4-5- گردآوری داده ها |
119 |
4-6- تحلیل داده ها |
122 |
4-6-1- بررسی نرمال بودن داده ها |
122 |
4-6-2- آزمون تحلیل داده |
124 |
4-6-2-1- تفسیر نتیجه آزمون گذردهی در دسترسی به صفحه نخست مودل |
124 |
4-6-2-2- تفسیر نتیجه آزمون گذردهی در دسترسی به فایل سیستمی لاگین |
125 |
4-6-2-3- تفسیر نتیجه آزمون گذردهی در دسترسی به فایل درسی |
127 |
4-6-2-4- تفسیر نتیجه آزمون زمان پاسخگویی در دسترسی به صفحه نخست مودل |
128 |
4-6-2-5- تفسیر نتیجه آزمون زمان پاسخگویی در دسترسی به فایل سیستمی لاگین |
130 |
4-6-2-6- تفسیر نتیجه آزمون زمان پاسخگویی در دسترسی به فایل درسی |
132 |
4-6-2-7- تفسیر مقیاس پذیری در دسترسی به صفحه نخست مودل |
133 |
4-6-2-8- تفسیر مقیاس پذیری در دسترسی به فایل سیستمی لاگین |
134 |
4-6-2-9- تفسیر مقیاس پذیری در دسترسی به فایل درسی |
136 |
4-6-2-10- تفسیر قابلیت دسترسی |
137 |
4-6-2-10-1- قابلیت دسترسی سیستم مهرالبرز |
137 |
4-6-2-10-2- قابلیت دسترسی سیستم امیرکبیر |
137 |
4-7- نتیجه گیری |
137 |
5- بحث و نتیجه گیری |
139 |
5-1- کلیات تحقیق |
140 |
5-2- مروری بر فعالیت های انجام شده |
140 |
5-3- بررسی یافته ها |
141 |
5-3-1- گذردهی |
141 |
5-3-2- زمان پاسخگویی |
142 |
5-3-3- مقیاس پذیری |
142 |
5-3-4- قابلیت دسترسی |
143 |
5-3-5- مقایسه با دیگر تحقیقات |
143 |
5-4- محدودیت های تحقیق |
145 |
5-5- پیشنهاد ها |
146 |
5-5-1- پیشنهاد های علمی برای تحقیقات آتی |
146 |
5-5-2- پیشنهاد های کاربردی |
148 |
فهرست منابع و مآخذ |
149 |
Abstract |
156 |
فهرست جداول
جدول 2-1: بررسی تحقیقات پیشین |
91 |
جدول 3-1: لایه های کیفیت سرویس |
102 |
جدول 3-2: مثالهایی از شاخصهای گذردهی |
104 |
جدول 3-3: محاسبات و مقایسات از طریق شاخص های QoS |
110 |
جدول 4-1: گردآوری داده ها |
119 11 |
جدول 4-2: خروجی حاصل از مقایسه گذردهی دو سیستم مهرالبرز و امیرکبیر در دسترسی به صفحه نخست مودل |
125 |
جدول 4-3: خروجی حاصل از مقایسه گذردهی دو سیستم مهرالبرز و امیرکبیر در دسترسی به فایل سیستمی لاگین |
126 |
جدول 4-4: خروجی حاصل از مقایسه گذردهی دو سیستم مهرالبرز و امیرکبیر در دسترسی به فایل درسی |
128 |
جدول 4-5: خروجی حاصل از مقایسه زمان پاسخگویی دو سیستم مهرالبرز و امیرکبیر در دسترسی به صفحه نخست مودل |
129 |
جدول 4-6: خروجی حاصل از مقایسه زمان پاسخگویی دو سیستم مهرالبرز و امیرکبیر در دسترسی به فایل سیستمی لاگین |
131 |
جدول 4-7: خروجی حاصل از مقایسه زمان پاسخگویی دو سیستم مهرالبرز و امیرکبیر در دسترسی به فایل درسی |
132 |
جدول 4-8: نتایج حاصل از مقایسه عملکرد سیستم مبتنی بر رایانش ابری نسبت به سیستم مبتنی بر وب2 |
138 |
فهرست اشکال
شکل 2-1: عوامل آموزشي در مدل بدرالخان |
19 |
شکل 2-2: عوامل تعليم و تربيت در مدل بدرالخان |
20 |
شکل 2-3: عوامل فني در مدل بدرالخان |
20 |
شکل 2-4: عوامل سازماني در مدل بدرالخان |
21 |
شکل 2-5: عوامل پشتيباني منابع و ارتباطي در مدل بدرالخان |
22 |
شکل 2-6: سيستم هاي توزيع شده اي كه به صورت ميان افزار سازماندهي شده است |
33 |
شکل 2-7: نمونه اي از سيستم رايانش خوشه اي |
35 |
شکل 2-8: ارتباط كاربران با سرويس هاي ابري |
39 |
شکل 2-9: سطوح انتزاعی دسترسیها |
49 |
شکل 2-10: اجرای درخواستهای اپلیکیشنها |
50 |
شکل 2-11: ارسال پاکتهای داده به اپلیکیشنها |
50 |
شکل 2-12: اساسی ترین وظیفه یک هسته سیستم عامل |
51 |
شکل 2-13: عملكرد ابرناظر يا مجازي ساز |
53 |
شکل 2-14: مجازي سازي كامل |
54 |
شکل 2-15: مجازي سازي بخشي |
55 |
شکل 2-16: ارائه دهندگان بابت تجهيزات سخت افزاري پول پرداخت مينمايند |
58 |
شکل 2-17: از بين رفتن اطلاعات در ابر به حداقل ميرسد |
64 |
شکل 2-18: چگونگي بكارگيري سرويس هاي رايانش ابري |
74 |
شکل 2-19: نحوة طراحي محيط رايج يادگيري الكترونيكي بر پاية معماري رايانش ابري |
76 |
شکل 2-20: مدل مفهومي سيستم يادگيري الكترونيكي كنوني و سيستم يادگيري الكترونيكي مبتني بر رايانش ابري دانشگاه مهرالبرز تهران |
94 |
شکل 3-1: مراحل تحقیق |
101 |
شکل 3-2: تقسیم بندی زمان پاسخ |
103 |
شکل 3-3: گذردهی بر حسب بار |
105 |
شکل 3-4: اثر كنترل پذيرش بر روي زمان پاسخ |
107 |
شکل 3-5: مقیاس پذیری |
108 |
شکل 4-1: خروجی حاصل از تست اسمیرنوف کلموگروف |
123 |
شکل 4-2: خروجی حاصل از مقایسه مقیاس پذیری دو سیستم مهرالبرز و امیرکبیر در دسترسی به صفحه نخست مودل |
134 |
شکل 4-3: خروجی حاصل از مقایسه مقیاس پذیری دو سیستم مهرالبرز و امیرکبیر در دسترسی به فایل سیستمی لاگین |
135 |
شکل 4-4: خروجی حاصل از مقایسه مقیاس پذیری دو سیستم مهرالبرز و امیرکبیر در دسترسی به فایل درسی |
136 |